Gå til innhold

G-Racing: Ford Mondeo Si Sport - Mondeoen Min

Ranger emnet

G-Racing

Anbefalte innlegg

Om du kjøper noe i svergie, så tar de vekk den svenske momsen, og legger til den norske når du betaler. Slik har det vært de gangene jeg har handla fra sverige. Så du kommer ut på ett. Betaler ikke moms to ganger.

Syns kitet du fann var litt billig uten at jeg skal si noe mere om det er rett eller ikke.

Leveringstid må du nok beregne en uke eller mere, blei det på meg.

Presiserer at jeg aldri har handla med realcar, så deres leveringstid vet jeg ikke noe om, tenker bare at det sikkert er noelunde likt.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okey takk for info :)

Jeg fant ut at fronten så litt for tragisk ut til å kjøre med fram til våren så jeg bestemte meg for å prøve å reparere den.. :rolleyes:

Bilen uten fanger (var ikke så vanskelig å få den av 2 skruer som sitter litt trangt til):

fixingavfronten%20001.jpg

så måtte jeg skru og lime på den plast leppa eller hva man skal nå kalle den:

fixingavfronten%20003.jpg

Lapping av hullet i fangeren:

fixingavfronten%20004.jpg

Mere lim og plast, man blir ikke helt go i hode av å sitte i en garage uten lufting med alt det forbanna limet osv hehe:

fixingavfronten%20005.jpg

så var det bare å spakle:

fixingavfronten%20008.jpg

Skal prøve å få pussa ned spaklet i dag og lagt et lag med lakk eller to. :) det vil jo bli lakk forskjell selv om jeg har lakk som er av samme fargekode som bilen men det ser da i alle fall litt bedre ut ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :) sånne komentarer gjør at jeg får lyst til å fortsette på bilen ;)

jeg har akkurat fått på fangeren nå.. resultat.. ikke særlig bra

1. fordi jeg ikke orket å pusse færdig

2. biten jeg limte inn ble litt for stor slik at det hele ser rart ut hehe

3. ser en tydelig lakk forskjell..

men.. det får klare seg ut vinteren og ramler den fra hverandre skal jeg være den første til å peke og le! hehe blir styling uansett så tar ikke det så tungt ;)

skal gå ut å ta noen bilder straks men først venter en varm dusj, trur det kom 17 dauen fluer og et halvt grustak i trye på meg når jeg skulle skru fast fangeren igjen :op

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er interisert, så har jeg en link til mondeo styling.(har stort sett alt:)) du velger hva du vil ha, på margen til høyre på linken;)

http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en interessant link til deg.

CCMotorsport.co.uk (link direkte til mondeo body kits).

Disse har langt billigere kits enn realcar.se, men du får ca 100 pund i frakt, og momsen du trekker fra er lavere enn den norske du må legge til. (-12,5% +25%).

Uansett så tror jeg du skal kunne gå i pluss på det i forhold til realcar. Jeg har aldri handlet derfra selv, men når jeg kommer til å style bilen min (til våren eller noe slikt), så skal jeg høre litt mer med de.

Uansett, glimrende prosjekttråd du har!

Veldig fint at du tar mange bilder og viser hvordan du gjør ting slik at vi som kommer etter har noe å se etter.

Så det er bare å stå på videre, jeg følger ivrig med :)

mvh

Yngve

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondie: fangerene er festa med 4 skruer, sitter 2 stk på hver side av skiltet eller ca 10 cm fra skiltet (på baksiden av fangern da..) de øverste skruene sitter noe trangt til men jeg synes fangern var grei å få av :) du skrur løs skruene og drar den rett av! festes med noen "skinner" på sidene.. litt vanskelig å forklare men enkel patent :)

takk for tips til styling! jeg får se til våren hva jeg gjør ;)

driver nå og vurderer om jeg skal lakke deler av interiøret sølv.. har tatt ut noe allerede..

noen som har noen meninger? :)

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G-Racing

Mondie: fangerene er festa med 4 skruer, sitter 2 stk på hver side av skiltet eller ca 10 cm fra skiltet (på baksiden av fangern da..) de øverste skruene sitter noe trangt til men jeg synes fangern var grei å få av :) du skrur løs skruene og drar den rett av! festes med noen "skinner" på sidene.. litt vanskelig å forklare men enkel patent :)

Takk for forklaring, blei litt inspirert av å lese om bilen din, Så no skal ekstra fjernlys plukkast av og inn med tåkelys og litt anna småplukk.

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G-Racing

Noen som har bestilt styling fra Realcar.se? Hvordan er de når det kommer til leverings tid, og jeg kan lese på siden deres at man skal dra av 25% av prisen om man er norsk.. kommer det norsk moms på varene når det går over grensa da? er det da kanskje bedre å bestille til en adresse i sverige å hente varene der? og kan det stemme at rs kit med nye fangere og sideskjørt koster 5777,35 kr det er jo meget billig spør du meg! :)

Og hvordan er passformen på denne stylingen?

Om noen har svar på noen av spørsmålene vil jeg være veldig takknemelig ;)

kittet mitt er fra realcar...

var rask leveringstid, dvs de sente det til svinesund og jeg henta det der :D

passformen var ikke verdens beste.. men det er PSG som lager combatkit.. og tror det er MCRallying som lager de uoriginale rs kitta.. så vet ikke om de er like "bra" ;)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har satt inn 6x9 høytalere i dørene. Ble det mye bedre lyd enn med de orginale, hvis du bruker forsterkeren på cd-spilleren! _Har selv døtta inn noen spesial tilpassa høytalere som skulle passe perfekt inn i de orginale høla, noe dem selfølgelig ikke gjorde. Ble heller ikke så mye bedre enn de orginale, så da lurer jeg på om du anbefaler å døtte inn noen 6x9 istedet?

[x] 95 Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thorh: jeg har anlegg til rundt 25.000,- i alle fall.. og kjører ikke 6x9 høytaleren på cd-spilleren.. så ja det ble mye bedre lyd en de orginale hehe så du trenger ikke først og fremt å kjøpe deg noen 6x9 høytalere kjøp deg en forsterker og noen skikkelie høytalere, du vil ikke få noe særig bedre lyd ved å bruke cd-spilleren. men nå har jeg tatt ut 6x9 høytalerne og skal bygge meg høytalere i hatthylla..

signat h20 20cm mellomtone

signat t5 diskant.

Ellers har jeg begynt å lakke interøret.. sølv, synes selv ikke at det ble så værst :) skal legge opp noen bilder så snart bitene begynner å falle på plass :)

Men jackpot: tror du det er dårligere kvalitet på det uorginale rs kitet da?

- 06 Opel Vectra (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider