RX-7 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 I AMS eller no, så er det en test mellom Mazda RX-8 og Nissan 350Z. Noen som har sett denne testen? Hva ble resultatet? Får ikke sniktittet på Narvesen, før til fredag, og vil vite det nå :D Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by RX-7 I AMS eller no, så er det en test mellom Mazda RX-8 og Nissan 350Z. Noen som har sett denne testen? Hva ble resultatet? Får ikke sniktittet på Narvesen, før til fredag, og vil vite det nå :D Jeg har lest den :D Det ble konkludert at begge var flotte biler på hver sin måte. RX-8'en fikk selvsagt mange plusser pga. den var praktisk. Også sto det at det var to vidt forskjellige biler og egentlig ikke kunne sammenlignes... RX-8 er en kongebil!! (btw) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Det finnes flere tester gjort i USA (av forskjellige magasiner) og 350Z'en stikker av i så og si samtlige review og tester jeg har lest... Men det er vel ingen tvil om at begge bilene er kvalitetsbiler som begge merkene kan være stolte av... Dessuten er Hondas 2004 S2000 (uoffisielt 2200 ettersom 2.2l motor) også testet mot disse i flere publikasjoner... For Motorweek vant S2000 mot sine større konkurrenter rundt bane, og RX8'en fikk sisteplass. Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Når det gjelder S2000 vs. Rx-8 vs. 350Z må en bare se på hva slags bil en ønsker seg... Jeg ville valgt RX-8 pga. den er litt praktisk og jeg digger lyden til wankel-motorene og draget dems. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 hvorfor har honda økt volumet på s2000 motoren? fant de ut at den ble for fort slitt? (noe den blir også) må le litt da .. Honda fans var SÅÅÅ hypp på den 2litern .. så viser det seg at den faktisk suger når det gjelder Dreimoment :P EDIT: det må være pga slitasje .. siden dreimomentet har bare økt med 10Nm .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by Kebab gud hvorfor har honda økt volumet på s2000 motoren? fant de ut at den ble for fort slitt? (noe den blir også) må le litt da .. Honda fans var SÅÅÅ hypp på den 2litern .. så viser det seg at den faktisk suger når det gjelder Dreimoment :P EDIT: det må være pga slitasje .. siden dreimomentet har bare økt med 10Nm .. Det er tydeligvis at vi snakker om en person som uttaler seg uten å vite fakta ser jeg? :rolleyes: Hvem trenger dreiemoment når man beviser at man har flere ganger banket mye sterkere konkurrenter uansett? OK... Et par fakta... 2 literen til Honda (og det finnes faktisk statistikk på at VTEC motorene til Honda er blant de motorene med færreste feil og slitasje av samtlige motorer brukt i vanlig roadcars siste 15 årene)Motorene er blant de mest sikre i verden på tross av det syke effektuttaket. Hvorfor valgte de å øke til 2.2 liter? Vel, det er testet på dynoer i USA at S2200 har nå nærmere 260 hester enn tidligere 240, selv om Honda fortsetter å oppgi 240 som offisiellt tall (ta gjerne å sjekke litt rundt på Honda-tech og diverse for info)... Dessuten er turtallet senket fra 9500 til 8500 som sperre, for å gi et litt kortere register, men desto kraftigere. I motsetning til eldre S2000 som først drar sykelig på ca. 5000 omdreininger, vil dagens I-VTEC S2200 dra helt fra bunnen av og som du forstår basert på at den slår kraftige konkurrenter som 350Z og RX8 så betyr dette bedring enn tidligere. Og en siste grunn... Honda imotsetning til mange andre merker, elsker å gjøre forandringer på sine biler på tross av stor suksess. I motsetning til andre som sitter på sine laurbær til de er RÅTNET bort og er eldgamle, søker Honda (i likhet med BMW sin motordivisjon) alltid enda høyere kvalitet, effekt og sikkerhet på sine produkter... Nå har de vunnet pris for verdens beste to liter i 3 år, og da er det på tide å teste noe nytt.. Enter 2,2 i-VTEC... Heldigvis for bilelskere så er det noen selskaper som tar seg selv på alvor, og søker etter nye perfekt løsninger uansett om det solgte bra tidligere eller ikke... