auto82 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Kan noen fortelle meg kort hvilken oppgave coilen og rotoren har i bilen? Trodde rotoren laget gnistene? Hva skal vi med coil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuning God Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 coilen gjør om fra 12volt til ca 20000volt og sender strøm til fordeler .... I fordeleren er der en rotor som går rundt og gir "gnist" til de forskjellige pluggene ... Siter se www.carstyling.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Om rotoren går rundt med motoren eller er det coilen som styrer den? Får man bare behov for coilen under start eller også under kjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 coilen gir vel gnistene til fordeleren.. fordeleren (ved hjelp av rotoren) gir gnister til den pluggen som skal ha gnist akkurat da. på min går signalet fra denne 'rotoren' tilbake til ECU før ECU bestemmer når coil skal gi strøm til fordeler, og stiller da tenninga ettersom den evt. får inn signal om tenningsbank Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 hva fordelern gjør, ligger jo i navnet. "fordeler" gnist til de forskellige tennpluggene. rotorn sitter jo på toppen av akslen i under fordeler lokket og snurrer rundt og har det gøy. Originally posted by Hawkon på min går signalet fra denne 'rotoren' tilbake til ECU før ECU bestemmer når coil skal gi strøm til fordeler, og stiller da tenninga ettersom den evt. får inn signal om tenningsbank [/b] trokke rotorn er i stand til å gjøre stort annet enn å snurre rundt og lede strøm. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Men visst du da har en MSD tenningsforsterker, hva gjør den? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 hvorfor har jeg stift på golfen min? Funker det ikke å ha bare coil og rotor i fordelerlokk? Hvorfor kan ikke strømmen på coilen være på hele tiden - hvorfor må en stift styre denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Coilen produserer ikke en konstant gniststråle på 15 000 volt. Men der i mot så gir stiften i fordeleen et signal hvergang coilen skal lage gnist. Dette er timet så gnisten går ned til rotoren og blir "fordelt" til riktig sylinder hver gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg