Gå til innhold

Vag meg her og VAG meg der..!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by nitewlkr

 

Nå er jo S2 ikke akkurat en vanlig VAG da...

delene til den altezzaen din er det nok ikke "biltema" priser på de heller.... Modeller med stor motor har høyere delepriser,og motorfester på turbo biler er jo "forbruksvare"

 

Er enig der.. jo større motor jo dyrere deler.. men sjekk pris

på drivaksel/motorfester på bilen din da.. audi 90`n og sjekk

pris på samme deler til en Toyota Corolla.

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Alteza

 

Er enig der.. jo større motor jo dyrere deler.. men sjekk pris

på drivaksel/motorfester på bilen din da.. audi 90`n og sjekk

pris på samme deler til en Toyota Corolla.

 

Byttet motorfeste på 90`en i vår kostet ca 1500,-

Har vel noe med at jo mer det produseres så blir delene billigere.

sjekk samme deler til f.eks golf så kommer den nok ikke ut så mye værre enn corollaen (med mindre du sjekker G60 o.l)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Alteza

Sorry at jeg hisser meg opp sånn... ikke meningen engentlig..,

men er så lei sånne SUPER VAG folk, VI er best, VAG 4 ever, Vag er best, dahlback er verdens beste tuning kar, Vag vag, "kjøp deg vag og klag" sier nå jeg! !

 

Er det så fælt mange av dem her da?

Ja jeg kjører VAG nå og er SUPERFORNØYD med det.

Men sier da ikke at VAG er det beste som er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Hehe, ok. Trodde IS'n het Altezza i Japan jeg, og at det var samme bil ellers, men da fikk vi lært noe i dag også. Tatt den inn selv eller via Toyota ?

 

3.2T as in 3,2 l Turbo ? :confused:

 

Tja, Toyota er det vel ingen som har her i Norge heller lol (Siden du nevner VAG under "ett". ;)

 

Min VAG finnes det færre enn 10 av i landet ;)

 

Golf Limited f.eks, 210 hk Golf 2 Syncro fra VW Motorsport finnes det 80 (arrester meg noen om jeg husker feil) av i verden, ingen jeg har hørt om i Norge.

Golf Safari,

Audi S1 , 21 stk produsert, 1 i Norge. ;)

Audi S2 Sedan, 306 produsert, kanskje 10 i Norge.

Audi 80 4,2 V8 Desert, 4/6 Produsert oingen i Norge

Audi RS6,

Audi RS4

VW Phaeton

Beetle Cab...

 

Så finnes alle de skreddersydde spesialbilene som er bestilt via Quattro Gmbh etter kundens egne ønsker. Samme konsept som BMW Indivual.

 

Osv osv.....

 

Finnes spesielle biler fra VAG også, bare man har kunnskapen om dem :D

 

Kult med litt spesiele biler da, sleng ut no' mer info om din da ?

 

INFO:

 

3.2-Liter Turbo, DOHC, 24-valve, in-line six-cylinder engine with Variable Valve Timing with intelligence (VVT-i)

415 horsepower, 420 lb-ft of Torque

Five-speed manual transmission

Electronic Throttle Control System with intelligence (ETCS-i)

Advanced Double-Wishbone Suspension, front and rear

Front ventilated and rear solid disc brakes

17" x 7" alloy wheels with 215/45ZR17 tires

Rear-Wheel drive

Fuel economy: 18/25 mpg city/highway††

 

Anti-lock Braking System (ABS) with Electronic Brakeforce Distribution (EBD) and Brake Assist

High-Intensity Discharge (HID) Headlamps

Daytime running lights

Integrated halogen foglamps

Alarm with immobilizer and in-key remote control

Three-point Seatbelts for all seating positions, including front with pre-tensioners and force limiters

Child Restraint Seat (CRS) top-tether anchor brackets

Driver's and front passenger's airbags, front seat-mounted side-impact airbags, and front side-curtain airbags Supplemental Restraint System (SRS)

First aid kit

 

det er all info jeg har..

Onkelen min er markedsjef toyota i Norge/danmark. Så han fikk en deal med å importere den bilen for en billig penge. Bilen er brukt og gått 120 000 da jeg fikk den. Den har gått i japan, og var temmelig strøken da den kom. Men er litt synd at den har høyre-ratt, litt uvant i starten, men går greit nå. Det som var litt kult var at forsikringselvskapet ikke hadde bilen i registeret sitt, så den står som CUSTOM i papirene. Har ikke hatt problemer med bilen i det hele tatt egentlig! Eneste problemet jeg har hatt med bilen, er at jeg ikke fikk den igjennom EU kontrollen 1. gange, var IKKE lov med 4 punkts seler i norge. SÅ jeg måtte sette inn noen gamle Carina E stoler når den skulle godkjennes. Jeg har ikke sett noe lik bil som min i norge enda.. regner med at det er ytterst få av de. OG det er jo kewlt, fikk foresten forespørsel fra onkelen min om å stille ut bilen min på Autofil messa i lillestrøm for en stund tilbake.

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Hmm høres "sprekt" ut med 415 hk, gitt. Originalt ?

 

Er det Supra motor i denne ?

 

:)

 

Om det er supra motor vet jeg ikke. Men er sikkert litt

av samme konseptet. Er jo turbo-ladet 6 sylindret in-line motor.

Bilen flytter seg bra den.. og det som er best er at det er rwd! :) :D :D :D :D :D

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting er sikket.. er ikke mange biler i som har samme kjøre-egenskapene som den azz! Fy faen... aldri prøvd en bil som er så lett å håndtere å henger på veien så godt. Alle og enhver kan ligge sidelengs i en sving i 100 med den bilen og ha 110% kontroll! Rykke litt i rattet og gi gass så kommer baken, da er det bare å justere med gassen og rattet rundt svingen! Er helt ubeskrivelig å lett bilen lystrer dine kommandoer. Og kommer du litt for mye sidelengs er det bare å slakke litt på gassen så kommer bilen inn til normal igjen.. Må bare prøves, bare MÅ prøves!!

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Majestet

Har du flere, litt større bilder av den? Hvorfor har du stort skilt foran? Hvor mye ga du for herligheten? :)

 

Ps! Gidder du gi meg en link til specsene dine, skal se om jeg finner noen bilder :) Det eneste jeg fant på toyotas japanse sider var maks med 220 HK.

 

Har stort skilter jeg.. passer ikke med små.

Har ikke noe URL for bilen min.. alt av info so jeg har skrev jeg

inn lengere oppe her.

 

Pris: Ble vel 370 000 tror jeg med toll og alt. Er vel en grei pris det tror jeg, er jo en 98modell.

wrrooommmm prrrrrrr wroooomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Alteza

 

Har stort skilter jeg.. passer ikke med små.

Har ikke noe URL for bilen min.. alt av info so jeg har skrev jeg

inn lengere oppe her.

 

 

 

Pris: Ble vel 370 000 tror jeg med toll og alt. Er vel en grei pris det tror jeg, er jo en 98modell.

 

Jeg tenkte på hvorfor du har det "enorme" skiltet foran, når man pleier å få smale lange. Ikke forveksle med de nye skilttypene.

 

Jeg tenkte også på URL'en der du klippet infoen om bilen din fra, tenkte jeg skulle surfe litt rundt der og se om jeg fant noen biler (ikke av akkurat din, men maken).

 

Ps. Du skriver i profilen din at bilen er en 99 modell. Er det 98 eller 99 det er snakk om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Majestet

 

Jeg tenkte på hvorfor du har det "enorme" skiltet foran, når man pleier å få smale lange. Ikke forveksle med de nye skilttypene.

 

Jeg tenkte også på URL'en der du klippet infoen om bilen din fra, tenkte jeg skulle surfe litt rundt der og se om jeg fant noen biler (ikke av akkurat din, men maken).

 

Ps. Du skriver i profilen din at bilen er en 99 modell. Er det 98 eller 99 det er snakk om? :)

 

Nå er vi vel litt langt off topic....???

ta denne diskusjonen i ett toyota/lexus forum...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota har vel aldri laget noen 3.2l rekke6, så da må det være en borret 3liter 2JZ-GTE motor da?

Det har jeg heller aldri hørt om siden 3litern er så vass i original stand at det er ikke noe vits å borre den.

 

Har heller aldri hørt om en Toyota Altezza (Lexus IS) med sånn motor på 415hk originalt.

Jeg har alltid trudd at Supra Twin Turbo var den sterkeste bilen Toyota har produsert.

 

Er dette en spesial bygget fabrikksbil, eller bygget av et tuning firma?

 

Høres iaff ut som en utrolig RÅ bil, synd det er høyre ratt da :)

 

Originally posted by nitewlkr

 

Nå er vi vel litt langt off topic....???

ta denne diskusjonen i ett toyota/lexus forum...

 

Nå den personen som startet tråden også er utenfor topic så gjør vel ikke det deg noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår