Gå til innhold

Felger

Ranger emnet

Aedron

Anbefalte innlegg

Har en Golf II 1.8 cl 86. mod. som ruller på 13" stålfelger med litt snacksy svenske krom. Det jeg lurer på er: Hvilken dimmensjon passer direkte inn uten modding/valsing? Siden jeg er helt n00b angående detta må jeg få god hjelp her. ;)

Bilen er ikke senket og jeg er litt usikker på om jeg kommer til å gjøre det. grunnen er at det er så vilt med fartsdumper her jeg bor...

På forhånd takk for svar! :D

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eclipse Diablo

Dra der de selger dekk.. de har peiling på sånt!

ikke alltid de har den hjelp en trenger....

16" med 215-40 går helt fint (7.5x16)... ET 35 f.eks....

9x16 krever modifisering....

ellers så kan du bruke søk funksjonen....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ikke senker kan du kjøre på det meste. så lenge rulleomkretsen stemmer. på min golf er det originalt med 155-80-13. da er 215-40-16 perfekt for de har samme rulleomkrets. du har lov å gå opp og ned 5% av original rulleomkrets. det beste er å gå ned d slipper du å modifisere hjulbuene og bilen blir litt lavere.

går du opp kan du regne med litt subbing hvis du senker. men da må du gå opp en del.

grunnen til at det subber er oftest bredden.

det ser ut som det er god plass i hjulbuene tilen golf. men på grunn av kanten som går inn er det ikke så god plass alikevel.

x-1984 Golf2 GTI

1992 Golf3 VR6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har 195/50-15 på jettaen. og 60/40 senking men etter eg satt på dei nye dekka så var bilen 100 ganger betre å kjøra.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by As-I-Die

Jeg hadde 215/40-16 på min golf, men det var ikke noe bra å kjøre med.

Bytta til 205/45-16 og det ble strøkent...

http://www.as-i-die.com/bil/sommerfelg.JPG

Hvordan "ikke bra"? Hvis det stemmer at de har samme rulleomkrets, da.. For brede?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider