Gå til innhold

Nå begynner det å ligne på en bil:D

Ranger emnet

jarli

Anbefalte innlegg

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er noen lykter jeg har bygget selv..

Planen var å bygge sorte DE-lys med CCFL(?) angeleyes-ringer..Men det gikk skeis da jeg fant ut at ringene ikke passet i det gamle glasset..Så derfor gikk jeg til glassmesteren og fikk nye lykteglass..

Så i prinsippet er det sorte DE lys, men med klart glass og angeleyes..

Lysbildet og lysstyrken er akkurat lik orginale lykter (faktisk litt bedre lysstyrke på fjernlys) Men "biltrangsynet" ville ikke godkjenne bilen min med disse lyktene, siden glasset ikke var e-merket, og at fjernlykta ikke var "godkjent" for parkeringslys (gledesdrepere ;) )..Jeg diskuterte med dem, og de kunne ikke finne noen god grunn til at disse lyktene ikke skulle bli godkjente...De kunne KUN vise til paragrafene..

Lykteglassene har ikke noe å si på fjernlyset siden det er linsa som lager lysbildet..Jeg har vurdert å ta kontakt med Hella i Norge, for å få dem til å uttale seg skriftlig om at det er mulig å bruke klart glass på denne typen lykter..

Men jeg tror jeg "driter i det", og monterer sorte DE lys i stedet..

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å melde deg inn i BMWCCN og møte opp på treff? =)

Jeg er faktisk medlem i BMWCCN, men jeg er ikke så aktiv at det gjør noe..Men det hadde vært morsomt å reist på et treff ja:)

Hvor var det du kjøpte ringene inni lykta hen, sa du ? :P

Jeg kjøpte dem hos en som heter Anders Heie ( a-g-heie@online.no )

Men dersom du vil så kan du få kjøpe de gamle ringene mine;) De er kun brukt i noen få timer...

Du kan også få med det som trengs for å bygge om lyktene dine, dersom du er interessert i det?;)

Jeg må virkelig si at jeg hoppet litt i stolen da jeg så hvordan bilen var før du fikk den, og må bare si TUSEN takk for at du reddet den, og resultatet ble jo kjempebra! Du har bygget deg en skikkelig fin bil her!

Offtopic: Skal selv å se på en 1992 mod 520i på søndag, yter vel bare 150hk, men det er sikkert greit nok som førstegangsbil. Da er sotede ruter, senking, stereo, effektanlegg og spoiler et must. (uansett om folk sier noe om kebab-kjerre, jeg skal RÅNE!)

Nå skal det sies at det ikke var sååå mye arbeid igjen på den da, men gikk en del tid...Var masse smådeler som manglet..

520i er greit nok som førstegangsbil, spesielt 24v (som går litt bedre)..MEN du må love meg å ikke hore den for mye opp;) Legg heller penger i senking, felger og annlegg i stedet for voldsom styling;)

Keep it clean!

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Disse passer rett inn i lykteglasset , men du må åpne lyktene helt , dvs ha dem i ovnen for å smelte limen de er limt sammen med...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-CCFL-ANGEL-EYES-E39-540-M5-E65-E66-745-OEM-UPGRADE_W0QQitemZ8039265373QQcategoryZ33710QQrdZ1QQcmdZViewItem

125 usd inkl porto , kom på døren etter 5 dager. Funker som faen å lyser noe helt sykt :) Sitter her å modder på et sett med lykter nå :D Gleder meg til å montere på bilen ,skal bare slenge den innom EU kontroll før jeg slenger dem å xenon på 525'en :)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...