Golf_mk2 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 radiatorviften min funker ikke!!!! :/ har en golf 1,8GTI 8v..... noen som har komblingssjema på viften? går den innom noen releer?? har kobla direkte til bateriet å viften starter..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 viften kontrolleres av varmen i kjølevæsken. den er koplet til en bryter på radiatoren, på høyresiden sett forfra. (kalles tempføler eller noe) er nok den som er gåen. lett å skru ut og bytte. vær obs på at det da lekker ut kjølevæske, og den er alltid varm etter kjøring :-) følg ledningen fra vifte til bryter. Ellers kan det være en sikring (tror det er sikring nr 1 fra venstre) Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Eller du kan koble den på bryter som du styrer fra bilen. La opp slik på min fordi jeg trodde den ikke virket men det gjorde den. måtte bare få bilen varm nok. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 er jo det som er poenget med vifta. Den begynner først å rulle når motoren er varm. Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Jeg hadde Nm i småkjøring og trodde i hvertfall at den skulle slå inn. Men etter et par langturer og slik merket jeg at det slo inn som den skulle. Da bare fjernet jeg kobling til bryteren. Poenget mitt var bare at viss en ikke gidder å bytte noe og hvet viften virker så kan en ta å jokse litt Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pelsen Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Har også ordna med en bryter i bilen, men da er det vel lurt å bruke litt grove kabler? Siter Cya in my sigth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Har Manuell bryter i bilen.... den var der siden jeg kjøpte bilen.. Eneste gangen jeg bruker den er ved kø kjøring, tomgang (varm motor). ellers holder den tempraturen sin:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pelsen Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Ang rett temp, min peiler nært mot høyre. Skal den stå mitt på eller ? Siter Cya in my sigth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 er lettere å bytte tempplugg enn å drive og knote med å legge opp ledninger. uansett, som svar på siste reply, nåla skal så vidt over midten, før vifta skal slå inn. sjekk bryter/sikring omk den ikke gjør det Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.