am0n Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Får ikke senket mer enn 40 bak. Men så er jeg usikker på om jeg skal ha 40 eller 60 forann. Hva anbefaler dere? .. den ligger rimelig høyt over bakken forann og det er evig med plass i hjulbuen.. Bilen er en e36 compact.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 60 Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VST Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Ta 60 ja. Jeg er forøvrig ute etter senking foran. (og muligens bak) Har nå 30/15 senking. Har 225/40/18" dekk... Hvilken senking er det som passer meg best? (snakk om E36 sedan) Evt bilder av bilder med ulik senking med tisvarende hjul hadde vært fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 ta en titt over på forumet på BMWGuiden. Der har det akkurat vært 2 tråder (minst) om dette. Jeg har 50/30 med Eibach Sport Line og er kjempefornøyd med det. Stivt, men ikke for stivt. Det skal sies at du bør absolutt kjøpe sett med dempere og fjører sammen evt. Bilstein Sprint. Bilder av min bil finner du her Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Kjør på med 60/40, men du burde bytte dempere også hvis du senker såpass mye. Ødelegger org demperene med så mye senk samt får dårlige kjøreegenskaper.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 kan vel kjøpe dempere og fjærer senkesett fra bilstein eller h&r hvis jeg ikke tar feil. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VST Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 50/30 eller 60/40 er nok det jeg hadde tenkt meg. Men har problem med at hjulet allerede er oppi hjulbuen, og heller ikke langt fra at det subber borti der bak. Fremme har jeg god plass selvsagt, og skal senke mer. Men 60 blir vel kanskje litt i meste laget med gt2-leppe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Hadde 60/40 på gamle 320n min. Var billig fjører som alltid blir lavere og lavere med årene. Den var vel kanskje 70/60 tilslutt. Hadde M3 leppa og GT leppa forran, gikk fint det..Værre var det med hjulbuene.. Du kan jo valse litt :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Det er helt riktig at fjærer synker over tid. De nye 30mm fjærene mine bak er 15mm høyere enn M-fjærene som stod på originalt (100.000km). Desto bedre fjærer, desto mindre synker de. Men synke vil de uansett. Progressive fjærer synker mer enn linære og myke synker mer enn faste. Nå vil jeg si at på min med 50/30 tar jeg nesten nedi på fartsdumper, så GT-leppa jeg har liggende vil ikke bli motert. I alle fall ikke før bilen kun blir godværsbil, noe jeg ikke tror vil skje. Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune.b Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Er kanskje viktig å ha i minne at hvis du skal bruke bilstein dempere, så er ikke de konstruert for noe lavere fjører enn 50mm H&R derimot har sett som er tilpasset med dempere/fjører som senker 60/40. Men ved såpass mye senking vil du få behov for camber-plater for å få justert hjul-vinkler riktig. Med camber-plater montert vil bilen bli noen mm høyere igjen. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Jeg investerte de få hundrelappene det koster å montere eksentrisk spissingsforinger (caster) fra E30 M3 for å få en mer optimal hjulstilling med senkesettet. Dette kan sterkt anbefales og dessuten er disse foringene MYE mer holdbare en standardforingene. Det neste nå på min bil blir kompressor fra Downing/Atlanta samme med K-MAC camberplater. Det får bli vinterprosjektet tenker jeg :D Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Ene bilen vår har 110mm foran(E-36 coupe).....med gt2 leppe....men for å kunne kjøre litt med bilen bør du ikke gå noe særlig under 60 med gt2 leppe....kommer jo litt annpå åssen dekk/felger du har Kjøp deg høydejustertbart...... Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
am0n Skrevet Juni 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 ok.. takk =) Kan hive ut noen bilder av bilen så fort fjærene er på. Ikke så altformange styla compact'r på veien =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FK_Bimmer Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Jeg har senka min 70/40 på FK automotive og det er noe av det bedre har ikke problem over humper heller, men skal senke 90-100 nå i sommer, men skal ha 40 bak, må ha tysker stuket :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VST Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Jeg er skeptisk til å senke mer bak. Skal være 15 bak nå, men allerede er det jo slik at endel av gummien forsvinner opp i hjulbuen. (altså slik at du ikke ser all gummien når du ser rett fra siden) Mener ikke det blir noe særlig fint dersom alt for mye av hjulet "gjemmer seg". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.