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Jeg har sett flere tester fra USA der RX-8 slår konkurrentene, som 350Z og Crossfire+S2000. Journalistene har vel bare forskjellig meninger om ting..helt vanlig. Jeg digger RX-8 (har selv testet denne), men samtidig digger jeg S2000. 350Z liker jeg ikke på samme måte som disse... Selv om jeg aldri hadde sagt neitakk til en sånn:D Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Originally posted by RX-7 Jeg har sett flere tester fra USA der RX-8 slår konkurrentene, som 350Z og Crossfire+S2000. Journalistene har vel bare forskjellig meninger om ting..helt vanlig. Jeg digger RX-8 (har selv testet denne), men samtidig digger jeg S2000. 350Z liker jeg ikke på samme måte som disse... Selv om jeg aldri hadde sagt neitakk til en sånn:D Vennligst ikke bland inn Crossfire i dette, den er ikke på noen måte konkurrent til de nevnte japsene. Crossfire er en Mercedes SLK i nye klær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Da skjønner jeg ikke hvorfor disse blir testet mot hverandre i USA da...! Disse ER jo konkurrenter.. De er samme type biler. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Det som er litt kjedelig med norske bilblader er at de er redde for å kåre en vinner i slike tester. De avslutter alltid med "De er begge bra på hver sin måte"... Den norske snillismen gjenspeiler seg til og med i biltester... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 2004 mod nissan 350z i usa (brukt): ca 180.000kr 2004 mod nissan 350z i norge (brukt): ca 700.000kr. Nice. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Originally posted by vagen 2004 mod nissan 350z i usa (brukt): ca 180.000kr 2004 mod nissan 350z i norge (brukt): ca 700.000kr. Nice. Jepp. Som jeg sa tidligere i en annen topic, hadde vi hatt minimale avgifter her i landet, hadde nordmenn hatt de feteste bilene. Tipper vi bare hadde hatt M3'er og S4'er og AMG'er hele gjengen da :D Sykt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Originally posted by BLACK.PEARL Jepp. Som jeg sa tidligere i en annen topic, hadde vi hatt minimale avgifter her i landet, hadde nordmenn hatt de feteste bilene. Tipper vi bare hadde hatt M3'er og S4'er og AMG'er hele gjengen da :D Sykt... uten avgiftshelvete så skulle jeg tjent fett med penger på å lesse container etter container fulle av gamle volvo 240'r og 940'r og whatever billig volvo skrap - og fått i bytte camaro, trans-am, og corvette. snakked med noen amerikanere, og for dem var volvo'er litt status - mens litt eldre camaro/trans-am/corvette var "ghetto cars". Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Originally posted by S-2000 Det finnes flere tester gjort i USA (av forskjellige magasiner) og 350Z'en stikker av i så og si samtlige review og tester jeg har lest... Men det er vel ingen tvil om at begge bilene er kvalitetsbiler som begge merkene kan være stolte av... Dessuten er Hondas 2004 S2000 (uoffisielt 2200 ettersom 2.2l motor) også testet mot disse i flere publikasjoner... For Motorweek vant S2000 mot sine større konkurrenter rundt bane, og RX8'en fikk sisteplass. Hvis du ikke har sett Top Gear testen av Mazda RX8 så hvet du ikke hva du snakker om. 350z'en ble slaktet av hr Clarckson. Og om RX8'en sa han som følger, "This is the best car i have ever driven this year, it is so good". Hvis jeg husker helt rett. Har episoden på disk, men orker ikke å ta den frem. Den hadde nøyaktig samme rundetid rundt banen som den nye BMW M3. Og det med en 1.3l 239hk motor med nesten ikke noe dreimoment. :) Så ikke komm her og komm her. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Originally posted by jantore Den hadde nøyaktig samme rundetid rundt banen som den nye BMW M3. Og det med en 1.3l 239hk motor med nesten ikke noe dreimoment. :) Så ikke komm her og komm her. Her ble jeg sjokket :eek: Har den ep. på PCen, og det er utrolig at den wankel-motoren klarte den banen på lik tid! Det beviser bare at RX8 er en sinnsyk sinnsvak bil! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg