Gå til innhold

senking

Ranger emnet


am0n

Anbefalte innlegg

Ta 60 ja. Jeg er forøvrig ute etter senking foran. (og muligens bak) Har nå 30/15 senking. Har 225/40/18" dekk... Hvilken senking er det som passer meg best? (snakk om E36 sedan) Evt bilder av bilder med ulik senking med tisvarende hjul hadde vært fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en titt over på forumet på BMWGuiden. Der har det akkurat vært 2 tråder (minst) om dette. Jeg har 50/30 med Eibach Sport Line og er kjempefornøyd med det. Stivt, men ikke for stivt. Det skal sies at du bør absolutt kjøpe sett med dempere og fjører sammen evt. Bilstein Sprint. Bilder av min bil finner du her

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/30 eller 60/40 er nok det jeg hadde tenkt meg. Men har problem med at hjulet allerede er oppi hjulbuen, og heller ikke langt fra at det subber borti der bak. Fremme har jeg god plass selvsagt, og skal senke mer. Men 60 blir vel kanskje litt i meste laget med gt2-leppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at fjærer synker over tid. De nye 30mm fjærene mine bak er 15mm høyere enn M-fjærene som stod på originalt (100.000km). Desto bedre fjærer, desto mindre synker de. Men synke vil de uansett. Progressive fjærer synker mer enn linære og myke synker mer enn faste.

Nå vil jeg si at på min med 50/30 tar jeg nesten nedi på fartsdumper, så GT-leppa jeg har liggende vil ikke bli motert. I alle fall ikke før bilen kun blir godværsbil, noe jeg ikke tror vil skje.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje viktig å ha i minne at hvis du skal bruke bilstein dempere, så er ikke de konstruert for noe lavere fjører enn 50mm

H&R derimot har sett som er tilpasset med dempere/fjører som senker 60/40. Men ved såpass mye senking vil du få behov for camber-plater for å få justert hjul-vinkler riktig. Med camber-plater montert vil bilen bli noen mm høyere igjen.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg investerte de få hundrelappene det koster å montere eksentrisk spissingsforinger (caster) fra E30 M3 for å få en mer optimal hjulstilling med senkesettet. Dette kan sterkt anbefales og dessuten er disse foringene MYE mer holdbare en standardforingene. Det neste nå på min bil blir kompressor fra Downing/Atlanta samme med K-MAC camberplater. Det får bli vinterprosjektet tenker jeg :D

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til å senke mer bak. Skal være 15 bak nå, men allerede er det jo slik at endel av gummien forsvinner opp i hjulbuen. (altså slik at du ikke ser all gummien når du ser rett fra siden) Mener ikke det blir noe særlig fint dersom alt for mye av hjulet "gjemmer seg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår