Gå til innhold

RX-8 mot 350Z test?

Ranger emnet

RX-7

Anbefalte innlegg

Originally posted by vagen

2004 mod nissan 350z i usa (brukt): ca 180.000kr

2004 mod nissan 350z i norge (brukt): ca 700.000kr.

Nice.

nå tjener de sykt lite i forhold til oss også da

men hvordan kan det stemme .. når en Bruk Lexus IS300 koster mer enn 200.000 i USA (2002 mod) er en 350z sååå mye billigere?

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

hvorfor har honda økt volumet på s2000 motoren? fant de ut at den ble for fort slitt? (noe den blir også)

må le litt da .. Honda fans var SÅÅÅ hypp på den 2litern .. så viser det seg at den faktisk suger når det gjelder Dreimoment :P

EDIT: det må være pga slitasje .. siden dreimomentet har bare økt med 10Nm ..

S2000 motoren tilfredstiller LEV kravene i California, det gjør den forsatt etter 150.000km+

USA er et av Hondas største marked, de hadde aldri lansert en halvferdig forurrensende motor der. Hvis du tror Honda bygger motorer som raser etter 150.000km så tror du feil, alt annet er løse rykter på nettet uten dokumentasjon.

Større sylindervolum gir mer dreiemoment på lave turtall, det er noe s2000 motoren trengte, siden "normal" kjøring ofte baserer seg på lave turtall.

Hvorfor Honda skulle installere en kraftigere motor....? Nei si det gutt, hvorfor vil folk ha en kraftigere motor :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

nå tjener de sykt lite i forhold til oss også da

men hvordan kan det stemme .. når en Bruk Lexus IS300 koster mer enn 200.000 i USA (2002 mod) er en 350z sååå mye billigere?

Sykt lite ?

Hvor iallverden har du det ifra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Hvis Top Gear slaktet 350z, hvorfor har de da kåret den til årets bil ?

Javell jeg så akuratt på testen av 350Z på Top Gear nå, har den på disken. Og vell, skal ikke gjenta de ordene hr Clarckson sa om bilen :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

Hvis du ikke har sett Top Gear testen av Mazda RX8 så hvet du ikke hva du snakker om. 350z'en ble slaktet av hr Clarckson.

Og om RX8'en sa han som følger, "This is the best car i have ever driven this year, it is so good". Hvis jeg husker helt rett. Har episoden på disk, men orker ikke å ta den frem.

Den hadde nøyaktig samme rundetid rundt banen som den nye BMW M3. Og det med en 1.3l 239hk motor med nesten ikke noe dreimoment. :)

Så ikke komm her og komm her.

Aldri sagt et eneste vondt ord om RX8'en jeg... Med fare for å gjenta meg selv, så sier jeg som tidligere, alle tre bilene er av ypperste klasse og leder an krigen for japsemerkene mot sine europeiske counterparts...

Og at RX8'en gjør det like sterkt som M3 rundt bane forundrer meg egentlig heller ikke, selv om på papir virker dette som dødt løp... Det viser vel heller at dreiemoment er overdrevet når man ser hvordan disse "rice rakettene" gjør skam av sine 3 ganger så dyre tyske konkurrenter...

Så, nei, vi er nok på samme side vi... Jeg bare refererte til de testene jeg har lest, og 350Z'en har vunnet de fleste... Derimot er det ingen av disse bilene som har vært borti mange dårlige reviews akkurat... Men jeg også lurer på hvordan Z'en kan få en slik tittel hvis Clarkson hater den så...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Og at RX8'en gjør det like sterkt som M3 rundt bane forundrer meg egentlig heller ikke, selv om på papir virker dette som dødt løp... Det viser vel heller at dreiemoment er overdrevet når man ser hvordan disse "rice rakettene" gjør skam av sine 3 ganger så dyre tyske konkurrenter...

Gjør skam? Jeg tror jeg har en god ide om hvilken av disse bilene jeg hadde valgt til høyhastighetspendling på autobahn og til kosekjøring på skotske highlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

I AMS eller no, så er det en test mellom Mazda RX-8 og Nissan 350Z. Noen som har sett denne testen? Hva ble resultatet? Får ikke sniktittet på Narvesen, før til fredag, og vil vite det nå :D

noe sånt som at : "begge er jævla bra biler. Ikke egentlig direkte sammenliknbare. Skiller 200 000 i pris, litt mer hester i 350z." de ville ikke kåre noen vinner av dem, siden de er såpass forskjellige.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Gjør skam? Jeg tror jeg har en god ide om hvilken av disse bilene jeg hadde valgt til høyhastighetspendling på autobahn og til kosekjøring på skotske highlands.

Alt er relativt vettu... Men når man snakker om biler, så må pris tas i betraktning... Og når en bil koster 1/3 av en annen, og samtidig leverer et like godt produkt (uten merket, logoen og evt. statusen) så vil jeg forsvare mitt "gjør skam av" uttrykk...

Men selvfølgelig så er ikke penger en issue for alle, og ja, da er det vel bare å kaste pengene i det dyreste som er å få kjøpt da... Hvorfor ha NSX som forøvrig banker Ferrari 355, når man kan betale 4 ganger summen og få riktig merke på panseret (Ikke ment som Ferrari dissing forresten ettersom jeg er stor fan av italienske sportsbiler, men for å illustrere mitt poeng)... Men for meg så er iallefall "bang for the buck" relativt viktig i bilsammenheng..

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider