golk killer Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Hei lurer på om det er noen som har skiftet simmerringene på drivakslingene?? Er dette en vansklig jobb?? og en ting til: her det g å skiftet syncroniseringen på 2nd gir:) På forhånd takk!!! Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Byttet simringen på ene siden på min. Dyr del, koster ca 500,- på Møller for en liten gummiring... Er litt vanskelig å bytte uten originalverktøyet til VW, men det går. Du må ut med X antall torx-bolter, da kommer du til INNI drivakselen som stikker ut av kassa. Så må du få presset inn drivknuten slik at du får av en låsering som står rundt akslingen. (Det er her originalverktøyet kommer inn i bildet, jeg gjorde det uten, går om du har tilgang til litt assortert verktøy og sånt) Knuten er "fjærbelastet", står ei fjær innfor den, derfor du må presse den inn. Du får da av låseringen, ut knuten, kan vippe bort simringen og sette inn den nye. Så må knuten presses inn igjen, og den må presses hardt. Jeg presset inn til jeg ikke trodde den gikk lenger, men fikk ikke på låseringen! Til slutt måtte jeg sette på forlenger på nøkkelen og fikk da 1/4 omdreining til på skruen, da klarte jeg å lirke låseringen på. Brukte endel tid på å plages. Men alt går:) Husk å sette den nye simringen godt inn med olje. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Oki!!jeg sitter og vuderer på om jeg skal hive meg på det delv, har en kar som har skrudd på golf siden han kunne gå som kan ta det!! 500Kr for en simmer?? ringte på møller isted og da fikk jeg pris for simmerene og noen "kopper" som ligger inni for 615,- for begge sider!! Tror ikke jeg skal hive meg på det selv, kommer bare til å slite, har ikke luft verktøy eller noe!! men takk for svaret!! Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Prisene varierer, jeg tror jeg ga 480,- for den på venstresiden...da følger det med ny låsering..."koppen" står over enden på akslingen inni knuten, må bort med den for å komme til. Lykke til, er ikke altfor vanskelig bare du har litt tid og har skrudd litt før. Synkroniseringen er vel et mer omfattende arbeid, da må du ut med kassen, og skru den opp. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Dette er ikke en vanskelig reperasjon å utføre, bare j***** knotete å utføre. Har du grav eller løftebukk er du langt på vei allerede. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg