Gå til innhold

"Prosjekt" P10


Mirus

Anbefalte innlegg

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jobbet litt med den i dag også.

Begynte med å demontere frontfangeren:

 

DSCN2159.sized.jpg

 

Så var prosjekt "drastisk facelift" i gang!

Men det ble ikke så veldig drastisk... Fant frem stikksagen og skjærte ut dekslene på siden:

 

DSCN2148.sized.jpg

 

Jeg hadde tanker om å montere et par tåkelys men jeg slo det fort fra meg og bestemte meg å sette inn gitter.

Jeg funderte også på å kappe bort det i midterste hullet, men tenkte dette har en avstivende oppgave. Er det noen som har skjært det bort her? Går det greit?

 

Så kom det på ett strøk med lakk:

 

DSCN2154.sized.jpg

 

Mens lakken tørket tenkte jeg å gå løs på rusten som har kommen noen steder på bilen:

 

DSCN2150.sized.jpg

 

Jeg tok bort den skadede lakken og pusset området med 120 sandpapir:

 

DSCN2151.sized.jpg

 

Så tok jeg på:

 

DSCN2152.sized.jpg

 

Den skal stoppe rustdannelsen og grunne på én gang. Rustområdet ble til slutt helt svart!

 

DSCN2153.sized.jpg

 

Det hadde rennet litt på betonggulvet i garasjen og det ble hvitt. Ganske kraftige saker!

 

Fangeren fikk nå ett lakkstrøk til og jeg begynte å lete i garasjen etter noe å sette i hullene i fangeren, og kom over disse:

 

DSCN2155.sized.jpg

 

Grunningen som var igjen etter felgene kom godt med:

 

DSCN2156.sized.jpg

 

De står nå i skrivende stund og tørker etter et par lag med svart lakk.

 

Fagerene begynner å bli ferdige også:

 

DSCN2158.sized.jpg

 

Bare et par strøk til med klarlakk så kan de monteres. :)

 

I natt skal rustbehandlingen tørkes, og da begynner jeg med å lakkere opp igjen i morgen. I samme slengen lakkerer jeg også nederst på kanalene, og kanskje senkesettet kommer på. :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk :)

Grillen har jeg moddet selv.. ble fornøyd med resultatet til slutt :)

hehe titta gjennom og lagde regningperm igår.. har kviteringer på 60 000... sykt....

 

Veldig bra jobb du har gjort med grillen! Likte den altså.

60 000 i påkost ja... He he. Pengene flyr fort når man har det morro! :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk :)

Grillen har jeg moddet selv.. ble fornøyd med resultatet til slutt :)

hehe titta gjennom og lagde regningperm igår.. har kviteringer på 60 000... sykt....

 

Velkommen i klubben! Har vel brukt hittil nærmere 75.000 . For et år siden var jeg dritt glad, men nå har jeg blandet følelse . Med de pengene jeg brukte på Herminator, kunne jeg faktisk kjøpt meg en nyere GT eller 200 SX. Man lærer så lenge man lever. På annen side investerer man i noe man setter høyt pris på. Men husk, man får ikke igjen de pengene man har brukt på bilen. Dessverre listepris, årsmodel og kilometerstand ar mye å si.

 

Nå er du sikkert fornøyd med bilen din. Den er blitt attraktiv å se på.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle_H:

Tja, problemer og problemer. Det var en liten utfordring! ;)

Neida, jeg skrudde av skruene og tok av klipsene jeg fant, men klipsene som satt øverst i rammen var vriene. Med meg tok tålmodigheten brått slutt, så jeg tok tak og reiv av fangeren. Ødela et par av de, men tar en "partypulp" og stripser den sammen etterpå. :)

 

partypulp:

Strips er en genial oppfinnelse! Jeg har flere ganger vurdert å finne ut hvem oppfinneren er bare for å fortelle han hvilket geni han er! :)

 

p10:

Det finnes to typer av lakkoden AH2. Jeg så i lakkartet hos Mekonomen i dag, og den ene er betegnet "dark red pearl metallic", og den andre er bare betegnet "dark red pearl", men er fortsatt metallic. :rolleyes: Det er den sistnevte du skal ha, den mørkeste av de to!

 

Jeg klarte ikke helt å gi meg med bilen i stad, så jeg gikk ut igjen og lakkerte ene kanalen, og fikk montert gitterene i frontfangeren. Det var en skikkelig drittjobb!! Bilder kommer nok i morgen. :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg puslet litt til i et par timer. Mens lakken tørker tenkte jeg å notere litt her.

 

Dagen begynte med å maskere den andre kanalen, og rundt rusten jeg tok i går:

 

DSCN2162.sized.jpg

 

Notar sponset meg med maskeringshjelp mot at jeg tapet avisen dems utover halve bilen:

 

DSCN2161.sized.jpg

 

Jeg sa meg fornøyd med frontfangeren for denne gang. Orket ikke å begynne å skjære mer i den. Dessuten har jeg ikke mer gitter liggende. Vad tycks?

 

DSCN2163.sized.jpg

 

DSCN2167.sized.jpg

 

Prøvemontert på bilen. Må si jeg synes det ser litt mer "barskt ut" :)

 

DSCN2165.sized.jpg

 

DSCN2166.sized.jpg

 

Så var det tid for litt lakk igjen:

 

DSCN2168.sized.jpg

 

Så i skrivende stund er statusen slik:

 

DSCN2169.sized.jpg

 

Jeg begynner å glede meg til å bli ferdig. :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår