Gå til innhold

MB 190E noe satse på som billig bruksbil?


MaDDoG

Anbefalte innlegg

har sett litt rundt etter en bruksbil som er av typen går-og-går..

 

Er 190e noe å satse på? Nå er det snakk om et rimelig stramt budsjett (student), så kom med alle kriterier spesiellt om de som gjerne er litt "billigere" og kanskje gått litt lengre enn de vanlige. Eller kanskje dere fra råder meg å kjøpe en "brukt" MB?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er standen på de som har gått langt da?? holder bilen seg? har hørt at motoren går langt så lenge den har blitt fulgt servicer etc. er det noe ekstra faremomenter for de som f.eks. har gått over 300 000? hva med diesel motorene, er de noe tess?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en standard feil på de bilene. Kompis av meg som jobber på Bertel har bytte maange av de sier han. Så han tipsa meg hvordan jeg skulle gjøre det. Har bare aldri giddi å gjort det. Så jeg har lirka en god del den siste tiden. Nå er 190n parkert for godt

 

Noen som trenger deler?

 

har 2 delebiler som kan skrus sammen til en bil selges for 5000 til sammen eller i deler da jeg har betalt årsavgift på den ene

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delebilen er bulka i fronten og ubrukelig som bil. begge er hvite. bruksbilen har rustne kanaler helt bakerst. Men det kan lappes. Girkasse på bruksbil fungerer ikke, dele girkasse følger med fra den andre og fungere veldig bra. Interiøret i den bulka er blått og helt og fint i bruksbilen er interiøret rødt stygt og slitt. Girkassebytte og skru over interiøret. Og lappe kanelen 20 cm2 på begge sider bak. Ser det ut som da. det typiske er vel at det alltid er litt mere når man begynner å skjære litt. Men det ser ut som at man kan slippe unna med det. Bilene står i Asker. Det er noen ganske fine 15" felger med, dvs at det har litt flekkete maling men er ellers fine.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

MB190 er en knallbil=)

 

MB Diesel motorene er jo kjent for og gå til månen og tilbake da..

 

Jeg har selv vurdert og skaffe meg en MB 190 D når jeg får litt mindre penger for og spare på drivstoffet fordi 190n er ikke gjærrig på bensin..

 

Når det gjelder feil som jeg har hatt er det stort sett:

 

Slakk i foringene i bakaksling,

elvindu motoren sa takk for seg og

rust i hjulbuer og jekkfester..

 

Ellers bare småtteri av slitedeler som har måttet byttes..

Brukte ikke mange kr på den gamle på over 2 år..

 

Skaff gjerne modell etter 1989 om du har råd til det..

De ser litt penere ut..

 

Den gamle mæsja mi solgte jeg på 304 000km og den gikk helt greit,

vil dog ikke ha en bil som har gått over 300 noe mere..

For og være på den sikre siden ;)

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

190 er utsatt for dårlige låser, funker å file nye nøkler, slå på låsen med hammer.

Sett i låser til W124.

 

Tenningslåsen tar du ut ved å stte den i i stilling tenning på, ett par nåler og trekke ut.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aregar

Dårlige låser?

Som i lett og dirke eller går lett i stykker?

Noen prøvde å dirke gamle mæsja mi men det klarte dem ikke..hehe..

 

Kameraten min sin 10år nyere Honda derimot var uten anlegg par dager før.. :D

 

Går lett i stykker på den måten at nøkkelen din ikke fungerer en dag, veldig irriterende.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,

jeg klarte jo og knekke tuppen av nøkkelen til gamle mæsja..

Er en ca 3-4mm lang stump ytterst som er ganske tynn..

Fikk for meg at den kunne brukes som skrutrekker engang og det funka dårlig..

Nøkkelen funka/funker? fortsatt :D

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår