Gå til innhold

Lufting av cluch?

Ranger emnet

Insulin

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har vært borti å måtte lufte cluchen på en corolla før?

Har en 90mod som jeg måtte skifte cluchpompe på (den som sitter på girkassa), men det virker ikke som om at all lufta i bremesveska ble borte, verken første, andre eller tredje gang. Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en sånn dings du skrur på bremse/klutsjreservoaret. med luftslange bort til et reservehjul, så får du satt overtrykk på reservoaret, Torshov og Biltema har begge to tror jeg. Da kan du bare åpne i bånn og la det renne til det ikke kommer luft. kjekt å ha en slange på nede så du ser når det ikke kommer luft lenger.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

kjøp en sånn dings du skrur på bremse/klutsjreservoaret. med luftslange bort til et reservehjul, så får du satt overtrykk på reservoaret, Torshov og Biltema har begge to tror jeg. Da kan du bare åpne i bånn og la det renne til det ikke kommer luft. kjekt å ha en slange på nede så du ser når det ikke kommer luft lenger.

eller du kan ta en vindusspyler slange mellom 1 calipper foran og clutch sylinderen og lufte igjennom med bremsepedalen. Må huske på å følge med nivået i beholderen/e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du tar det på gamlemåten får du en til å pumpe 3 ganger eller til pedalen har trykk og roper "ja" eller "klart". Da skal han holde den til den går i bunn. Be han om å ikke mose den i bunn, for da får du bremsevæske over hele deg! Så åpner du luftenippelen til det stopper og stenger, før du roper det samme tilbake.

Så gjentar dere prosessen til du ser at det er greit.

Og ja, sett gjerne på en klar slange på nippelen for å se bedre luftboblene.

Jeg husker ikke eksakt, men ideelt skal du stappe den slangen under væskenivå i en tomflaske eller kopp for å unngå at det suges luft INN igjen via luftenippelen når kompisen din slipper opp pedalen...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Og hvis du tar det på gamlemåten får du en til å pumpe 3 ganger eller til pedalen har trykk og roper "ja" eller "klart". Da skal han holde den til den går i bunn. Be han om å ikke mose den i bunn, for da får du bremsevæske over hele deg! Så åpner du luftenippelen til det stopper og stenger, før du roper det samme tilbake.

Så gjentar dere prosessen til du ser at det er greit.

Og ja, sett gjerne på en klar slange på nippelen for å se bedre luftboblene.

Jeg husker ikke eksakt, men ideelt skal du stappe den slangen under væskenivå i en tomflaske eller kopp for å unngå at det suges luft INN igjen via luftenippelen når kompisen din slipper opp pedalen...

Faktisk fått det inn med teskje nå ;)

Skal vel gå greit tipper jeg! Vist ikke kommer det nok et nødrop til her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider