Gå til innhold

Et varsko til firmar som bruker bilforumet.net som gratis reklame plass!

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Dette gjelder alle firmar som ønsker å reklamere på bilforumet.net

 

Bilforumet.net tar ekstremt mye tid og drive for meg og mine medarbeidere. Dette har igjen gått utover min jobb situasjon som igjen går utover de kroner som brukes for og drive forumet.

 

Bilforumet.net har som dere veit dannet en egen bilklubb som kommer til å ta mye tid og krefter og igjennomføre i fremtiden. Søknader har blitt sendt til bla Våler banen om kjøring på banen i Mai, og dette ser ut til å gå rette veien. Gardermoen Raceway har også gitt et klar signal om at de ønsker oss velkommen til å leie banen.

 

Forumet tar ikke bare tid og drive med også mye penger.

 

Med 38352mb overføring vær månede og over 500mb brukt diskplass sier dette seg selv at det koster penger.

 

For å gi dere et eksempel. Hadde vi hatt server leie hos Activeisp som har ubegrenset med overføring pr månede ville over 500mb plass gi en utgift på 2499,- mnd + moms. Dette vil da bli 37185,- pr år inkludert moms. Forumet vil hele tiden ekspandere noe vi må belage oss på.

 

Trykk her om du ønsker og sjekke dette selv.

 

Pr dags dato har vi en meget god avtale med Nordkapp om server leie til en langt rimligere penge en hos Active Isp. Men vi kan ikke heller ikke regne med at et lite firma som Nordkapp net kan følge vår voldsomme ekspansjon i fremtiden med så lave priser

 

Som dere har sett så har vi også fått bannere til Crazy Tuning ANS som er et tuning firma som jeg er med å drive.

 

Crazy Tuning ANS betaler pr dags dato all server leie til bilforumet.net som betaling for å ha bannerne oppe og får å kunne gi tilbud på forumet.

 

Det vil igjen bli urettferdig at enkelte bedrifter kan få gratis reklame på bilforumet.net mens andre må betale for det.

 

Privat personer kan selvølgelig tipse andre om priser og tilbud fra andre firmaer en de vi har kontrakter med i enkelt tråder

 

 

Håper jeg for full forståelse i denne saken av dere medlemmer. og alle seriøse bedrifter. Om de ønsker og forhandle fram banner plass på bilforumet.net så kan dere sende en søknad til marius@bilforumet.net

 

Hvis firmar fortsetter og reklamere etter en advarsel vil de bli ekskludert fra forumet.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter dere helt og holdent jeg.. driver selv klubbsidene for norske 200sx-klubben og har vært borti en del firma i den forbindelse...

 

Nå har vi forholdsvis liten trafikk.. bare rundt 4164mb, altså rundt 1/9 av trafikken dere har. Og vi har fikset oss gratis server på en forholdsvis treig linje (3 mbit). Så vi kan tillate en viss reklamering på forumet så lenge det foregår vennlig og ikke ødelegger for annonsemulighetene.... ikke har vi store utgifter og vi har tilstrekkelig med inntekter for å si det slikt.

 

MEN; med den trafikken og det plassbehovet dere har er det klart at utstyr for å drifte noe slikt koster penger, og alternativet da er selvfølgelig å kjøpe plass og båndbredde hos en leverandør, noe som igjen er svinedyrt!

 

Så jeg har rett og slett full forståelse for dette jeg.. når dere har såpass med utgifter med sidene er det bare sunn fornuft at eventuell reklame må det betales for.

 

Og til slutt: til alle dere som attacher svære filer og kjempebilder til postene; har dere tenkt på at dette faktisk koster penger for marius&co ? ? Små bilder er greit.. men svære bilder tatt med digitalkamera blir lett 1mb som jpeg-filer. En kjapp operasjon i et bildebehandlingsprogram og bildet blir lite nok til å passe inn på skjermen og det kan i tillegg lagres som 50% kvalitet istedenfor 90% kvalitet... noe som mer enn halverer filstørrelsen uten å gå nevneverdig utover bildet. velvel.. tenk ;) et bilde i passende størrelse er ikke større enn 150kb om det lagres riktig.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ide til:

 

copy & paste

 

---[begin]---

Attach file:

Maximum size: 204857600000000 bytes

---[end]---

 

 

istedenfor og klage over at folk attache'r alt for store bilder o.l., hva med og faktisk sette en ordentlig maximum size ? f.eks. 50kb eller'no slikt..

 

sånn sett hadde de som evt. posta bilder på 1mb MÅTTA ha re-siza bildene sine til kravet før de har fått lov og posta de ut..

 

bare en ide.. siden funksjonen faktisk er mulig og bruke

:idea:

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta alle videoklipp som er blitt brukt som vedlegg her å legge ut på en ftp server som kun er for bilforumet? Eller f.eks på DC? Tror det vil spare veldig mye plass. Tror det er nok av folk her som har mulighet for å kunne sette opp en ftp server.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

hvorfor ikke gjøre som 200sx klubben og lage en egen avdeling på forumet hvor firmar kan legge ut tilbud osv?

bare en tanke..

 

Bilforumet.net vil ikke bruke sin webplass på gratis reklame for firmar.

 

Hvis man skal legge ut hva man har å tilby til 200sx klubben så er det kun til modellene S13 og S14. Det er begrenset med produkter et firma kan tilby til disse modellene, så dette vil ikke ta mye plass på serveren deres.

 

 

På bilforumet.net har du alle slags merker og biler noe som vil føre til en mye større gruppe å reklamere til. Dette vil igjen føre til at mengden reklame vil øke betraktlig. Noe som igjen fører til spamming.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste denne tråden og syne den var fornuftig helt til jeg så denne .

 

Så begynte jeg å lure ..... Nå mangler jo tråden det meste av teksten, men her virker det som om en fyr vil ha tips om produkter til bilen sin. Han får svar, av ett tuning firma som tydeligvis ikke betaler for annonse plass her.

 

Jeg bare stusser litt.

 

Marius har nå blitt ulven som trekker i fåreklær. Men er det galt ? Vel, egentlig ikke. Alt handler om penger. Som Marius forklarer så koster bilforumet endel kroner i året Fra mitt ståsted ser jeg det som absolutt relevant at tunere som vanker på dette forumet må betale i form av annonser. Som med VW Audi Club sitt forum så vil jeg anta at man ikke ønsker uoppfordret reklame her ? Neppe. Jeg foreslår allikavel at det utvises fra Bilforumet.net sin side en viss velvilje ovenfor relevant informasjon. Jeg ønsker overhodet ikke å drukne i "tilbud", men jeg ønsker heller ikke at kun de som er annonsører her skal få lov til å forslå ting. Realiteten vil være den at Bilforumet.net har en begrenset plass til annonsører, den kan så være stor, men allikavel begrenset. Dette igjen vil resultere i samme suppa som VW Vortex forumet sliter med. Admin løper rundt og leker politi.

 

Akkurat nå er jeg veldig glad jeg ikke er i dine sko Marius. I bunn og grunn burde du få lov til å gjøre akkurat det som passer deg, du er jo tross alt en av pappaene til Bilforumet.net . Jeg setter min lit til at du og gutta former dette til alles felles beste. Sunn fornuft er kjekt å ha :D

 

Takk for meg :rolleyes:

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

Jeg leste denne tråden og syne den var fornuftig helt til jeg så denne .

 

Så begynte jeg å lure ..... Nå mangler jo tråden det meste av teksten, men her virker det som om en fyr vil ha tips om produkter til bilen sin. Han får svar, av ett tuning firma som tydeligvis ikke betaler for annonse plass her.

 

Jeg bare stusser litt.

 

Marius har nå blitt ulven som trekker i fåreklær. Men er det galt ? Vel, egentlig ikke. Alt handler om penger. Som Marius forklarer så koster bilforumet endel kroner i året Fra mitt ståsted ser jeg det som absolutt relevant at tunere som vanker på dette forumet må betale i form av annonser. Som med VW Audi Club sitt forum så vil jeg anta at man ikke ønsker uoppfordret reklame her ? Neppe. Jeg foreslår allikavel at det utvises fra Bilforumet.net sin side en viss velvilje ovenfor relevant informasjon. Jeg ønsker overhodet ikke å drukne i "tilbud", men jeg ønsker heller ikke at kun de som er annonsører her skal få lov til å forslå ting. Realiteten vil være den at Bilforumet.net har en begrenset plass til annonsører, den kan så være stor, men allikavel begrenset. Dette igjen vil resultere i samme suppa som VW Vortex forumet sliter med. Admin løper rundt og leker politi.

 

Akkurat nå er jeg veldig glad jeg ikke er i dine sko Marius. I bunn og grunn burde du få lov til å gjøre akkurat det som passer deg, du er jo tross alt en av pappaene til Bilforumet.net . Jeg setter min lit til at du og gutta former dette til alles felles beste. Sunn fornuft er kjekt å ha :D

 

Takk for meg :rolleyes:

 

Det eneste som er editert er der han har lagt ut prisene og tilbud om mx5 turbo kit... OG turbo kit til s14 a... noe som ikke har noe med trådens topic å gjøre i det hele tatt...!

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår