Gå til innhold

Playstation i bil. tips og erfaringer?

Ranger emnet

impreza_wrx

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

...de har 12V sekundær spenning, så man trenger ikke noen omformer. Spørs bare om det er spenningsbegrenser inni den, ellers så er det sikkert det den lille saken ALJ_GSi snakker om er.

Litt OT, dette her... Men men.

Der har du litt av det negative med firkantpulsinverter. Den forandrer utspenningen, ut ifra hvor mye den får inn.

Så om det ikke er en egen krets i utstyret som kobles til den, kan ting gå galt. For om utstyret forventer en spenning mellom 220-230volt. Og får 210v eller 240v f.eks, kan du ende opp med for mye eller for lite spenning ut av trafoen i PS.

Sats heller på, som enkelte over sier, å koble på konstant 12v. Slik ALJ_GSi hadde løsning på. Eller en skikkelig sinusinverter.

Ville nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

hva faen skal du med det?!?!??

Ha playstation og annet driiit som ikke hører i bil HJEMME!!!

i bil skal du kjøre... og konsentrere om å holde deg på veien!

Kan du gjøre alle her på forumet en stor tjeneste, og det er å holde kjeft hvis du ikke har noe fornuftig å komme med.

Du interesserer deg ikke for bilstereo og multimedia som sådan, ergo så kan du like godt holde deg unna..

Ikke for å være frekk, men nesten samtlige poster du har så skal det på død og liv være et eller annet negativt om noe eller noen.

Jeg er mildt sagt piss lei av å lese postene dine.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Der har du litt av det negative med firkantpulsinverter. Den forandrer utspenningen, ut ifra hvor mye den får inn.

Så om det ikke er en egen krets i utstyret som kobles til den, kan ting gå galt. For om utstyret forventer en spenning mellom 220-230volt. Og får 210v eller 240v f.eks, kan du ende opp med for mye eller for lite spenning ut av trafoen i PS.

Sats heller på, som enkelte over sier, å koble på konstant 12v. Slik ALJ_GSi hadde løsning på. Eller en skikkelig sinusinverter.

Ville nok

min ligger gjevnt på 230 volt, men uansett, en ps2 sviver både på 210 og 240 volt uten problemer.. mange hus ligger jo på ca 240volt..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om?

Jeg støttet jo nettop løsningen ALJ_GSi kom med!

Hvor har du firkantpulsinverter fra? Hvor har du 220-230V fra?

Er jo snakk om å koble seg inn på sekundærsiden inni PS2'n, hvis det stemmer at den skal være 12V. Så er nok den saken ALJ snakker om (at man får kjøpt) en spenningsbegrenser, hvis det ikke allerede sitter en inni PS2'n.

Skal ikke noen pulser inn der i hele tatt. Og det lille som kan oppstå blir glattet ut. Er garantert en likeretterkrets i PS2'n.

Og som ekstra salt i såret ditt. Jeg sjekket selvsagt bak på PS2'n før jeg begynte å kommentere. Den skal håndterer 220-240V, og takler garantert værre enn det som står på, så det poenget er jo uvesentlig uansett.

Er tross alt moderne elektronikk dette. Er sikret mot alt sånn småtull som svingninger i spenning etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

tror ps2 klarer det fint for strøm nettet i norge er et av de dårligste i verden. den variere mellom 210 og 240 hele tia. til hifi fantasters store fortvilelese.

Litt ot, men...

Lynvern på inngangssikringa og eget filter på uttaket for anlegget filtrerer bort det meste der. Null mer pop og whizz for min del :D.

I bilstereoverdenen spiller kondiser en stor rolle her, siden de filtrerer bort evt. støy i som kommer fra det elektriske anlegget i bilen ;)

Mye interessant lesing her forøvrig :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Hva snakker du om?

Jeg støttet jo nettop løsningen ALJ_GSi kom med!

Hvor har du firkantpulsinverter fra? Hvor har du 220-230V fra?

Er jo snakk om å koble seg inn på sekundærsiden inni PS2'n, hvis det stemmer at den skal være 12V. Så er nok den saken ALJ snakker om (at man får kjøpt) en spenningsbegrenser, hvis det ikke allerede sitter en inni PS2'n.

Skal ikke noen pulser inn der i hele tatt. Og det lille som kan oppstå blir glattet ut. Er garantert en likeretterkrets i PS2'n.

Og som ekstra salt i såret ditt. Jeg sjekket selvsagt bak på PS2'n før jeg begynte å kommentere. Den skal håndterer 220-240V, og takler garantert værre enn det som står på, så det poenget er jo uvesentlig uansett.

Er tross alt moderne elektronikk dette. Er sikret mot alt sånn småtull som svingninger i spenning etc.

Ro seg ned boXer... :)

Jeg skreiv jo at det ble litt OffTopic... Og jeg var helt enig i at løsningen til ALJ var mest hensiktsmessig. Spenningen jeg refererte til var et eksempel, så det er ikke noe salt i mitt sår. ;)

Det var for å få frem et lite poeng. TV'er f.eks, kan få forandring i bildestørrelsen, om spenningen forandres mye. Dette kan lett fås til med en dårlig firkantpulsinverter.

Får vell kutte ut OT'en nå, før jeg får enda mer kjeft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det kan være en god løsning å koble direkte, hvis:

1. det er en spenningsregulator der som sørger for 12 volt.

2.Garantien på ps2'en har gått ut.

3.At man har kunnskapen til å lodde/koble litt..

4.At dette er en løsning som er billigere enn en inverter.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro seg ned boXer... :)

Jeg skreiv jo at det ble litt OffTopic... Og jeg var helt enig i at løsningen til ALJ var mest hensiktsmessig. Spenningen jeg refererte til var et eksempel, så det er ikke noe salt i mitt sår. ;)

Det var for å få frem et lite poeng. TV'er f.eks, kan få forandring i bildestørrelsen, om spenningen forandres mye. Dette kan lett fås til med en dårlig firkantpulsinverter.

Får vell kutte ut OT'en nå, før jeg får enda mer kjeft. :)

ro ro ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

hva faen skal du med det?!?!??

Ha playstation og annet driiit som ikke hører i bil HJEMME!!!

i bil skal du kjøre... og konsentrere om å holde deg på veien!

jeg har bilder av bil plassert med snuten ned i grøfta, ræva i lufta... og du kjørte.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i et blad at man trygt kan kjøre 12V inn på PS2. Var vist bare å koble den til 230V inne og måle på strømforsyningen hvor spenninga ligger på 12V og koble til der.. Men jeg garanterer ikke at det ikke vil ødelegge din ps2 :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider