Gå til innhold

Autofil M3 SMG FFYY FFAANN

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Seriøst! Når en av Europas beste standardvogn-sjåfører ikke får bilen ut i sladd så tror jeg på hva han sier. Og så tro du "mannen-i-gata" klarer det?

Rustad kan sansynligvis mer om bilkjøring enn hva både jeg og du noen gang kan ha forhåpning om å lære. Jeg er av den oppfatning at en bra rwd-sjåfør også vil være bra til å kjøre 4wd og fwd, ettersom han har forståelse for hvordan bilen reagerer rent generelt.

Tenk litt nøyere gjennom den du...

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit Greit, men om han er flink med rwd så sier det seg ikke at han må være flink til å kjøre awd..

 

hvem vet. jeg går utifra det finnes folk som klarer å få rs6 til å sladde..

 

 

MEN, så er det jo det store spørsmålet...

 

Laget Audi RS6 eller noen andre biler for at du skal drive å lage deg på bane å slenge rundt med den?

 

Blei egentlig noen biler laget til dette?

 

Ikke noen NORMALE orginale biler, som jeg vet da..

 

Så om det ikke går med rs6 er vel audi ganske fornøyde, en bil som aldri får sleng, uansett hvem sjåføren er? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil så "lånte" vel Rustad en rallycross bil her for noen år siden.

Var det en av bilene til schanke?Husker ikke.Men han kjørte da filla av flere av de gamle gutta på Lyngås.Tror nok han kan kjøre 4wd ja.Var nok alle denna elektonikken som overstyrte.

Går fint ann å ligge breit med 4wd på tørr askalt.Nok fart og nok Power til rett tid sviss å hyyyl en fin breisladd.:D

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, en bil som aldri får sleng.. Det er vel ikke akkurat mulig men.. Bilen er vel satt opp slik som alle audier, at den understyrer i "nøytralen". Men hvis man bremser inn en kontra før svingen blir det fort litt sladd. Jeg synes det er teit at de lager en såpass ekstrem bil, og alikevel tviholder på omtrent de samme kjøreegenskapene som en A6 Q. De er jo endel som kan fixes på understellet, men man kommer ikke ifra at nesten hele motoren er plassert foran framhjula, da sier det seg selv hvordan det blir. Blir litt feil å sammenligne en Impreza med en Audi forresten, det er veldig mange ting som spiller inn.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Seriøst! Når en av Europas beste standardvogn-sjåfører ikke får bilen ut i sladd så tror jeg på hva han sier. Og så tro du "mannen-i-gata" klarer det?

 

Mannen i gata er sikkert ikke interessert i en bil som sladder hele tiden.

 

Uten å forsvare Audi så mye, så er det jo ikke bare negativt at en bil ikke sladder hele tiden, det går jo mye saktere rundt en bane hvis man sladder!

 

Touring car bilene f.eks, de kjører jo ikke bredt, og hadde det vært det beste hadde de nok gjort det, tror du ikke?

 

Nå er ikke understyring bra heller da..

 

(Og jeg liker å sladde selv, men det er lite effektivt annet enn i rally)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I asfaltracing etterstreber de en svak tendens til overstyring. Sikter ikke til at bilene ligger bredt, men de er litt løsere bak enn forran.

 

Mener heller ikke at det er positivt at bilen slipper bak hele tiden, men det bør være mulig å provosere ut ræva, uten bruk av bremser.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

I asfaltracing etterstreber de en svak tendens til overstyring. Sikter ikke til at bilene ligger bredt, men de er litt løsere bak enn forran.

 

Mener heller ikke at det er positivt at bilen slipper bak hele tiden, men det bør være mulig å provosere ut ræva, uten bruk av bremser.

 

Jeg er ikke uenig med deg, ville bare få frem at det ikke BARE er positivt med en bil som overstyrer veldig.

 

Jeg personlig syns det er lettere å håndtere en bil med overstyrt tendens, bare det ikke blir noen slegge som vil kjøre baklengs hele tiden.. :D

Nøytral til lett overstyrt er bra.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parabolen blåste ut av stilling i januar.... og siden så har den forblitt sånn.... Men jeg har jo kun sett 5 minutter av et autofil program til nå, så jeg begynner å bli desperat etter å få stillt inn parabolen!! Er ikke mulig å få inn noe på vanlig antenne her..

 

så lenge jeg får se autofil og evt discovery channel så er jeg fornøyd..

 

Autofil høres ut som et morsomt program...

 

 

min bil er en smule overstyrt til tider... men oxo understyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

I asfaltracing etterstreber de en svak tendens til overstyring. Sikter ikke til at bilene ligger bredt, men de er litt løsere bak enn forran.

 

Mener heller ikke at det er positivt at bilen slipper bak hele tiden, men det bør være mulig å provosere ut ræva, uten bruk av bremser.

Forklar meg da hvorfor Audi gjorde det så sinnsykt bra i DTM når de kjørte med quattro da!!De kjørte jo med Audi V8 som er en SVÆR bil sammenlignet med Bmw M3 (E30) Mercedes 190E 2,5 16V Evo,Alfa Romeo osv.....Audi V8 var for det første en god del tyngre enn alle de andre bilene...for det andre så var V8 en familiesedan.Kan vel ikke akkurat sies det samme om M3 og 190E 2,5 16v Evo...........La meg også nevne IMSA-serien med Audi 90 quattro GTO og TransAm serien med Audi 200 quattro,de to bilene var så overlegne motstanderne at de måtte kjøre med mere og mere ballast.....Gå hjem å vogg OMR......:D :D

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gomp! Du kan ikke sammenligne rene racingbiler med standard gatebiler.

 

For det første kjørte ikke Audi med den samme drivlinjen som finnes i gatebilene. For det andre er det snakk om helt andre konstruksjoner av understell. For det tredje er bilene lettet for alt unødvendig som vi bare ser mer og mer av i dagens biler. For det fjerde (og absolutt viktigste!) er disse rene banebilene satt opp på en helt annen måte enn gatebiler. Kjøreegenskapene kan ikke sammenlignes! Mulig du i din fantasiverden ratter rundt i en IMSA-Audi, men det er faktisk ikke tilfelle...

 

Selvfølgelig er det en fordel med 4wd på bane, så lenge vi snakker om "standardbiler". Det er ikke uten grunn at 4wd må kjøre med vekttillegg i samtlige klasser innen touring. Men slik Audi har satt det opp i gatebilene sine er det ikke mye sportslig over systemet.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår