Gå til innhold

Høyglanspolerte Cup kanter!!

Ranger emnet

Stampede

Anbefalte innlegg

Originally posted by vwgolf2

jeg skal også polere opp mine felger...det jeg lurer på er om jeg kan bruke luftslipeverktøy på felgen..med grovt papir for så å bruke finere og finere papir etterhvert? det hadde egnet seg veldig bra hvis jeg kunne brukt luftverktøyet..må jo gå endel fortere da :D desuten er flatene på felgen helt rette nesten...så skal vel ikke være no problem?

Bør ikke være noe problem det. Jeg brukte eksentersliper på kanten med grovt papir, for å få slipt ned "kantkjøringshakk", før jeg begynte med fint papir....

Pirelliene dine er jo piece of cake å slipe.....nesten helt flatt doh

Gudd løkk :D

People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!!

When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer.

(I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

vet ikke om du brukte metoden med og feste felgen på en bil og jekke opp de 2 hjula foran, for så og "henge opp gassen" på fjøra i motor-rommet, slik at den går på litt høy tomgang..

det går ofte litt fortere når felgen går rundt av seg selv :)

darn.. kom meg i forkjøpet..

Vi brukte en treklosse til papiret når vi gjorde dette, slik at du slipper å stresse med å passe på fingrene.. Det gjør ganske vondt når felgen toucher fingerspissene..

Også må du bytte fram/bak - felg, men det er jo fort gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hva sier du nå om dette med å ikke lakke kanten ? Har tatt to av felgene mine i dag ( er DRIT lei ). brukt 5 timer på de to ca. Men må ta de en gang til.

Jekket opp bilen å begynte med kniv for å få bort det dritt laget som som sitter på kanten orginalt. Brukte så 120 pappir. Etter det gikk jeg over til Stålull. Dette Fungerte noe så sykt. kanten ble fin på noen min med sliping. Hadde så noe autosol på stålullen å slipte videre. Ble greit nok , men vil ha det blankere - så i morgen skal det handles inn polerings fille til drillen.

Men det jeg lurer på, hvor lang tid tar det før felgen begynner å se stygg ut ? Må du polere den opp med autosol annen hver dag ? eller en gang i mnd liksom ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Men det jeg lurer på, hvor lang tid tar det før felgen begynner å se stygg ut ? Må du polere den opp med autosol annen hver dag ? eller en gang i mnd liksom ?

Jeg tar kanten på hjula til kjerringa hver gang jeg vasker bilen hennes. Trenger det egentlig ikke, men det blir sinnsykt bra hvis du gidder å ta en runde med Autosol etter hver vask.

Det gjør det lettere å holde dritten borte også. :)

Fant også noe som heter Metal Polish på Biltema. Det er en poleringskrem på tube som legger igjen et belegg på det bare metallet som gjør at det ikke fester seg så mye dritt på felgene.

Funker bra det også :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zlinky

så du bare pusset bort merkene etter kantkjøring? hvordan så de ut fra før (hvor dype merker) ? Tror det der hadde vært et godt tips til mine felger også...

PS:

du må lære dama til å slutte med den kantkjøringa, ellers sitter du igjen med 6" brede felger til slutt ;)

Yup, brukte eksentersliper og pusset bort alt av merker. Tok hele kanten rundt slik at det ble jevnt. Brukte 180 smergelpapir på maskinen til den jobben. Merkene var opptil 5 mm dype og vel så det enkelte plasser :(

Sjekk link her for før bilde: http://www.fastford.no/forum/uploads/post-3-1087504756.jpg

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toomuch

Hva gjorde du med "skille" mellom der du polerte, og der du fremdeles har lakk? m t p lakkfjerner og sliping?

Var sinnsykt forsiktig under påføring av lakkfjerneren!! :eek:

Den jeg brukte, Duxola, er rimelig tykk så det var ikke noe problem å ikke treffe "skillet".

Når jeg slipte var stikkordet også forsiktig..... :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by Stampede

Yup, brukte eksentersliper og pusset bort alt av merker. Tok hele kanten rundt slik at det ble jevnt. Brukte 180 smergelpapir på maskinen til den jobben. Merkene var opptil 5 mm dype og vel så det enkelte plasser :(

Sjekk link her for før bilde: http://www.fastford.no/forum/uploads/post-3-1087504756.jpg

5mm dype??

Da må du altså ha slipt ned 5mm rundt hele for å få det jevnt da?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

5mm dype??

Da må du altså ha slipt ned 5mm rundt hele for å få det jevnt da?

Stemmer det! Pusset kanten ned over hele felgen på alle 4 felgene for å få det likt. Møkkajobb, men det ble bra!!

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider