quattro kåre Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Noen som veit hvilken type dump som skal brukes paa en 760tic??? Resirk eller vanlig?? Hvor skal den plaseres?? kommer denn til og dumpe mellom gira, eller bare uten gasspådrag, da bilen har automat kasse?? Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 en dumpventil slipper ut lufta når du slepper opp gassen slik at gassspjeldet lukker seg, og det blir undertrykk i innsuget, vakumet der suger opp stempelet i dump`n. altså på ei automat kasse så vil du ikke får dumplyden ved giring med mindre du slepper opp gassen akkurat i det den girer. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro kåre Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Har høyrt at ein må bruke resirk dump på disse pga noe med luftmengdemåleren, vil ein få pshhhhhhhh lyden sjølv om ein har ein resirk ventil?? Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Breisladdern en dumpventil slipper ut lufta når du slepper opp gassen slik at gassspjeldet lukker seg, og det blir undertrykk i innsuget, vakumet der suger opp stempelet i dump`n. altså på ei automat kasse så vil du ikke får dumplyden ved giring med mindre du slepper opp gassen akkurat i det den girer. når automat kassen girer så slepper jo den gassen selv om du ikke slepper gass pedalen... så du vil jo få dump lyden på automat... (går en volvo 460 turbo m/automat og den har lyd uten at han slepper gassen)..... Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Resirk. ventil sender lufta inn i innsuget etter luftfilteret og LMM-luftmengdemåleren. Det er det som er den egentlige riktige metoden, for med en utslippsventil vil hjernen tror at angitt luftmengde er der(!) og putte på bensin etter det. Men når du har pælma ut tja... halvparten(?) får du altfor fet blanding. Også har jeg hørt/lest noe med at skal man ha en dumpventil bør/skal den sitte etter IC og så nære innsug som mulig. Men jeg husker ikke helt åffer det da.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 men husk..ikke bruk dumpen på treff og slikt...demonter den helst..mange som irriterer seg grønne av dump lyd... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by wicky124 men husk..ikke bruk dumpen på treff og slikt...demonter den helst..mange som irriterer seg grønne av dump lyd... da får de vel bare irritere seg da.... hørtes utroligt teit ut spør du meg :rolleyes: :rolleyes: Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro kåre Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Får du pshhhhh lyden når du brukerm en resirk ventil?? Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 quattro kåre sa: Får du pshhhhh lyden når du brukerm en resirk ventil?? Nei, men lyden går jo inn igjen i innrøret til turboen. Meeeen, det som er fint er at med høyt nok turbotrykk vil du oppnå samme lyd som på WRC-bilene. Altså den lyden av luft som spinner over rotorene i turboen! :-D wee... Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro kåre Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Er det lamdason paa denne bilen, vist ikke hvor kann eg koble til air/fuel maaleren?? Hvor mye tykk maa eg ha for og gaa denne lyden da?? sikkert eit dumt sporsmaal, men men. Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by Skody Også har jeg hørt/lest noe med at skal man ha en dumpventil bør/skal den sitte etter IC og så nære innsug som mulig. Men jeg husker ikke helt åffer det da.. fordi lufta ikke skal suges tilbake mot IC/turbo igjen som gjør at luftstrømmen snur i rørene.. sitter den kliss nær spjeldet, så kan jo lufta bare gå en vei.. sitter den rett etter turbo (før ic), så "snur" lufta seg og går i retur gjennom IC igjen som gjør at du taper trykk/tid bare på å snu luftstrømmen tilbake til spjeldet så snart du lader igjen... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Originally posted by wicky124 men husk..ikke bruk dumpen på treff og slikt...demonter den helst..mange som irriterer seg grønne av dump lyd... Dummeste jeg har hørt... Skal alle sammen med turbo på Gatebil skru av Dumpventilene sine pga "mange" som irriterer seg av dump lyd? Det er snakk om å Bruke og Misbruke... Hvis du står å gasser heeele tiden og bråker med denne dumpe'rn så vil det bli irriterende. Men å komme med en så dum utallelse om at man ikke skal bruke den på treff å slikt? hva er slikt? til dagligdags? det er bare dumt sagt. Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Originally posted by AXi0N Dummeste jeg har hørt... Skal alle sammen med turbo på Gatebil skru av Dumpventilene sine pga "mange" som irriterer seg av dump lyd? Det er snakk om å Bruke og Misbruke... Hvis du står å gasser heeele tiden og bråker med denne dumpe'rn så vil det bli irriterende. Men å komme med en så dum utallelse om at man ikke skal bruke den på treff å slikt? hva er slikt? til dagligdags? det er bare dumt sagt. hmm...var ment som en sakastisk spøk mot "ikea" tråden..men alle er vel ikke like intelligente... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg