Gå til innhold

G-Racing: Ford Mondeo Si Sport - Mondeoen Min

Ranger emnet

G-Racing

Anbefalte innlegg

Og feste de er veldi greit, du bruker bare de orginale festene, når det gjelder å strekke ledninger så er ikke det heller allverden, du trenger et rele og en bryter..

Jeg er foresten ute etter orginalegrøftlys til min nå, så om noen har så sier jeg ja takk! ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da blir fangeren levert til lakkering i morgen :) eller den skal grunnes, blir vel ikke lakkert før først i neste uke.. men men.. ting skjer i alle fall, jeg gleder meg ;)

mondeo%20013%20(Medium).jpg

Slenger med et heller dårlig bilde av bagasjerommet tatt uten fra:

mondeo%20014%20(Medium).jpg

Om noen har orginale grøftlys og selge så si i fra! samt om noen vet om noen sidekjørt som ikke er en halvmeter for kort så si i fra, alt kan tilpasses ;)

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, sagt det før men altid hyggelig med slike kommentarer :) morsomt at folk gidder å følge med!

Nå har folk mast i 1 år på det henger festet mitt..

Så nå har jeg fjernet det ;) skal ut å vaske bilen nå så får jeg vel ta noen bilder :) fangeren håper jeg å ha på bilen i midten av uka som kommer!

Og jeg sliter enda med å få tak i orginale grøftlys så om noen vet om noen som ligger på en skrotning i nærheten av dere så si i fra ;)

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få fangeren færdi spaklet, grunnet, lakket osv må jeg ut med 1500 kr :)

jackpot: ja ble bra selv om jeg enda har orginalfjærene bake hehe skal bytte, regner med at det blir ca det samme siden de orginale nok er hardt belastet og senkefjærene er noe stivere ;)

slik ser da bilen ut nå:

mondeo%20019.jpg

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjøpte mine grøftelys hos Bilutstyr Nor (Harstad), men det er samme kjede som CD Cardic, Autoparts osv.

Men venter enda på RS - kittet (ligger i Oslo hos Eiker) så jeg kan ikke si noe på passformen til grøftelysene enda...men regner med at det skal gå smooth.

Betalte forresten 1490 for grøftelys + festeanordning.

MVH

Torstein

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja da fikk jeg endeli fangeren ;)

"Gitteret" blir hær festet med sikaflex av samme type som man limer frontruter hehe

ny-front%20003.jpg

Resultatet: (mangler enda grøftlys)

ny-front%20025.jpg

ny-front%20021.jpg

Og ja bilen trenger en grundi polering hehe ble litt fargeforskjell lol

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Her har det ikke vært mye til respons gitt hehe

jeg mangler enda grøftlys men satser på at det går i orden snart :) ellers har jeg fått tak i noen brukte cupwings som skal lakkeres ;) skjer vel mere i nermeste framtid håper jeg!

Ellers har jeg noen bilder fra skifte av bremseklosser og fjerningen av hengerfestet:

DSC05229%20(Large)%20(Medium).JPG

Ble bedre uten:

DSC05239%20(Large)%20(Medium).JPG

Påtide å skifte klosser? hehe

DSC05268%20(Large).JPG

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil og greit prosjekt!

Men... Vindusviskerne ser litt biltema ut. Og farge på tromler er ikke bra siden det drar oppmerksomhet til de og tromler er ikke særlig pent!

Eller så tror jeg det hadde blitt penere om du hadde tatt rød transperent spray på blinklysene bak. Sotede oransje blinklys ser ikke særlig pent ut.. Eventuelt sotet over etterpå og så litt klarlakk.

Litt teit av meg å rakke ned på første posten min her men du tåler vel litt konstruktiv kritikk? :)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kritikk må man vel tåle :)

Angående tromlene så skal de byttes ut så snart det måtte dukke opp en ford mondeo mk2 på skroten eller en v6 mk1..

Vindusviskerne ser hjemmel lakka ut og jeg trives med det hehe og baklyktene skal muligens byttes ut får se hva jeg gjør skal tenke på forslaget ditt der, men det er ikke så tøft når det blinker rosa/rødt.. da må det heller blinke litt mørk orange..

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Ja hær har det ikke skjedd stort desværre.. har måttet gå tilbake til 14" stål felger.. siden dekka på 17" felga er utslitt men nye toyo dekk er på vei, skulle vært hær på mandag men har enda ikke dukket opp.. satser på at de er hær i morgen ;)

Sierraen som synes på bildene over er foresten blitt min nye vinerbil, om pengene tilater det så blir vel mondeoen opplakkert iløpet av vinteren og det vil nok bli gjort diverse andre ting iløpet av vinteren også ;) tiden vil vise hva, alt kommer stort sett ann på penger hehe

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider