Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med felgene mine?

Ranger emnet

daggis

Anbefalte innlegg

Har et sett gamle shelby felger jeg skal ha på bobla, men lurer litt på hva jeg skal gjøre for å få de til å se fine ut.

Har pusset endel med stålull, og det ble forsåvist greit der jeg kom til, men er mange steder jeg ikke kommer til.

Bilder:

Felger_002.jpg

Felger_001.jpg

Lurte litt på hvordan det vil være å sandblåse de? Sandblåse og så polere med autosol eller noe slikt..

Lurer litt på om jeg skal lakke de svarte egentlig, men klarer ikke helt å bestemme meg.. Skal på en rød boble..

Så hva synes dere? Lakke svarte eller polere de blanke, og isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sandblåst en felg.. Klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal lakke de eller ikke..

Har jo fjernet nesten all chrom på bilen, så jeg lurer på om det ikke blir litt feil med glinsende felger?

Har jo sett endel tøffe biler med svarte felger.. Men det vil kanskje ikke passe så bra på disse felgene.. Vanskelig..

Tror jeg prøver å lakke en og polere en jeg, så får jeg sett hvordan det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk aluminiumsrens du (kalles vel også syrevask). På felgene på russebilen hadde vi et tilsvarende belegg. Brukte det midlet og det ble bling bling. Vet ikke helt hvor du får tak i det hen siden jeg fikk det av en bekjent, men effektivt er det. Bare å påføre med pensel/svamp eller med spruteflaske, la det virke en stund og vask av med høytrykk. Mulig du må ta i flere omganger for å få av alt. Koster litt, men det er verdt det.

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Bruk aluminiumsrens du (kalles vel også syrevask). På felgene på russebilen hadde vi et tilsvarende belegg. Brukte det midlet og det ble bling bling. Vet ikke helt hvor du får tak i det hen siden jeg fikk det av en bekjent, men effektivt er det. Bare å påføre med pensel/svamp eller med spruteflaske, la det virke en stund og vask av med høytrykk. Mulig du må ta i flere omganger for å få av alt. Koster litt, men det er verdt det.

Kan du prøve å finne ut hva det produktet heter?

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt raskt gjennom torshov katalogen her og fant noe som heter Turtle silver chrome..

"Renser, fornyer og beskytter alle detaljer av krom, rustfritt stål og aluminium. Fjerner effektivt vanskelig smuss, små rustflekker og oksidasjon, og etterlater en spilblank overflate."

Tror jeg får kjøpe meg en flaske med sånn imorgen og teste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

det heter noe så enkelt som Alu Rens. har en kagge med det stoffet på jobb, men er eldgammelt å faktisk utgått på dato :p

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i asker. Du kan komme til meg å kjøpe en liten slurk av meg om du vil... :rolleyes:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider