Gå til innhold

Taunus 74 mod STV. Er dette en sjeldenhet?

espenaa

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mad_Maxx

Er nok litt flere enn 17 igjen :) Har en opprusta en selv.. Noen som er god å sveise som vil ha? Får meg snart en 72 kombi 1600... Med spesial rund kam :D

så si meg hvor mange taunus coupe det er igjen da... forøvrig en bil som det ikke er solgt mange av.. finnes heller ikke mange i tyskland og der ble det solgt noen.. fant kun 2 stk tilsalgs der nede..

Men det er jo endel taunus igjen hvis en regner alle modellene..

Følgende tall har vi fått fra Ford Motor Norge:

Antall solgte Taunus i Norge 61 581

Gjenværende pr. 31.12.98 6 922

Av disse er: 4 323 fra 79-82

2 599 fra 78 eller tidligere

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, du mente i norge da. Det kan kanskje stemme.. Vet jo aldri hvor mange som står bortgjemt i en garasje et eller annet sted. Så i hvert fall bilder fra en engelsk fordutstilling, der sto i hvertfall 20 coupe på rekke og rad bortover...

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

Åååå, du mente i norge da. Det kan kanskje stemme.. Vet jo aldri hvor mange som står bortgjemt i en garasje et eller annet sted. Så i hvert fall bilder fra en engelsk fordutstilling, der sto i hvertfall 20 coupe på rekke og rad bortover...

mente coupe ikke var solgt i england jeg, men mulig det er importert noen..

fant et par på mobile.de for de som er intr i en tøff veteran..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Finnes ihvertfall en 1975 modell stv., uten skilter (med samme karrosseri). Solgte den nettopp til en i Kristiansand, men det begynner å bli mako på disse bilene, så det er absolutt en bil å ta vare på. Ikke begynn å surr med noe is moor, du ødelegger bare en spesiell bil, uten å få noe spes. igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg Taunus er noe ordentlig '$¤# - men det er nå så - det skal ikke være topic i denne tråden.

Litt rart å tenke på at "ingen" har tatt vare på slike biler - så mange som det var av dem for noen få år siden. Derfor synes jeg at en slik bil bør bli tatt vare på, puss den opp og gjør den fin. Den er jo feks et ypperlig objekt for enten en originalbil (kjedelig i manges øyne) eller et Old Shool Project. Gjør denne bilen strøken utvendig, sleng på noen FÆITE felger og kjør på treff....

Blir nok en bra magnet...

Det er enda mulig å få tak i billige karosserideler ol. til en slik bil. Jeg vil tro at det er NÅ det er billigst å kjøpe en slik bil for det er NÅ den er midt i mellom alle stolene (les: Høggeri eller Ta Vare På.). Om ikke så mange årene så begynner folk å få øynene opp for akkurat "denne" bilen, og da starter etterspørselen. ---og prisene stiger.

Ta vare på den, og ikke "ødelegg" den.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en IS-motor(blokk) eller annen 205 blokk, sett på 1600-toppen med kam og bruk orginalt tenningssysem og 2.0 gasser.

Da for du en litt sprekere motor, blir sprekere en 2.0 gasser....

Samt ser orginalt ut, ingen problem å sette til orginalt igjen.

Taunus stv er sjeldent nå, har kanskje sett 3 totalt, med alle modeller.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir nok solgt.

Har en kjøper på den og har lovt og holde den en uke for han.

Da var prisen ca 7000,- + -

Mye som er kjekt og ha men jeg har en Vauxhall Viva veteran fra før av også samt et Kadett GTE prosjekt så ser ikke når jeg får tid og begynne på denne i det hele tatt...

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider