Gå til innhold

"Rally" Prosjekt!

Ranger emnet

mondain

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått henta bilen som jeg skal skikkelig rallystuk på. Motoren var delvis tatt ut (B20). Alt er på vei inn igjen nå :) Bilen har stått i mange år og ser ikke ut. Men det gjør ikke noe :)

P1010068.JPG

Dette blir en mellom ting mellom jordebil og bilcross. Kjører på en brei og fin bane om vinteren og en kort grusfartsetappe om sommeren. Bilde av vinterbanen følger under.

banen.jpg

Planene for bilen er:

- males i rallyfarger (kom gjerne med forslag til fargevalg)

- bur (får muligens et nå snart)

- stol (noen som vet om en billig brukt stol? Får 4pkt sele og Sparco skulderputer imorgen)

- doble forgassere

- mure igjen hull etter grill/lykter osv.

Lavbudsjettstrim tips mottas med takk!

Nissan 200SX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1010065.JPG

Sparco klistremerker og panserlåser ligger klart :)

Idag har det bare blitt litt skruing i motoren da de fleste motordelene lå i baksetet da jeg fikk bilen :p

P1010071.JPG

Et bilde til av bilen.

P1010066.JPG

Baksetet fullt av deler.

P1010069.JPG

Strippinga av bilen er begynt.

P1010073.JPG

Masse rart man finner gjemt i gamle biler gitt. Blant annet myggservieter fra 80-tallet og sofaputer.

Jeg tar gjerne imot tips og triks fra dere :) Hva som helst. Skal prøve å oppdatere ofte!

Nissan 200SX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du bruke den b20`n? Hva med en litt friskere b21 ellen b23....? Bare lurer...b20`n er jo lett å trimme.....:D

Edit: sperra aksel er et must!!:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb? Ekke no vits å lage seg en sperre....få heller tak i en orginal sperre....en varebil sperre er greit....sperrer 45%....finner du en på huggeren så skal de sikkert ha en 1000-1500kr....kjøp en sånn å sett den i stand...da er den fort verdt 2000-3000kr...kanskje mer også......

Du sier du skal tette igjen grillen å lyktene!! Hvorfor? Dette er en 240 med gammel front å dette er veldig sjeldent....begynner å bli en ettertraktet bil dette.....

Blir dette en bilcrossbil du skal kjøre løp med eller er det bare en lekebil?

Blir det en ordentlig bilcross bil så skjønner jeg hvorfor du sveiser igjen fronten,men hvis det kun blir en lekebil så skjønner jeg ikke hvorfor du gjør det...må jo ha lys om natta:D hvis det blir sein kjøring!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det er en mellom ting mellom lekebil og bilcross. Vi er en gjeng som kjører organisert på privat bane. Vi kjører med bur/stol/4pkt sele. Har tatt lyktene alt men skal sette på lys et annet sted på bilen litt høyt men vet ikke helt hvor enda.

P1010001.JPG

Mangler bare et par smådeler nå så er motoren komplett :) Blir en liten pause i prosjektet nå da jeg drar til syden! :cool:

P1010003.JPG

Vakkert ratt!

Nissan 200SX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...