Gå til innhold

"Prosjekt" P10


Mirus

Anbefalte innlegg

det er morro å se at det er andre enn meg som realiserer plaene sine.. :D

 

har blitt lite snacks på bilen min, men den får en stor fin ny dobbeltgarasje av meg til høsten - og muligens en sikkelig løftebukk av meg i julegave.. :D

 

Får vel kjøpe no værktøy til bilen til bursdagen hennes og.. hehe.. (mars)

 

 

men... det kommer seg sakte men sikker, derfor så får man jo litt "inspirasjon" av å se på andre folk få til noe og.. :D

 

 

Stå på..

 

Husk, kjør pent!

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...

Nå er det nytt år og nye muligheter. :)

 

Tok en kikk på bilen min på lørdag og fikk litt depresive tanker... Noe må gjøres med den igjen!

 

DSCN2133.sized.jpg

 

DSCN2134.sized.jpg

 

DSCN2135.sized.jpg

 

Så jeg tenkte jeg kan pusse den litt opp igjen samtidig som jeg setter på sommerhjulene nå som været er bra . He he.

Men som nevnt i første posten i denne tråden så er det en bruksbil som skal påkostes minst mulig, så det blir ikke drastiske greiene. Bare litt småting for å bli kvitt "gubbebil"-preget. :)

 

Jeg begynte med å gjøre noe med felgene fra i fjor:

CIMG3403.sized.jpg

 

Stakk innom Torshov for å finne pussepapir, grunning og lakk. Jeg bestemte meg for mørk grå farge.

 

Etter noen timer med pussing og banning, og et lag alu-grunning:

 

DSCN2139.sized.jpg

 

Jeg hadde ikke tålmodighet til å ta av dekkene så det ble en liten maskeringsjobb også.

 

Etter et lag med lakk, og flere lag med klarlakk ble resultatet overraskende bra med tanke på at jeg aldri har lakkert en eneste ting før. Lyset på bildene lyver en del i forhold til i virkeligheten.

 

DSCN2138.sized.jpg

 

DSCN2137.sized.jpg

 

DSCN2147.sized.jpg

 

Neste prosjekt var å demontere bakfangeren.

 

DSCN2140.sized.jpg

 

Lakken har begynt å falne en del etter vinteren så jeg tenkte den også trenger en omgang med lakkboksen. I samme omgang lakkerer jeg den helt ned også.

 

Maskert, pusset og grunnet:

 

DSCN2144.sized.jpg

 

DSCN2143.sized.jpg

 

Mens det første laget ble påført. Ikke akkurat best resultat...

 

DSCN2146.sized.jpg

 

I morgen skal jeg fortsette med bakfangeren, og begi meg ut på frontfangeren.

Tråden oppdateres etterhvert som idéene kommer. :)

Kom gjerne med innspill!

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager det stygge språket, men HELVETTE! Felgene ble jo helt utrolig pene :D

 

Liker sånt. Må si at det er morro å følge med på sånne tråder som dette..der folk er oppfinnsomme og får til ting. Morro morro :)

 

Men det er en ny ting som er populært nå..folk sier det er sinnsykt JDM liksom..er helt vilt borti i statene og, alle vil ha det på bilene sine for tiden..

Jeg vet ikke om du har hørt om det, men det kalles VASK :P

Det ville vært den beste modden på bilen din akkurat nå :D

Hihi..jeg bare tuller.

 

Men hvis du har mulighet bør du ta deg en tur innom Nissan-treff etter Hellerudsletta den 16. april. Jo flere jo bedre :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jap_Power:

Det kommer i år! :) Har fortsatt senkesettet fra i fjor liggende, og det skal på nå i løpet av uka.

 

sony606:

Takk :) Jeg ble fornøyd med felgene. Det er tegn på de som viser at jeg ikke er noen erfaren lakkerer, men det bryr vi oss ikke noe om. He he.

Bare jeg får gått over dekkene med gummifornyer så blir dette lekkert!

 

Jeg skal lakkere kanalene også. Det beste hadde jo vært å få tak i sideskjørt, men dette er budsjett som sagt. :) Er gøy å se hvor bra en kan få bilen med minst mulig penger. Så langt har moddingen i år kommet på 300,- :D

 

Jeg tenkte også på å gjøre det med grillen. Og for å skille meg litt ut og følge fargene på bilen så tror jeg at jeg går for sort gitter.

Tenkte også på å sette det i frontfangeren, og skjære ut dekslene over der tåkelysene skulle ha sittet og sette gitter der også. Vet ikke om det blir noe særlig, har ikke sett det på noen Primeraer før.

Men jeg trenger en Laguna-leppe eller noe. Fangeren ser så utrolig kjiiiip ut! Noen som vet om en billig/gratis en? :)

 

Dulle:

Takk takk. :)

 

At folk er oppfinnsomme er en ting, men om jeg får det til er en annen ting. He he. Jeg bare prøver meg frem så får resultatet bli som det blir. Jeg håper i allefall at det blir bra. :)

 

He he he, vask kommer! Men det var slik den så ut når jeg stod på gårdsplassen og uffet meg over den i går, så jeg måtte jo ta bilde av det! Må overdramatisere litt på før og etter bildene når de kommer. ;)

 

Er det Nissan treff på Hellerud den 16? Ifbm motorfestivalen? Jeg kommer jeg! Bilen er nok klar innen da, så jeg får vise den offisielt der i "årets drakt".

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Nissan treff på Hellerud den 16? Ifbm motorfestivalen? Jeg kommer jeg! Bilen er nok klar innen da, så jeg får vise den offisielt der i "årets drakt".

 

Er vel ikke direkte på Hellerub..var det Robsrud eller noe sånt det het tro? Er ikke sikker..se tråden om streetmeet her i Primera forumet :)

Skal prøve å samle noen Nissaner før det braker løs med det store meetet senere på kvelden :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronnyprimera:

Takk :) Jeg tok bare den mørkeste grå de hadde på Torshov. Det står 70-0180 på lokket.

 

Partypulp:

Liker bilen din også Partypulp. Den har blitt lekker nå! Slik jeg ønsker å få min, men det blir for dyrt. He he. Hva har du gjort med grillen? Kjøpt ny eller moddet den selv?

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår