BLACK.PEARL Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Hei. Hva er kickdown? Vet at det er noe en kan gjøre med automat-biler, mer vet jeg ikke... Har lyst til å teste det med fatterns bil en gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 På biler med automatgir kan du trykke gasspedalen fort helt i bånn . Da vil bilen gire ned og bruke det giret som får bilen fortest mulig opp i fart . Dettet er kickdown , du sparker ganske enkelt ned pedalen . Tror dette skal stemme ganske greit , har ikke noe bedre forklaring på dette . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Trå den pedalen til høyre helt ned, (og hold den der) gearkassen foretar da tvungen nedgiring for best akselerasjon.. (Håper ikke faren din har kjerre med voldsom motor i da) :D Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 A.. Da har jeg allerede gjort det par hundre ganger :D Er en 97' "Merce" E270CDi med en voldsom høyt km. stand :) Merker at den plutselig "stopper" litt opp også skriker den og akser alt den klarer etterpå... :) Syns det er digg hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 mange biler så er kan man tråkke speeden helt inn. og så tråkker man til litt til, er et lite ekstra hakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Frank S. mange biler så er kan man tråkke speeden helt inn. og så tråkker man til litt til, er et lite ekstra hakk som Reodor Felgen? :D Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Hawkon som Reodor Felgen? :D Hehe, den luka i dørken ja, har ikke funnet den på min bil (ennå) Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Husker at det dro noe voldsomt når jeg tok kickdown på min gamle Golf1 1.5l :D Men morro var det læll... Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Mk2-16v Husker at det dro noe voldsomt når jeg tok kickdown på min gamle Golf1 1.5l :D Men morro var det læll... Hehe. Men finnes det på biler utenom auto også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by BLACK.PEARL Hehe. Men finnes det på biler utenom auto også? ja .. det heter å gire ned ... slik gjør man det 1: slipp gassen 2: inn med clutchen 3: sett giret i et lavere gir (som regel et hakk ned) 4: slipp clutchen 5: gi bunn gass slik tar man kickdown med manuell ... noen spørsmål?:rolleyes: Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by BLACK.PEARL Hehe. Men finnes det på biler utenom auto også? Nei ? Du bruker jo manuell gir og da er det sjøføren som må avgjør hvilket gir bilen skal sitte i................ Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by BLACK.PEARL Hehe. Men finnes det på biler utenom auto også? heh, når det ikke er automat, hvordan skal bilen klare å gire ned for deg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondain Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Dagens :D :D Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosw Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 hehe Siter 2007 E klasse Obsidiansort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Derfor spurte jeg da!! Han kisen med Golf'en sa at han tok kickdown med sin Golf1. Det hørtes utrolig usannsynlig ut... Unnskyld at jeg spør... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg