SeVe|n|On Skrevet Oktober 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by nitewlkr Nå er jo S2 ikke akkurat en vanlig VAG da... delene til den altezzaen din er det nok ikke "biltema" priser på de heller.... Modeller med stor motor har høyere delepriser,og motorfester på turbo biler er jo "forbruksvare" Er enig der.. jo større motor jo dyrere deler.. men sjekk pris på drivaksel/motorfester på bilen din da.. audi 90`n og sjekk pris på samme deler til en Toyota Corolla. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Alteza Er enig der.. jo større motor jo dyrere deler.. men sjekk pris på drivaksel/motorfester på bilen din da.. audi 90`n og sjekk pris på samme deler til en Toyota Corolla. Byttet motorfeste på 90`en i vår kostet ca 1500,- Har vel noe med at jo mer det produseres så blir delene billigere. sjekk samme deler til f.eks golf så kommer den nok ikke ut så mye værre enn corollaen (med mindre du sjekker G60 o.l) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Alteza Sorry at jeg hisser meg opp sånn... ikke meningen engentlig.., men er så lei sånne SUPER VAG folk, VI er best, VAG 4 ever, Vag er best, dahlback er verdens beste tuning kar, Vag vag, "kjøp deg vag og klag" sier nå jeg! ! Er det så fælt mange av dem her da? Ja jeg kjører VAG nå og er SUPERFORNØYD med det. Men sier da ikke at VAG er det beste som er?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Oktober 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Loppa Hehe, ok. Trodde IS'n het Altezza i Japan jeg, og at det var samme bil ellers, men da fikk vi lært noe i dag også. Tatt den inn selv eller via Toyota ? 3.2T as in 3,2 l Turbo ? :confused: Tja, Toyota er det vel ingen som har her i Norge heller lol (Siden du nevner VAG under "ett". ;) Min VAG finnes det færre enn 10 av i landet ;) Golf Limited f.eks, 210 hk Golf 2 Syncro fra VW Motorsport finnes det 80 (arrester meg noen om jeg husker feil) av i verden, ingen jeg har hørt om i Norge. Golf Safari, Audi S1 , 21 stk produsert, 1 i Norge. ;) Audi S2 Sedan, 306 produsert, kanskje 10 i Norge. Audi 80 4,2 V8 Desert, 4/6 Produsert oingen i Norge Audi RS6, Audi RS4 VW Phaeton Beetle Cab... Så finnes alle de skreddersydde spesialbilene som er bestilt via Quattro Gmbh etter kundens egne ønsker. Samme konsept som BMW Indivual. Osv osv..... Finnes spesielle biler fra VAG også, bare man har kunnskapen om dem :D Kult med litt spesiele biler da, sleng ut no' mer info om din da ? INFO: 3.2-Liter Turbo, DOHC, 24-valve, in-line six-cylinder engine with Variable Valve Timing with intelligence (VVT-i) 415 horsepower, 420 lb-ft of Torque Five-speed manual transmission Electronic Throttle Control System with intelligence (ETCS-i) Advanced Double-Wishbone Suspension, front and rear Front ventilated and rear solid disc brakes 17" x 7" alloy wheels with 215/45ZR17 tires Rear-Wheel drive Fuel economy: 18/25 mpg city/highway†† Anti-lock Braking System (ABS) with Electronic Brakeforce Distribution (EBD) and Brake Assist High-Intensity Discharge (HID) Headlamps Daytime running lights Integrated halogen foglamps Alarm with immobilizer and in-key remote control Three-point Seatbelts for all seating positions, including front with pre-tensioners and force limiters Child Restraint Seat (CRS) top-tether anchor brackets Driver's and front passenger's airbags, front seat-mounted side-impact airbags, and front side-curtain airbags Supplemental Restraint System (SRS) First aid kit det er all info jeg har.. Onkelen min er markedsjef toyota i Norge/danmark. Så han fikk en deal med å importere den bilen for en billig penge. Bilen er brukt og gått 120 000 da jeg fikk den. Den har gått i japan, og var temmelig strøken da den kom. Men er litt synd at den har høyre-ratt, litt uvant i starten, men går greit nå. Det som var litt kult var at forsikringselvskapet ikke hadde bilen i registeret sitt, så den står som CUSTOM i papirene. Har ikke hatt problemer med bilen i det hele tatt egentlig! Eneste problemet jeg har hatt med bilen, er at jeg ikke fikk den igjennom EU kontrollen 1. gange, var IKKE lov med 4 punkts seler i norge. SÅ jeg måtte sette inn noen gamle Carina E stoler når den skulle godkjennes. Jeg har ikke sett noe lik bil som min i norge enda.. regner med at det er ytterst få av de. OG det er jo kewlt, fikk foresten forespørsel fra onkelen min om å stille ut bilen min på Autofil messa i lillestrøm for en stund tilbake. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Hmm høres "sprekt" ut med 415 hk, gitt. Originalt ? Er det Supra motor i denne ? :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Høres coolt ut det der. Samme motor som i Supra eller? Legg ut no bilder da så vi får sikle litt :D Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Oktober 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Loppa Hmm høres "sprekt" ut med 415 hk, gitt. Originalt ? Er det Supra motor i denne ? :) Om det er supra motor vet jeg ikke. Men er sikkert litt av samme konseptet. Er jo turbo-ladet 6 sylindret in-line motor. Bilen flytter seg bra den.. og det som er best er at det er rwd! :) :D :D :D :D :D Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Oktober 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Era Høres coolt ut det der. Samme motor som i Supra eller? Legg ut no bilder da så vi får sikle litt :D Era Har et av interiøret her. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Oktober 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Men en ting er sikket.. er ikke mange biler i som har samme kjøre-egenskapene som den azz! Fy faen... aldri prøvd en bil som er så lett å håndtere å henger på veien så godt. Alle og enhver kan ligge sidelengs i en sving i 100 med den bilen og ha 110% kontroll! Rykke litt i rattet og gi gass så kommer baken, da er det bare å justere med gassen og rattet rundt svingen! Er helt ubeskrivelig å lett bilen lystrer dine kommandoer. Og kommer du litt for mye sidelengs er det bare å slakke litt på gassen så kommer bilen inn til normal igjen.. Må bare prøves, bare MÅ prøves!! Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Har du flere, litt større bilder av den? Hvorfor har du stort skilt foran? Hvor mye ga du for herligheten? :) Ps! Gidder du gi meg en link til specsene dine, skal se om jeg finner noen bilder :) Det eneste jeg fant på toyotas japanse sider var maks med 220 HK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Oktober 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Majestet Har du flere, litt større bilder av den? Hvorfor har du stort skilt foran? Hvor mye ga du for herligheten? :) Ps! Gidder du gi meg en link til specsene dine, skal se om jeg finner noen bilder :) Det eneste jeg fant på toyotas japanse sider var maks med 220 HK. Har stort skilter jeg.. passer ikke med små. Har ikke noe URL for bilen min.. alt av info so jeg har skrev jeg inn lengere oppe her. Pris: Ble vel 370 000 tror jeg med toll og alt. Er vel en grei pris det tror jeg, er jo en 98modell. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Alteza Har stort skilter jeg.. passer ikke med små. Har ikke noe URL for bilen min.. alt av info so jeg har skrev jeg inn lengere oppe her. Pris: Ble vel 370 000 tror jeg med toll og alt. Er vel en grei pris det tror jeg, er jo en 98modell. Jeg tenkte på hvorfor du har det "enorme" skiltet foran, når man pleier å få smale lange. Ikke forveksle med de nye skilttypene. Jeg tenkte også på URL'en der du klippet infoen om bilen din fra, tenkte jeg skulle surfe litt rundt der og se om jeg fant noen biler (ikke av akkurat din, men maken). Ps. Du skriver i profilen din at bilen er en 99 modell. Er det 98 eller 99 det er snakk om? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by Majestet Jeg tenkte på hvorfor du har det "enorme" skiltet foran, når man pleier å få smale lange. Ikke forveksle med de nye skilttypene. Jeg tenkte også på URL'en der du klippet infoen om bilen din fra, tenkte jeg skulle surfe litt rundt der og se om jeg fant noen biler (ikke av akkurat din, men maken). Ps. Du skriver i profilen din at bilen er en 99 modell. Er det 98 eller 99 det er snakk om? :) Nå er vi vel litt langt off topic....??? ta denne diskusjonen i ett toyota/lexus forum... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by nitewlkr Nå er vi vel litt langt off topic....??? ta denne diskusjonen i ett toyota/lexus forum... Jo jøss. Trodde ikke det var så farlig, men men :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Toyota har vel aldri laget noen 3.2l rekke6, så da må det være en borret 3liter 2JZ-GTE motor da? Det har jeg heller aldri hørt om siden 3litern er så vass i original stand at det er ikke noe vits å borre den. Har heller aldri hørt om en Toyota Altezza (Lexus IS) med sånn motor på 415hk originalt. Jeg har alltid trudd at Supra Twin Turbo var den sterkeste bilen Toyota har produsert. Er dette en spesial bygget fabrikksbil, eller bygget av et tuning firma? Høres iaff ut som en utrolig RÅ bil, synd det er høyre ratt da :) Originally posted by nitewlkr Nå er vi vel litt langt off topic....??? ta denne diskusjonen i ett toyota/lexus forum... Nå den personen som startet tråden også er utenfor topic så gjør vel ikke det deg noe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.