Turbotrille Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Om jeg bytter motor i bilen min, fra en 3 liter turbo med 235Hk til en 2.5 liter twin turbo med 280Hk, er det noen som vet om det da bare blir regnet på effekt eller blir det trukket fra for volum også? Bilen ble importert og godkjent i juni 02. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Jeg kan ikke i mine villeste drømmer forestille meg at staten betaler tilbake penger når en går ned i volum, oddsen for at det skal skje er under 0. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drPhibes Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 http://www.toll.no/bin/bilavgift#focus - klikk på "Jeg skal endre status på et kjøretøy" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Juni 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Takker så mye for den. Med utregningene gjort på den siden får jeg vel 10.000 i ekstra avgift, kan ikke si det er så altfor gale for å få bilen godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 ...forutsatt at staten faktisk gir tilbake penger på mindre volum, noe jeg tviler på. Det er tross alt snakk om staten her! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Sånn jeg forstod det på den utregningen så blir det gjort en helt ny vurdering av effekt/volum/vekt. I den situasjonen som jeg er oppe i, (mindre motor/mer effekt) så ender jeg opp med 10.484,- i ekstra avgift. Du kan jo regne selv; import 25/6-02 3L motor, 235Hk 1610kg. Ny motor; 2.5L 280Hk, 1610kg. Jeg valgte å sette registreringsdato til 25/5-02, da jeg ikke kommer til å gjøre noe med godkjenning, eller at bilen blir ferdig før etter den 25/6. Er det forresten noen som vet hvor jeg henvender meg for å få bilen godkjent og få betalt dette? Hendvende meg til Biltilsynet og betale hos Tollvesenet? Bilen må jo også bli godkjent ombygd før det blir betalt noe. Toyota har vel også noe de skal godkjenne i dette tilfellet? Det er forresten en 88 supra det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg