Gå til innhold

MB 190E noe satse på som billig bruksbil?


MaDDoG

Anbefalte innlegg

Hmm, kanskje jeg må slutte å bruke nøkkelen min som skrutrekker da.......

Tilbake til saken; bilene er meget slitesterke, min er gått 410000km (190E bensin). Vannpumpa på disse modellene er vel ikke av de mest holdbare, ei helder håndbrems men hvem trenger vel den?. Foringer bak slites. Har hadd bilen i 3,5 år, kjørt ca 100000km. Byttet foringer/stag bak, bensinpumpe, vannpumpe, dymano og toppakning/ventiltettinger (pakninga var strengt tatt ikke nødvendig men gjorde det som forebyggende tiltak?) . I tillegg ting som er vanlige for alle biler, som bremseklosser, plugger/ledninger og fordelerlokk/rotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&postid=462005

 

Jeg kjøpte min fra onkelen min i fjor høst. Var slitt tenningslås, så den har jeg byttet (var ikke så dyrt).

 

Men jeg har et problem med at bilen mister tenning. Det virker som det skjer ved en gitt temperatur i motoren, når den er i ferd med å varmes opp. Tenninga kommer tilbake, men det blir jo litt lugging når det skjer. Noen som har vært boret i noe lignende?

 

Tror det er releet ved siden av sikringsboksen som er problemet, men det releet som sitter på bilen er visst ikke originalt, så det var ikke så lett for den MB-deleselgeren jeg snakket med å finne ut hvilket rele jeg trengte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MB190selges

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&postid=462005

 

Jeg kjøpte min fra onkelen min i fjor høst. Var slitt tenningslås, så den har jeg byttet (var ikke så dyrt).

 

Men jeg har et problem med at bilen mister tenning. Det virker som det skjer ved en gitt temperatur i motoren, når den er i ferd med å varmes opp. Tenninga kommer tilbake, men det blir jo litt lugging når det skjer. Noen som har vært boret i noe lignende?

 

Tror det er releet ved siden av sikringsboksen som er problemet, men det releet som sitter på bilen er visst ikke originalt, så det var ikke så lett for den MB-deleselgeren jeg snakket med å finne ut hvilket rele jeg trengte...

 

Jeg hadde problem med min at den aldri starta når den var varm, måtte vente lenge etter bilen var stoppa før den ville starte igjen. Dette kom og gikk litt. Det eneste som var sikkert var at den starta når den var kald. hadde den innom noen verksteder men det var ingen som fant ut av det fordi den fungerte når den var på verksted (typisk). Det er en Merce "ekspert" på Rud i Sandvika. Husker ikke hva han heter men han fant problemet. Tror at dysene nesten var tette, så når de ble rensa så ble det bra. Prøvde å bytte tenningsmodulen, den var det ikke. Jaja, nå er hvertfall bilen pensjonert. Hvis noen trenger noen deler så har jeg 2 hvite 190e'r stående en stund til før det går på høggern. 1985 og 1983

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår