Gå til innhold

Playstation i bil. tips og erfaringer?

Ranger emnet

impreza_wrx

Anbefalte innlegg

går rundt med planer om å sette inn playstation i bilen. ingen spes grunn hvorfor, egentlig bare fordi jeg vil...

men trenger vel da en spennigsomformer, men vet ikke helt kvor jeg finner det, eller hva det koster. trenger jeg noe adapter for å koble til en lcd-skjerm, eller går det greit uten?

på forhånd takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Du trenger en omformer ja, kan f.eks bruke en mobitronic som du får tak i på blandt annet Bilutstyr/Bilextra, alt etter hva de har bestemt seg for å hete nå om dagen, hehe..

Til en playstation 2 er det ikke rare strømmen du trenger, så en omformer til dette koster rundt 450 kroner.. (Yter vel ca 75watt)

Hakket større er en 300 watt som har en pris på ca 950kr..

Det jeg også vil presisere er at dette ikke er sinuskonvertere men rene digitalbølger, men jeg bruker det i min bil og det fungerer greit..

Når det gjelder adapter for å få koblet dette til en lcd skjerm skal du ikke trenge dette.. De fleste skjermene jeg har vært borti har vanlig composite inngang, så her kan du bare koble rett til..

Ellers vil jeg bare si at det er moro med ps2 i bilen, kø, venting på ferja, mcdrive, eller annet. Så er det bare å hive på ps'en og spille :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eelo

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=39208

Les her og..

Vi snakker her om en ps2, som tåler endel mer enn hva en pc gjør..

Jeg har brukt digital i over ett år, og har aldri vært noe som helst problem, men jeg vil også presisere at jeg ikke hadde gjort dette på en pc, som er noe mer følsomt for sånt.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dropp alt som heter omformere og alt det der. det finnes en mye enkler måte å gjøre dette på. viss jeg ikke tar helt feil så går ps2 på 12v inni. i england får du kjøpt et lite sett som tar 5 min og montere. det enest du gjør er å skru av bunn plata på ps2en og tar av en ledning og tar av strøm tilkoblinga og setter på en ny liten sak og setter i en ny ledning. det sto hvordan man skulle gjøre dette i et max power blad for en stund siden. skal se om jeg finner det.

det er slike jeg skal gjøre det i min egen bil i hvertfall

bilde og lyd sender du inn i dvd spillern din viss du har en med input. det har jo de fleste.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

dropp alt som heter omformere og alt det der. det finnes en mye enkler måte å gjøre dette på. viss jeg ikke tar helt feil så går ps2 på 12v inni. i england får du kjøpt et lite sett som tar 5 min og montere. det enest du gjør er å skru av bunn plata på ps2en og tar av en ledning og tar av strøm tilkoblinga og setter på en ny liten sak og setter i en ny ledning. det sto hvordan man skulle gjøre dette i et max power blad for en stund siden. skal se om jeg finner det.

det er slike jeg skal gjøre det i min egen bil i hvertfall

bilde og lyd sender du inn i dvd spillern din viss du har en med input. det har jo de fleste.

Ja dette fungerer også, om du har en regulator som sørger for konstant 12 volt, og ikke kjører inn 14 volt osv når bilen står og lader, hehe

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det geniale med å ha en omformer i bilen er at hvis du for eksempel har med dv kamera og går tom for strøm på det så kan du lade det i bilen med den vanlige laderen din.

Brukte dette på sommertreff og funket som bare det.

Går fint med 2 stk ps2 på en 100w omformer også, mener de trekker ca 30w...

http://www.sprett.net

Audi A4 1,8 tsq 98 mdl

Audi A6 2,5 Tdi 95mdl

x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6

x- Golf 79 mdl 1,1 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CyberAage

Det geniale med å ha en omformer i bilen er at hvis du for eksempel har med dv kamera og går tom for strøm på det så kan du lade det i bilen med den vanlige laderen din.

Brukte dette på sommertreff og funket som bare det.

Holder faktisk med en 75w omformer også :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva faen skal du med det?!?!??

Ha playstation og annet driiit som ikke hører i bil HJEMME!!!

i bil skal du kjøre... og konsentrere om å holde deg på veien!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at Tape-R ikke er interressert i stereo eller noe annet som har med lyd/bilde i bil... Kan jo begynne å lure på hvorfor han er på dette forumet. Kanskje lurt å finne seg et forum hvor det diskuteres ting han liker, istedenfor å bare kverulere/provosere her... Bare en tanke... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CyberAage

PS2 trekker 50W... Alt står bakpå.

Det stemmer vel at de har 12V sekundær spenning, så man trenger ikke noen omformer. Spørs bare om det er spenningsbegrenser inni den, ellers så er det sikkert det den lille saken ALJ_GSi snakker om er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider