Gå til innhold

ingen gnist på plugger (gammel japse)

Ranger emnet

Hawkon

Anbefalte innlegg

Noen som vil hjelpe meg med det (u)fine feilsøkinga?

Bilen er en '86 nissan bluebird sr turbo (prosjektet mitt) som har fått bytta motor.. (fra 2 liters gasser til 1.8i turbo) - hele ledningsnettet er byttet med andre ord.

Noen som har en fin fremgangsmåte å få sjekka ut feil her på?

Systemet ser noenlunde slik ut (beklager for dårlig tegning):

huh.jpg

hvordan måler man f.eks at coil gir strøm? kan man også sjekke det fra ECCS enheten? (kan scanne inn koblingskjema hvis noen vil hjelpe meg og har sett en CA18ET e.l system før)

:rolleyes:

EDIT: kan en moderator legge til modem warning i tittelen min, takk?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm, kom på her at høyre frontlykt og blinkersen ikke funker.. kan dette ha samsvar med hovedskjøten? kanskje det er en dårlig kontakt en plass...

får jeg ikke noe til, så tenker jeg på å legge ledninger rundt hovedskjøten fra coilen til ECU'n og IGNITION manuelt, se om det hjelper... blir kanskje enda mer knot og mer feil men :rolleyes:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjemaer og alt til denne motoren... tegninga over gjorde jeg selv ut fra hodet. dobbeltsjekka etterpå med haynes og det stemte ganske bra. mener jeg har OK peiling på denne motoren og det elektriske, men har litt dårlig tålmodighet til å drive å feilsøke lenge uten fremgang :rolleyes:

derfor jeg spør her om det finnes en god måte å gå fram på, og hva jeg bør se etter ettersom jeg aldri har testa/fikla med tenninga slik som dette før.. kjenner vel knapt noen som har tukla med denne type bil/motor heller... er vel den eneste som har gått så langt inn i kjerra i mils omkrets :(

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Hallgiver på denne bilen? Eller er det av gamle greiene med stift osv..??

Min bil var død, ingen strøm til pluggene, og da var det hallgiveren som var problemet..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wtf er hallgiver? :rolleyes:

har gått over ledninger fra coil/giver til hjernen i dag, fant èn ground som ikke var jorda.. hjalp lite dog.

hva med diverse sensorer? om f.eks tenningsbanksensoren ikke er påkobla og slike ting, vil da hjernen nekte å sende gnist?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

wtf er hallgiver? :rolleyes:

har gått over ledninger fra coil/giver til hjernen i dag, fant èn ground som ikke var jorda.. hjalp lite dog.

hva med diverse sensorer? om f.eks tenningsbanksensoren ikke er påkobla og slike ting, vil da hjernen nekte å sende gnist?

Hallgiveren sitter i fordeleren, og er tilkoplet en føler nede på veiva (?). Når svinghjulet går rundt, får hallgiveren signal, og fordeleren gir en runde, så gnist blir fordelt til pluggene. Regner med fordeler lokk og rotor er i ok stand også...

Går det en kabel med tre eller flere ledninger inn på fordeleren din? (Foruten tennpluggene)..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor mye likheter det er mellom motoren i sneglespiseren min og hiroshima turboen din, men jeg prøver meg på et tips for det...

På min bil hadde jeg samme problemet som deg. Ingen gnist. Jeg fant ut at det var tenningsmodulen som var gått til helvete. Den sitter oppå fordeleren og har en plugg med 3 stikkere inn på seg. Den gir signal til coilen om når den skal gi strøm (var sånn jeg skjønte at det funka ut i fra det jeg hørte av diverse eksperter), eller så var det at den skulle forsterke strømmen in til coilen. Den har uansett noe med strømmen inn på coilen å bestille.

Bytta denne, og alt funka som F....

Fordeler og tenningsmodul på pegåtten min er av merke bosch hvertfall. Kan ikke du ta bilde av fordeleren din osv så kan jeg se om det er samme som på min bil. Muligheten er tilstede. Kan du sjekke hvor mange stikkere det er på den pluggen som går INN på coilen din? Stikkere betyr kontakter i tilfelle du lurte. Bare jeg og fetteren min som er litt glad i å si det... ;)

Edit: Du kan sjekke om det kommer strøm INN på coilen ja. På min coil går det en plugg med 4 stikkere på inn på coilen. 1 med +, 1 med - og 2 til som sikkert er fra tenningsmodulen. Hvertfall en av de vil jeg tro. Ta et voltmeter og sjekk om det er 12v tilstede der det står + på den pluggen. Ta gjerne et bilde av coilen din og, så kan jeg se om du har noe tilsvarende.

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider