Gå til innhold

lyd?

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

har hatt en lyd i min kjære b230ft helt sia den ble døtta ned i 240'n.. er en knakke lyd i blokka,høres det ut som (nei det er ikke ventiltikking,jeg sa i blokka :D)

motorn går som normal,ikke noe som tyder på feil bortsett fra lyden..høres forøvrig best på tomgang

forslag??

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

rammelagre?

tenkte på det jeg oxo..er det vits i å pelle opp motoren pga. det,eller går det greit?

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rådebank er forårsaket av dårlige rammelagre..

Du kan nok kjøre en liten stund med det, er jo ikke sikkert at det er det som er feilen da..

På den forrige bilen min var det dunkelyd fra blokka (B21A) Den gikk fint ei uke (600km) så mista den veldig mye effekt, gikk surt som fitte og banka fælt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe alla den lyden jeg har på min? Bortsett fra at den høres best når jeg gir på litt... Og det er en veldig høy "tikkelyd" som kommer fra siden på motoren ved pluggene.. Ingen av kompisene mine som har funnet ut hva det er, og jeg har egentlig ikke peiling på rare lyder.. :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Kanskje noe alla den lyden jeg har på min? Bortsett fra at den høres best når jeg gir på litt... Og det er en veldig høy "tikkelyd" som kommer fra siden på motoren ved pluggene.. Ingen av kompisene mine som har funnet ut hva det er, og jeg har egentlig ikke peiling på rare lyder.. :D

den lyden har jeg også...itillegg til knakke lyden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg hadde lignede lyd på min B21A, da var d den stål plata bak register reima som lå borti toppen å gniset, trodde me en gagn d var ventilene som tok oppi(fant senere ut at d ikke går på otg B21A) å stoppet motorn trax, men så fant jeg plata som lå borti å bøyde den ut litt så ble alt som normalt:) sjekk din du å :)

peaCe

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider