Gå til innhold

"Prosjekt" P10


Mirus

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mirus

Kan det stemme at lakkoden min er AH2 G?

Nesten AH2. G'en er intriør koden etter hva jeg har hørt. Husk å skjekk at det er utvendig lakk og ikke motorrom lakken. Fordi det er nemlig samme kode, men forskjellige blandingsforhold av malingen. De dreit seg ut på det når kompisen min handla lakk til primeran sin...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by PrimeraSRI

Den er ikke lik. Men vi har den saken i midten. http://memimage.cardomain.com/member_images/4/web/388000-388999/388061_13.jpg

 

Den ser ikke ut til å være så veldig ulik i formen. Jeg skal ta bedre bilder da jeg har lakkert og montert den så er det lettere å sammenligne.

 

Primera

Nesten AH2. G'en er intriør koden etter hva jeg har hørt. Husk å skjekk at det er utvendig lakk og ikke motorrom lakken. Fordi det er nemlig samme kode, men forskjellige blandingsforhold av malingen. De dreit seg ut på det når kompisen min handla lakk til primeran sin...

 

OK, takk for tipset. :) Jeg skal handle inn lakk i morgen.

Ca hvor mye lakk trengs for å lakke spoileren, speilene og lyktelistene?

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantes to typer av AH2, en mørkerød, og en enda litt mørkere rød. Jeg har den mørkeste.

Kjøpte med noen bokser, klarlakk og pussepapir og dro bort til en god venn av meg som var villig til å hjelpe.

Hvis du leser dette, tusen takk for hjelpen så langt. :)

 

I går fikk vi lagt litt farge på spoileren og lyktelistene. Til helgen fortsetter vi med å lakkere nederst på støtfangrene og speilene før monteringen begynner. Begynner å se lyset i enden av tunellen nå. :)

Bilder kommer snart.

 

Jeg fikk også tak i siste baklykten hos Nissan i går. 1045,- inkl. moms, så nå har jeg endelig alle fire!

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gt150

Har tro på at bilen din kommer til å bli jævli kul :)

Handle deg en lagunaleppe og da? 1500kr hos en renault forhandler ;)

 

Takk! :) Jeg håper den blir bra.

Lagunaleppe kommer nok om ikke så lenge. ;)

 

I går lakkerte vi som sagt.

Det gikk ikke helt smertefritt. Det la seg et grått matt lag over lakken, noe som ikke var videre pent...

 

CIMG3230.sized.jpg

 

CIMG3232.sized.jpg

 

Men etter et par nye runder med lakk, klarlakk og hårføner ble det til slutt veldig bra.

 

CIMG3233.sized.jpg

 

I dag begynte jeg å eliminere gule blinklys. :)

Skrudde av baklampene og byttet med de nyinnkjøpte.

 

CIMG3242.sized.jpg

 

Det var bare å løsne de tre skruene hver lampe satt i, ta av ledningene, bytte over pæreholderne, legge et lag med silikon og skru sammen. Lampene satt litt hardt pga et sinnsykt seigt lim, men det var bare å rive av.

 

CIMG3243.sized.jpg

 

Og så var det sideblinklysene.

Disse var bare å vippe forover og ta av, og bytte pæreholderene og pærene til gul type.

 

CIMG3246.sized.jpg

 

Etter maks ett minutt så det slik ut. :)

 

CIMG3247.sized.jpg

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

I helgen har vi fått lakkert speilene og montert spoileren og lyktelistene. Resultatet ble meget bra! :)

Bilder vil komme senere.

 

Neste oppgave er nå å senke den, få koblet inn resten av stereoanlegget og fikse eksoslekkasjen med ny bakpotte.

Bilen skal være med meg på Danmarkstur til neste fredag og håper på å få nok tid frem til da for å gjøre bilen ferdig.

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått gjort veldig mye denne uken.

Men får desverre ikke lagt ut noen bilder enda, da digitalkameraet mitt ikke vil snakke med PC'en lengre. :(

 

Jeg og en venn har fått montert spoileren. Det gjorde seg :)

Dessuten har lyktelistene kommet på. I dag har jeg pusset meg gul og blå for å få noen felger jeg hadde i garasjen til å se nogenlunde bra ut. Skal kjøpe dekk til de i morgen. :)

Jeg har også fått tettet eksoslekkasjen med en ny oval bakpotte. Den satte prikken over i'en på den ellers pene hekken! :)

 

Går 215 dekk greit? Eller er 205 anbefalt?

Felgene er 7x16"

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve å oppsummere den siste uken...

 

Jeg har som sagt fått montert på litt plastikk.

Etter mye måling, drilling, banning og sverting fikk vi endelig spoileren på.

CIMG3251.sized.jpg

 

Her driver undertegnede med lyktelistene

CIMG3249.sized.jpg

 

Jeg har også fått montert ny bakpotte. Jeg må si jeg liker hekken min nå :)

CIMG3393.sized.jpg

 

For å sammenligne med slik den så ut når jeg kjøpte bilen:

CIMG3137.sized.jpg

 

Jeg har også fått lakkert speilene

CIMG3396.sized.jpg

 

Og i dag var jeg hos Shariff og kjøpte nye Falken FK451 til felgene jeg pusset opp i går. Dimensjonen ble 205/45x16.

CIMG3403.sized.jpg

 

Bilen skriker etter senking og lakkerte kalippere, men jeg har ikke hatt tid til å fikse det enda...

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det første posten skrev jeg en liten liste om planene mine.

Det er nå på tide med en oppdatering. :)

 

- Grå/røde SRi baklykter - Gjort

- SRi baklukespoiler m/bremselys - Gjort

- Tette hullet i eksosanlegget og sette på oval blank endestuss - Gjort

- Hvite blinklys - Gjort

- Øyelokk - Gjort

- Senke - Gjenstår

- 16" hjul - Gjort

- Rive av embelemer o.l. - Gjort

- Lakkere smådetaljer, som f.eks. speilene - Delvis gjort

- Fjerne frontlyktviskerne - Gjort

- Sveise rust - Gjenstår

- Kraftig stereoanlegg - Delvis gjort

 

Jeg må si meg fornøyd etter å ha hatt bilen i bare tre uker, og en av ukene gikk med på å vente på pakkene i posten. :)

Stor takk til alle som har hjulpet meg så langt, spesielt Bjørn Ingar!

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår