Gå til innhold

Stereoanlegg i 240!?!

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg forslag! Noen som har bilder eller vet noe om hvordan en kan bygge et anlegg fint inn i bagasjerommet på 240? Har sub i kasse under hatthylla, med hel frontplate. Men så skull jeg ha festet forsterkerene mine på en stilig måte. Har to, den ene ska syns, og den andre skal være gjemt.

Noen som har gjort noe lignende? Og som kan legge ut bilder? Alle forslag mottas med stor takk!;)

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

hva med å sette det fast i en plate du monterer i ene reservehjulsbrønnen i siden liksom ?

Jeg tenkte på noe ala dette..

dvs. lage en plate foran reservehjulsbrønnen, samt en kasse inni der. Man har så plexiglass vindu, for å kunne se inn på forsterker og eventuelle kondensatorer.

Selvsagt har man belysning over forstekrer/kondensator.

subkassen, kan du lage custom, slik at den er ca. 105cm bred og lage en plate som er like høy som høyden under hattehyllen.

For å tilpasse det skikkelig, kan du gjerne ha noe gummilist på toppen, bunnen og sidene av platen, så trekker du ganske enkelt filt over gummilisten også.

kanskje det er litt vanskelig å skjønne hva jeg mener.. men jeg har bare mspaint her jeg sitter nå.

Jeg har også sett folk som har kappet vekk hattehyllen og mekket kasse som stikker ut i kupèen med div. elementer og bassporter. Jeg tror ikke dette er lurt, med mindre man sveiser noen forsterkninger istedenfor hattehyllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den mengden stål det er i hattehylla på 240 vil jeg nok anbefale å sveise inn igjen noen forsterkninger der ja, hvis ikke tror jeg det kan oppstå "komplikasjoner" i noen situasjoner, sier ikke mer.. :)

Men det du sier der Butcher, er noe alla det jeg skal prøve å få til i bilen min, bare jeg får kjøpt meg noen andre bassere.. :D

Kan noen lage en "How-To" på dette?? :D :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,er akkurat slik jeg har tenkt.. en plate i hver side. lage hull i platene å feste forsterkeren inn med pleksiglass over.. og neonlys. har skaffet vifter slik at det ikke skal bli varmt. det e r ikke noen som har bilder av noe slik? skulle så gjerne sett. :D

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda,reservehjul er kjekt å ha. men d jeg har tenkt er at jeg ska ha plate i begge sidene. den ene skal bare skjule det stygge hjulet, mens på den andre platen skal jeg bygge inn forsterkerene. en på oversiden,og en på undersiden. blir på en måte to parallelle plater på den siden, hvis du skjønner hva jeg mener. så skal jeg ha vifter til den under. og pleksiglass til den over.

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleksi og neon??? hva er det?

skal ta et bilde av bagasjen min i kveld jeg tenker jeg..

basskasse som er tilpasset med motorsag :D

1-2l olje i gulvet på bagasjen (en viss girkasse fra en viss nissan s13 :D )

1kanne bensin, 1kanne vann, 1kanne kjøleveske :D

Også diverse ledninger og verktøy baki der..

Må først få ordnet motoren min, så får jeg ta interiør og sånt seinere...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

pleksi og neon??? hva er det?

skal ta et bilde av bagasjen min i kveld jeg tenker jeg..

basskasse som er tilpasset med motorsag :D

1-2l olje i gulvet på bagasjen (en viss girkasse fra en viss nissan s13 :D )

1kanne bensin, 1kanne vann, 1kanne kjøleveske :D

Også diverse ledninger og verktøy baki der..

Må først få ordnet motoren min, så får jeg ta interiør og sånt seinere...

hehe! hørtes jo ut som et "clean" bagasjerom :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruster i hvertfall ikke neddi der.. Men så er det ikke brukandes til annet enn "tungtransport" av bildeler.. Alt annet blir jo møkkete/ødelagt/oljedynka av å ligge der...

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har hørt om det..

Men nå har jeg ikke hatt olje av den grunn at det ikke skal ruste..

Kjøpte ei girkasse fra nissan_s13 og kjørte den hjem i ei gilde eske i bagasjen, når jeg kom hjem så hadde all olja funnet veien ut av girkassa og ned i eska...så hadde jeg klart å velte den så all olje ligger å flyter i rundt i bagasjen...

konservering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

ja har hørt om det..

Men nå har jeg ikke hatt olje av den grunn at det ikke skal ruste..

Kjøpte ei girkasse fra nissan_s13 og kjørte den hjem i ei gilde eske i bagasjen, når jeg kom hjem så hadde all olja funnet veien ut av girkassa og ned i eska...så hadde jeg klart å velte den så all olje ligger å flyter i rundt i bagasjen...

konservering..

tihi! ville ikke vert i nerheten når du så hva som hadde skjedd! jeg hadd iallf klikka helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det ganske pent.. olja måtte byttes uansett..

Og bilen er såppas gammel at det er ikke noen matter i baggasjen, bare stål ned mot bensintank... så litt olje skader ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider