Gå til innhold

B230F - motor ?

Ranger emnet


bozzo

Anbefalte innlegg

Har tenkt å sette inn B230F nå, for å bli kvitt den hel***** gasser'n som suger i seg masse bensin..

 

Men så får jeg høre at det er ett sant helvette ang. ledningsnettet til denne motoren, noen som kan gi meg tips og veiledning der?

 

Skal settes inn i Volvo 240 85/86-mod, gammel motor er B230A m/M47 gearbox...

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ma ny tank med tankpumpe elller så må du lage et "catchup" system.

Montere besinpumpe og legge retur slange tilbake til tanken.

 

Så er det bare og begynne med dette:

 

Lykke til :)

 

740-89-7.gif

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på det koblingskjemaet noen minutter nå..

 

Er dette eksakt skjema for innjection motorene til volvo?

Ser jo egentlig ikke så vanskelig ut som jeg først trodde..

Bare studer tegninga.. alt er jo logisk.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal han bygge om fra b230a til injection....

Fort gjort og miste lysten når man får den ledningsklysa foran seg....

Selv om tegningen ser logisk ut, så ser det ikke fullt så logisk ut når man skal begynne.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Nå skal han bygge om fra b230a til injection....

Fort gjort og miste lysten når man får den ledningsklysa foran seg....

Selv om tegningen ser logisk ut, så ser det ikke fullt så logisk ut når man skal begynne.

 

fan jeg gruer til jeg kommer så langt at jeg må begynne me di der forbanna ledningene! heldigvis har jeg en onkel som er mekaniker (altmuligmann egentli) så han får det sikkert til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har sjekka litt angående det med bensin etc..

 

Motoren min kommer fra 940, og da var det visst noe med noe tank-armatur og pumper etc...

 

Kan noen utdype dette, er litt grønn her :D

 

Er det elektrisk pumpe på 230K-motoren ?

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Men har sjekka litt angående det med bensin etc..

 

Motoren min kommer fra 940, og da var det visst noe med noe tank-armatur og pumper etc...

 

Kan noen utdype dette, er litt grønn her :D

 

Er det elektrisk pumpe på 230K-motoren ?

 

Nope, mekanisk.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

skaff et ledninsnett ifra 240,da er det ca 5 ledninger du trenger å kobble...

 

Men går dette på motoren fra 940?

 

I så fall er det jo piece of cake da.. :D

 

Men trenger vel uansett tankarmatur og pumpe etc?

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår