EyeCon Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 bygde basskasse idag til mine Pioneer TS-W121SPL Stod i bruksanvisningen at anbefalt Volum var 49.5L på bassreflex kasse og 42.5L på Lukket kasse. Min kom på 44.5L :P har ennå ikkje bestemt meg om jeg vil ha Lukket eller bassrefleks... hva bør jeg velge ut i fra d volumet jeg endte opp med? har byggd hele kassa, men har ikke rørt framplata der elemente skal sitte. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Test den lukket, er du fornøyd da, så latt den være. Event bor hull og kjøp deg et Ø10cm rør som er regulerbart. Og test. T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 hva er rett plassering med bassrøran? samme side som elementa? eller er det akkorat d samme hvor di blir plassert? basskassen er av den typen der du har ein av sidene skrå vegg, slik at den følger seteryggen. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Det målet er vel fri mengde luft, og ikke tatt med volumet til sub'en... I såfall ville jeg helt klart brukt lukket. Det elementet stjeler vel ca4liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 elemtet skal ver vendt utover trur jeg.... hva bør jeg velge da Bisarre? Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Jeg ville nok gått for lukket uansett jeg da... Blir finere lyd av det. Men det er klart... Er det dB du er ute etter, ville jeg lagd portet. Men da får du en liten jobb med å finne ut hva slags port du skal bruke. Du har jo ikke lagd kassen med riktig antal liter, så da vil også porten forandre seg, om du vil ha ting optimalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet Juni 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 kassen er vel mer tungdrevet visst jeg går for lukket? og har jo lyst på db, men ska teste ut med lukket først og se om jeg blir fornøgd. men visst jeg velger å gå for bassreflekskasse, er det samme hvor jeg plasserer røyra? og kan jeg bare gå å kjøpe noe ull ting på en garnbutikk til å fylle kassa med? kler jeg bare veggene? eller stapper oppi til det nesten er fullt? mens det forsatt er luftig. takk fort svar:) Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Juni 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Originally posted by EyeCon kassen er vel mer tungdrevet visst jeg går for lukket? og har jo lyst på db, men ska teste ut med lukket først og se om jeg blir fornøgd. men visst jeg velger å gå for bassreflekskasse, er det samme hvor jeg plasserer røyra? og kan jeg bare gå å kjøpe noe ull ting på en garnbutikk til å fylle kassa med? kler jeg bare veggene? eller stapper oppi til det nesten er fullt? mens det forsatt er luftig. takk fort svar:) Bassporten kan i teorinen plaseres hvor du ønsker, jeg liker den best plasert under/vedsiden av ellement (altså samme plate som ellement) Menge vil ha den på bakplate, siden port spiller fasevendt (subbens bakside) Demping kan du egentlig bruke hva som helst av luftig polstring watt osv. Men anbefaller den typen som blir solgt i bilsetreo sjapper, siden dem loer lite. Og i portett kasse, så bare ca 5cm i veggene. Og trykk kasse så "fyller" du kassa men bør være luftig. Viktig å prøve port lengder, lesttest å bruke prog. for å regne ut, men trenger da masse opplysninger om subb. T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg