Mirus Skrevet Juni 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Har nå så smått begynt på stereoanlegget. Jeg knotet litt med å finne føringsvei til strømledningen fra batteriet. Alt jeg fant var en gummipropp på venstresiden, men under den var det bare skumplast. Det så mørkt ut til jeg begynte å pille litt på skumplasten og fant da ut at den var skjært opp og løsnet veldig lett. :) Siden hullet var på venstresiden så trakk jeg strømkabelen langs venstre kanal og bakover. Det var ingen problemer å komme under plastdekslene. Bare pass på når du tar av dekslet på B-stolpen. De plastpinnene som fester dekslet ved bakdøren kan fly veldig langt! ;) Så kom jeg til å trekke signalkablene. For å forhindre signalstøy så er det smart å trekke de i motsatt kanal som strømkabelen. Men da jeg tok av plastdekslene på høyre kanal så jeg en stor kabelstrømpe som skal forsyne baklysene o.l. med strøm, slik at signalbablene ikke fikk plass. Det optimale er nok å trekke strømkabelen i høyre kanal og signal i venstre, men siden jeg var ferdig med strømkabelen gadd jeg ikke å ta den opp igjen. Så løsningen var å trekke de under teppet ved sidenav kanalen. (De grå kablene ved sidenav den svarte plasten) Det ble trang, men fikk alt til å sitte sammen igjen og jeg får nada signalstøy. Så kom det til å jorde forsterkeren. Jeg vippet ned bakseteryggen og fant et fint punkt på festene til setet. Det var bare å skrape av litt lakk og jorde. Deretter kom jeg til frontsettet. Jeg rok av dørtrekket og kom over nok et hinder... Disse passer dårlig overens! Noen som vet størrelsen på høytallerene i hattehyllen? JBL høytallerene er 5,1/4" mener jeg å huske. Mer oppdatering kommer når jeg får tid til å koble mer. :) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Mine hatthylle høytalere er 6.25" eller 6.5"... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_primera Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Går vel an å bruke denne guiden kanskje? guide Siter --> Nissan Primera 96 <-- X - Toyota Corolla 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Den i fra PureP10.co.uk brukte jeg, til mine 6.5" og det fungerte meget bra..Hattehylla vet jeg ikke men er vel noe rundt 6,5" vil jeg tippe..Husker ikke,lenge siden dem ble fjerna.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by Mirus . Hvordan er fremgangsmåten for å fjerne frontlyktviskerne? Må noen slanger blindes? Hva med hullet som oppstår? Fant fremgansmåten i denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=30622&highlight=%2Avisker%2A Men hva kan gjøres med hullene? Fant aldri noe på det. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Jeg skal handle inn noen meter med kabel og prøve å koble mer stereo i helgen. I mellomtiden har jeg klart å få tak i tre nye baklykter! :D Geir A her på forumet skaffet de til meg til en hyggelig pris. Takk for handelen, Geir. :) Den siste lykta er visst så og si umulig å oppdrive. Veng har de ikke, og når jeg var innom Torshov i går sa de at de tre aller siste fra hovedlageret var akkurat bestilt før meg. (De har jeg ikke sett! :D) Torshov kunne skaffe, men det ville ta opptil to måneder før jeg kunne få de... Den intense jakten fortsetter! Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Lykken ser ut til å være på min side i dag. :) Knoks Bildeler i Sandnes hadde lykten jeg trengte og kun den! De var ikke vonde å be når jeg spurte om de kunne sende pakken til Oslo heller. :) Nå får jeg jo tre helt nye blanke lykter og en brukt, men det får gå til det er mulig å skaffe nye igjen. Og pakken fra NeedForSpeed er endelig sendt. Den befinner seg i Northampton for øyeblikket. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_primera Skrevet Juni 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Originally posted by Mirus Jeg skal handle inn noen meter med kabel og prøve å koble mer stereo i helgen. I mellomtiden har jeg klart å få tak i tre nye baklykter! :D Geir A her på forumet skaffet de til meg til en hyggelig pris. Takk for handelen, Geir. :) Den siste lykta er visst så og si umulig å oppdrive. Veng har de ikke, og når jeg var innom Torshov i går sa de at de tre aller siste fra hovedlageret var akkurat bestilt før meg. (De har jeg ikke sett! :D) Torshov kunne skaffe, men det ville ta opptil to måneder før jeg kunne få de... Den intense jakten fortsetter! Her er noen som selger lykter, men har ikke hørt med de om hvilke o.l Bare kom over linken da jeg så etter noe annet..;) http://www.bildelelageret.no/lykter.htm Siter --> Nissan Primera 96 <-- X - Toyota Corolla 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Diverse deler har nå ankommet! :) Så langt har jeg: - 3 baklys - Hvite sideblinklys - Spoiler med bremselys - Lyktelister - 40mm senkesett I tilegg har jeg kjøpt to Pioneer 6x4" til å ha i fremdørene. Fikk også en pakke i fra Knoks Bildeler. Det viser seg at de ikke har så god peiling som de later som. Jeg ba spesifikt om hvite blinklys, ikke gule. Og hva sender de meg? Denne lampen til venstre... :( Så nå blir det spennende å se hvor medgjørlige de er når jeg skal sende tilbake lampen og få pengene tilbake... Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rival Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Best du slenger opp bilder av bilen når den er ferdig... :) Siter Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by rival Best du slenger opp bilder av bilen når den er ferdig... :) Det kommer! ;) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Kan det stemme at lakkoden min er AH2 G? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_primera Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pn.asp?PartNo=IN30256&LineNo=2391000 Denne spoileren du bestilte? Ser nesten helt lik ut som SRI/GT spoileren eller? Siter --> Nissan Primera 96 <-- X - Toyota Corolla 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by mr_primera http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pn.asp?PartNo=IN30256&LineNo=2391000 Denne spoileren du bestilte? Ser nesten helt lik ut som SRI/GT spoileren eller? Nei, jeg kjøpte av merket Pi. http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pl.asp?Vehicle=NSPRI01&PartType=SPO01 (1700L 4-door '90-'96 Rear Spoiler - with brakelight ) Jeg vet ikke om denne er lik. Noen med orginalspoiler som kan svare på det? Er usikker på den biten i midten... Er den slik på orginalspoilerene? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Den er ikke lik. Men vi har den saken i midten. http://memimage.cardomain.com/member_images/4/web/388000-388999/388061_13.jpg Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg