Gå til innhold

Hva er kickdown?

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke vitsen med å 'mobbe' folk som spør om noe her på forumet jeg.. det er ikke noe stort problem som jeg har sett, og kanskje jeg er litt kocky.. men, det er utrolig irriterende for de som lurer på noe å bli 'hengt ut' å ledd av på forumet...

 

man lærer av å spørre....

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

mange biler så er kan man tråkke speeden helt inn. og så tråkker man til litt til, er et lite ekstra hakk

Var sånn på en Golf 4 1.6 vi leide. Liksom en ting under pedalen må trår ned. Så girte bilen ned 1-2 gir å det ble et inni h***** turtall og bilen bråka, men gikk ikke fortere, før den girte vidre :D

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor spurte jeg da!! Han kisen med Golf'en sa at han tok kickdown med sin Golf1. Det hørtes utrolig usannsynlig ut... Unnskyld at jeg spør...

 

Den hadde vel automat da :)

De kom med det... vi hadde det for lengelenge siden!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg lurte fælt på dette når vi var på ferie i danmark med vår 190E automat for mange mange år siden . Hvordan i POKKER kunne bilen vite at nå skulle den gire ned for vi skulle kjøre forbi ? Hehe :P

 

De fleste biler med automat har en liten bryter under gasspedalen som merkes som et lite "hakk" i gasspedalen ,og krever litt ekstra trykk for å bli aktivert , slik at bilen ikke skal gire ned når du drar på ut av en rundkjøring eller noe. Gjør den det er det somregel fare for en stygg utgang ...........eller en fet breisladd :D Det merkelige med det er at de forskjellige merkene har sin egen måte å gjøre det på. Mercen jeg hadde , koblet ifra , revv'et turtallet til ca 4500 rpm og koblet inn i gjen (i et lavere gir) = DUNK! fra kassen and *instant wheelspin* En opel vektra jeg kjørte gjorde , slapp giren instantly og girte ned i en brenning , og en noe mer silkemyk overgang. BMW'en jeg har nå gjør hører du bare et snerr fra motoren og du klar for forbikjøring, står kassen i "sport" i tillegg drar den til helt til rødlinja begynner og slipper ned motoren ned til der momentert øker mest og legger inn neste gir. Smooth as a baby's ass... Den flekk nye BMW 5 serien jeg testa merka du nesten ingenting , utenom at nåla på speedo og turteller flytta litt raskere på seg. Wicked :P Tenk momentet automatkassene må tåle... Leste en plass det var temmelig mye mer en en god girkasse/clutch tålte. (kan være bull-shit , har ikke god greie på sånt)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår