Gå til innhold

Volvo trykkforgasser øk

Ranger emnet

phower

Anbefalte innlegg

Mambo: sikkert 2x 230A gassere da... ??

230a gasserene er jo standard forgassere, de tåler ikke overtrykk.

Han må ha 2 stk trykkgassere som fulgte med r-sport kitet til volvo. Jeg har en sånn en, men den er ikke til salgs med mindre jeg får meg et sprut.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe ombyggings sett til en vanlig forgasser slik at den tåler trykk.... skal vist være noe med nåla/stemplet +++, er ikke sikker, men hør på Volvo kanskje de vet

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at mange som bygger gasser turbo på 240 bruker gassere fra Ford motorer.....bare et tips....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chrizter

Gasser fra Ford... er ikke det enkle små weber gassere da ???

Aner ikke....var en som tipsa meg om det.....han hadde gjort det selv....så bilen/motoren hans....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Veit at mange som bygger gasser turbo på 240 bruker gassere fra Ford motorer.....bare et tips....

gasserene fra ford som brukes på volvo er vel 32/36 dgav??? ihvertfall den som står på granada2,0 og tidlige sierra?? den skal så vidt eg vet ikke tåle trykk uten modding...

men hvis noen kan forklare ka som må til for det, ville det vært fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 36 webere som satt på gamle forder ja..

Man kan bygge om stromberg gassera som sitter på b230a til å tåle trykk, da må du ha annen innmat, dvs nål og stempel.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

er 36 webere som satt på gamle forder ja..

Man kan bygge om stromberg gassera som sitter på b230a til å tåle trykk, da må du ha annen innmat, dvs nål og stempel.

har blitt fortalt dette ja, men er ikke noen som har kunnet fortelle meg kor man får tak i tingene som trengs.... evt ka det koster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider