Gå til innhold

Noe må gjøres med Norske importregler!

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Hvis EU står for det jeg tror det gjør,at man skal kunne reise overalt uten pass og alle skal ha like muligheter til å kjøpe lik mat,klær etc innenfor EU,er det ingen plass for de norske sær-reglene for bil heller... Er vi med i EØS,burde det bety at bilregler og avgifter slik de tolkes overalt i EU-området (Sverige/England/Tyskland),burde gjelde her også...ingen spesielle norske idiotavgifter. Hadde dette gjeldt,kan jeg tenke meg endel glade nordmenn.. ( og dansker) :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Baldrick

Sinnsykt mye rått der... bl.a. flere biler med Work felger der enn det sikkert er totalt i Norge :)

 

Denne f.eks. var jo helrå:

 

2.JPG

 

Hva valutta er det snakk om hva er kursen? Bilen på bildet kostet 580.000

 

Tenkte og si det samme, aldri sett den bilen der jeg, men den var drit rå!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Supraguy

 

Tenkte og si det samme, aldri sett den bilen der jeg, men den var drit rå!!:)

 

Er vell en ettparognitti Lexus LS400 så det burde vell egentlig ikke være noe problem å få norske skilt på den. Men en høyrerattet bil er ikke akkurat noe jeg kunne tenkt meg ;)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen på bildet ser ut til å muligens kanskje være en Nissan Gloria. Og kursen til Japanske Yen (JPY) er per nå nettopp; 0,063, så prisen blir 36.500 kroner.

 

Men når det gjelder slike luksuskryssere i Glorias klasse, velger jeg heller en Toyota Chaser - 2,5TT R6 24V 1JZ-GTE 280hk RWD etc. etc. Egentlig er den en slags monster-Camry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mange "Gran Turismo" biler. Sinnsykt mange tøffe. Toyota Chaser og Mitsubishi FTO er vanvittig rå. FTO burde vel være en ypperlig konurrent til Toyotas Celica? Hvorfor tas ikke den inn? Eller Honda Integra? Skjønner ikke det jeg.

 

Hvordan er det med å importere de uten skilt? Og kun kjøre dem på bane? Kult med en Chaser med blodtrimmet motor og bur. Skikkelig "Gran Turismo" Hehe...

 

Jaja. Norsk bilpolitikk er helt på trynet uansett...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

hoved oppgaven til politikere er å vedlikeholde klasseskillet vi har. dette gjøres best ved å sørge for lover, regler, og avgiftssystemer o.l som gjør at de rike blir rikere, og "du og jeg" må ta lån over 7år og slite ræva av oss for å få råd til en bitte liten leilighet og en bil til ca 200-250.000kr. hvis du i det hele tatt har råd til såpass.

 

og er det noe som er gøy, som faktisk vi kan ha råd til, så må dette gjøres u-oppnåelig gjennom skatter og avgifter. vi er her for å jobbe tross alt, ikke leke oss. må holde fokus på det, så vi fortsetter i driiit jobbene våre og er effektive slik at bedriftslederene/sjefene kan opprettholde livsstilen de er vant med.

 

Vi er 2 små fattige hakk fra å få utdelt en grå kjeledress med en rød stjerne på, få ukelønn fra staten, og en think el-bil.

 

norge hadde hatt godt av litt midt-østen tilstander, hvor protester formuleres med tnt rundt magen og en siste jogge tur gjennom stortinget.

 

Utrolig bra skrevet. :) :peace:

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Muligheten til motorhistorisk registrering er rett og slett for dårlig! Japan (og noen ytterst få andre land) har så mange fantastiske biler som vi går glipp av fordi de jævla politikerne bare sitter på hendene sine! Skulle det være så vanskelig å forandre systemet med ei lita linje som gir oss hjemmel for å ta hjem spesialbiler? Mens vi kan tenke på at de antakeligvis sitter på Tinget nå og ler oss opp i trynet, kan vi sjekke denne listen som viser et lite utvalg av biler vi gjerne vil ha - men ikke får lov å registrere:

 

Se bare!

Chaser

Soarer

Cresta

Mark-II

'34GTR

S15

'33GTR

'32GTR

S13 i siste utgave (kuoki Aero) /m SR20

Sil-80

Silvia S13 / PS13

Cefiro

Laurel (?) / RB26

tidlig EVO

Legacy B4

JC Cosmo

Mitsu' FTO

J-Spec Integra Type R

Nissan Cube

Odyssey1

Odyssey2

Odyssey3

Legend

Gloria

President

LS400

Crown (?)

???

Sentera

???2

Corona (?)

???3

Cema (?)

???4

 

Er det en spesiell Odyssey som ikke kan kjøpes i Norge, eller er det alle typer Odyssey'er? En i nabolaget her kjører nemlig en slik...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Er det en spesiell Odyssey som ikke kan kjøpes i Norge, eller er det alle typer Odyssey'er? En i nabolaget her kjører nemlig en slik...

Det vet jeg ingenting om desverre ingenting om. Men såvidt jeg har sett, så selges ikke Odyssey ny i Norge. Er du sikker på at hans er en Odyssey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår