Gå til innhold

Autofil M3 SMG FFYY FFAANN

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Originally posted by DenimblåTT

Det er vel ingen nødvendighet at bilen må overstyre for at den skal være morsom å kjøre på bane?

 

Programmet i dag var veldig bra, helt klart et av de beste dem har laget.

 

Hver sin smak sier nå jeg...

Jeg trodde også at gnagere og firehjulstrekkere var artige. Helt til jeg fikk prøve en skikkelig bakhjulstrekker...

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by OMR

 

Hver sin smak sier nå jeg...

Jeg trodde også at gnagere og firehjulstrekkere var artige. Helt til jeg fikk prøve en skikkelig bakhjulstrekker...

 

Joa, har prøvd bakhjulstrekker jeg også. Siste jeg prøvde var en S2000 og den var ganske morsom å kjøre. Men jeg tror jeg hadde kjørt av veien med en sånn bil ganske lett. Litt ivrig på gassen i svingen så kommer rompa med en gang, opplevde det en gang og det var ikke moro. Men fy f... å moro det var å leke seg med den. RWD, FWD og 4WD har hver sine fordeler.

 

Det skal vel ikke være så vanskelig å få en quattro til å sleppe bak i svingen. Bare skru av alt som kan skrues av av elektriske hjelpemidler, det som ikke kan skrues av med knapper kan vel bare sikringen tas ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste Tommy Rustad beviste i dag var vel egentlig at han kan kjøre RWD, men suger på 4WD. Til og med i Leonen klarte han ikke og fullføre 4-hjulssladden, fikk bare vippet den ut, men "choket" den på slutten;) Vi får sende ham på kurs med RS2's RS2 :D

 

Men M3 kjøringen var helt rå! Fikk smålyst på den bilen ja:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo nesten Tiff (Top Gear) Nidell nivå på Rustad'n i kveld der han ratta den stakkars(?) M3'n...

 

Men Tiff hadde vel kanskje gjort det samme på en helt Tørr bane :D

 

Så jo også ut som Seat'n fikk kjørt seg ganske bra også! Men det blir jo liksom ikke like heftig med grevling biler da. Sjøl om de kan være ganske morsomme.... sombrero

- 90 VW Taro(hilux) 2wd

- 77 VW Polo I

- 55 VW 1200 - Primer

- 89 Vw Corrado G60 - "Delebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Det eneste Tommy Rustad beviste i dag var vel egentlig at han kan kjøre RWD, men suger på 4WD. Til og med i Leonen klarte han ikke og fullføre 4-hjulssladden, fikk bare vippet den ut, men "choket" den på slutten;) Vi får sende ham på kurs med RS2's RS2 :D

 

Men M3 kjøringen var helt rå! Fikk smålyst på den bilen ja:D

 

hehe ja vi får gjøre det klarer å legge ut en Quattro på tør asfalt jeg :D :D

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Det eneste Tommy Rustad beviste i dag var vel egentlig at han kan kjøre RWD, men suger på 4WD. Til og med i Leonen klarte han ikke og fullføre 4-hjulssladden, fikk bare vippet den ut, men "choket" den på slutten;) Vi får sende ham på kurs med RS2's RS2 :D

 

Men M3 kjøringen var helt rå! Fikk smålyst på den bilen ja:D

 

 

De som fulgte med på hva som ble sagt fikk med seg at det ble sagt at Leon hadde noe elektronisk dritt som kuttet gassen når den kom i sladd, slik at det var umulig å kjøre ut sladden. Dette kunne ikke slås av.

 

Forøvrig synes jeg quattro er noe dritt på asfalt. Siden drivlinjen fordeler kreftene dit hvor det er feste vet man egentlig aldri hvor effekten er henn. Dermed kan man ikke forutsi oppførselen gjennom en sving.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

 

 

De som fulgte med på hva som ble sagt fikk med seg at det ble sagt at Leon hadde noe elektronisk dritt som kuttet gassen når den kom i sladd, slik at det var umulig å kjøre ut sladden. Dette kunne ikke slås av.

 

Forøvrig synes jeg quattro er noe dritt på asfalt. Siden drivlinjen fordeler kreftene dit hvor det er feste vet man egentlig aldri hvor effekten er henn. Dermed kan man ikke forutsi oppførselen gjennom en sving.

 

Ja hørte han si det jeg oxo aldri hørt at det ikke går ann å ikke slå av dette helt.

 

Og til det du sa om Quattro neida ikke no problem viss du setter den opp og får maks turbo trykk når du trenger det

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

 

 

De som fulgte med på hva som ble sagt fikk med seg at det ble sagt at Leon hadde noe elektronisk dritt som kuttet gassen når den kom i sladd, slik at det var umulig å kjøre ut sladden. Dette kunne ikke slås av.

 

Forøvrig synes jeg quattro er noe dritt på asfalt. Siden drivlinjen fordeler kreftene dit hvor det er feste vet man egentlig aldri hvor effekten er henn. Dermed kan man ikke forutsi oppførselen gjennom en sving.

 

Han snakket om stabilitetskontrollen ja :

 

Det merkelige er at i de tekniske specs'ene finner jeg bare de vanlige ESP og EDS systemene til VAG. ESP(Elektronisk Stabilitets Program) går som kjent an og skru av med en bryter og EDS(Elektronisk Diff. Sperre) fordeler i praksis bare kraften på begge drivhjulene per aksling ved spinn. I en tidlig spec på bilen oppgis det også ASC(AntiSpinControl)

 

Noen som har noe mer info om hva som finnes av slikt på denne bilen? Hva mente han egentlig ?

 

I tillegg har vel bilen sporkorrigerende hjullager som de fleste andre VAG'r for tiden. Spørs om de ikke dro en "hvit en" når de snakket om det. Det er jo ganske ofte litt hipp som happ med korrektheten rundt detaljene i det programmet. ;)

 

Spinner du på alle 4 har du ingen problemer med kraftoverføringen på Quattro systemet ;) Ganske utrolig og ikke klare og legge ut en RS6 på vått føre gitt. :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er noe av det råeste jeg har sett på Autofil (siden min egen bil ble presentert under spalten "Kule Brukte", hehe). Geipen låste seg på 3. knappehull og fråden samlet seg på gulvet. Argh, jeg vil også ha E46 M3... *spare* $$$

 

Synd det var så dårlig vær på ACR, tror nok det hadde blitt enda et par hakk råere på tørt føre! Neste gang får de låne med seg en M3 CSL isteden: :)

 

art_180_2_BMW%20M3%20CLS%2001.jpgart_180_4_BMW%20M3%20CLS%2003.jpg

 

e46_m3_csl_01.jpg

 

e46_m3_csl_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DenimblåTT

Det er en her hvor jeg bor som kjører impreza, han har ingen problemer med å få bilen ut i full sladd :D

Det ser faktisk veldig lett ut også når han gjør det. Tror det meste kommer an på føreren bak rattet!

 

Etter det jeg har sett av Rustads kjøring tror jeg ikke vi skal skylde på akkurat de kunnskapene...

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår