Gå til innhold

tråd om mitt lille volvo 240 prosjekt.

Ranger emnet

Heggis

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle legge opp en tråd om min volvo 240 som kommer til og gjennomgå en del.

mål : få en bil som ikke alle andre har, skal ikke være en showoff bil med alu vinge osv vil kjøre en clean look .

bilde av bilen når jeg kjøpte den :

forstedag.jpg

forstedag2.jpg

i den første perioden brukte jeg minstmulig penger

men jeg kjøpte hvertfall senkefjører(45)

senka.jpg

rett etterpå det bilde der fikk jeg volvo 740 turbo felger, hviteblinklys så bilen så litt bedre ut.

så kjøpte jeg meg et r-sport turbokit av skrotnisse her på forumet.. kjørte opp til oslo med samboern til morra mi grei tur. Henta og reiste hjemigjen med store forhåpninger uka etter satt jeg bilen inn på "verkstedet" og begynte med min gode venn frank(han som har skrudd alt omtrent på bilen, takk). Så begynte problemene når jeg skulle få diverse deler av volvo(bilforum) di ga meg feil deler i ett sett, så det gikk en del mnd i vasken pga deler som aldri kom og deler som var feil. så begynte det og bli litt små problemer med han som hadde plassen vi skrudde på. så da fixa GalnemaX en kjempeplass på ålgård(andre plassen var på sandnes/lura 16min kjøring eller 40 min med buss) og det begynte så vidt og gå fremover igjen på det området. lite ble gjort disse mndene(fra desember til mai) så begynte vi og få gangen på det igjen nå er så og si alt klart, må få bilen inn på eu kontroll og stille tenninga. resultate av dette ble slik.

motorrom.jpg

og slik

hjemmeigjen.jpg

planen videre er og få den godkjent,m å fikse bremsekraft forsterkern og skifte vindusviskere.

så begynne og pusse den ned for lakkering(samme farge)

så blir det og få tak i svarte lister,svartgrill, og fjerne alle emblem og chrome. tenkt og fjerne antennen også, noen som vet andre plasser jeg kan legge den? og forsatt ha radiosignal?

skal ha noe plastikk på bilen (bross sider og bak og en annen front) håper på noen kule felger i 17" tror nok det blir eiker siden det er lite med penger. har mye som skal gjøres fremover får gå ut og gjøre småting før eu kontrollen

kom gjerne med komentarer ;)

mvh

stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med antenna....jeg har også fjernet den.....jeg tenkte jeg skulle legge antenna langs hjulbuen bak.....innvendig hvis du skjønner.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fader til svær intercooler da :D

Du har samme motoren som meg da? B230a med turbo B230at altså.

Mye hk har du i den? Turbotrykk?

Hvordan er bensinforbruket?

Skal du godkjenne det slik at du får det i vognkort?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo-Lars : det der med og legge den langs hjulbuen (invendig) hørtes veldig bra ut, tror nok jeg kommer til og prøve det samme(vist jeg får lov?=)

Breisladdern : motoren skal godkjennes i vognkort ja trykket er 0.5bar(kommer ikke til og øke det med det første...)

har litt problemer med motoren nå. tror det er tenninga.

den drar ikke under 2500 rpm og ettertenner vanvittig osv.

liten olje lekasje er det også en eller annen plass så jeg må finne ut av. må finne ut hvorfor den koker også.

men når dette er på plass skal jeg beskrive mer hvordan den går osv. håper forbruket blir under 1.3l pr mil.

lenge leve volvo =)

bilder kommer så fort jeg får penger/tid til og gjøre noe mere

skal skifte luft filter så fort jeg kan kan sikkert ta litt bilder da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

Volvo-Lars : det der med og legge den langs hjulbuen (invendig) hørtes veldig bra ut, tror nok jeg kommer til og prøve det samme(vist jeg får lov?=)

Du er velkommen til å prøve min idè:D :D

Er vel egentlig ikke min idè,men det er en annen sak...;)

Mvh

Lars:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Det med antenna....jeg har også fjernet den.....jeg tenkte jeg skulle legge antenna langs hjulbuen bak.....innvendig hvis du skjønner.....

kan ikke du legge antennen inni den stilige takgrinden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

kan ikke du legge antennen inni den stilige takgrinden din?

No hva du smart,ja no hva du vææældig smart...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifta ut termostaten i dag var på biltema og kjøpte ny 85kr med pakning.. så nå er tempraturen på kjerra MYE bedre =)

Jeg hadde problemer med at min motor aldri ble "varm nok", pga. min forrige termostat. Når jeg kjøpte ny termostat, så en volvomekaniker på termostaten jeg skrudde ut (han stoppet i farten, pga han så at motoren min ikke er orginal). Han sa at termostaten jeg hadde, var feil type.

Etter min montering av ny termostat og litt flytende pakning, var temp'en fin :)

jeg kjøpte også et kit med tenningsdeler: tennplugger, pluggkabler, rotor, stift, fordelerlokk og kondensator..

kostet 169kr elns. husker ikke helt.

motoren min har rullet 306.xxx km og starter raskt som bare det! får for mye bensin, men jeg gidder ikke justere den, siden den skal byttes snart uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har bare rulla 112.xxx eller noe slikt

meget bra utgangspunkt får prosjekt du har:)

min bil har rullet 270 ++ før speedoen ble skifta til turbo instrument på det står det 173km tidligere eier sa at det sto ca 150km da han satt det inn....:rolleyes:

lykke tel videre mæ jobbinga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

update : fått bilen hjem fra kammerat som har mekka mye krims krams =) (styrekule,tenning etc)

-trenger seriøøøst og skifte clutch den jeg har er totalt gåen.

- trenger jt 3" eksos anlegg

dette kommer til og bli dyrt så det kommer til og ta tid..

bare utgifter med bil ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider