Gå til innhold

Golf II senking. Dempere?

Ranger emnet

KaldBlod

Anbefalte innlegg

Hei.. Gleder meg til å få kjøpt meg bil (Golf II, selvfølgelig), og til da lurer jeg på en ting (som også mange andre tydeligvis lurer på). Fant bare ikke alt jeg trengte av informasjon i en tråd, så:

Jeg ønsker å senke bilen, og jeg har ikke lyst til å bruke altfor mange tusen kroner på det. Har sett på et 55/40-sett på AutoSpar. Hører at det iallefall kan være lurt å bytte frontdemperene, om man ikke tar seg råd til å bytte alle.

Derfor har jeg også sett på et sett med to frontdempere til 744 kroner, også dette hos AutoSpar (her). Er dette gode nok dempere? Hva har jeg av alternativer? Hva ligger prisene på hos andre bilbutikker?

Lurer også på hvor stor jobb det er å få satt på demperene og fjærene. Hvor lang tid bør jeg beregne, og hva trenger jeg av verktøy?

En liten, siste ting: Olje vs. Gass? Hva er forskjellen?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et sett med to frontdempere blir ikke 744,- det blir 1488,-. Merk "Sportsdemper foran". Står ikke Sportsdempere. Bare så du ikke får deg en overraskelse om du bare bestiller 1. Beste er vel å ringe de for å være sikker. Men ganske så sikker på at de oppgir bare prisen for 1 demper.

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ingen ekspert, så langt i fra, men har dannet meg et bilde ut i fra hva folk både på dette forumet og på andre forum sier. De gråe supersport demperene hadde jeg vært litt skeptisk til, men jeg tror ikke du får tak i de, ettersom Autospar har sluttet å ta inn dette merket. De hevdet det var problemer med leveranse som var årsak til at de sluttet med dette merket, men jeg kjenner til en del som har reklamert, men for all del, jeg vet da ikke, dette er bare hva jeg har hørt. Det komplette settet er av et fabrikat som heter AP fahrverk. De leveres med TÜV og er helt greie. Jeg har kjørt på et 60 - 60mm senk sett med dempere i et drøyt halvår nå, og er fornøyd. Det er lavt og MEGET stivt, men har ikke seget noe sammen enda som mange andre merker er kjent for. Dersom jeg skulle valgt igjen, hadde jeg ikke hatt problemer med å kjøpe AP settet, men jeg tror heller jeg hadde spart litt lenger, og heller kjøpt noe justerbart importert, de kan være relativt billige dersom du får noen til å ta inn, eller tar inn selv fra tyskland. Men, det handler jo om hvor mye du vil legge i bilen av penger. En ting er ivertfall sikkert, når du handler senkesett og dempere får du hva du betaler for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

De gråe supersport demperene hadde jeg vært litt skeptisk til, men jeg tror ikke du får tak i de, ettersom Autospar har sluttet å ta inn dette merket. De hevdet det var problemer med leveranse som var årsak til at de sluttet med dette merket, men jeg kjenner til en del som har reklamert, men for all del, jeg vet da ikke, dette er bare hva jeg har hørt

Jeg har høydejusterbart supersport på bilen min og er veldig godt fornøyd med det. Stor fordel er at du kan senke bilen helt ned til 110 mm. Men med dette merke som alt annet for man hva man betaler for.

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider