Gå til innhold

Tennings System ( golf III )

Ranger emnet

darkwih

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by darkwih

Kan du måle om den virker skikkelig ?

Hvis pumpa går så virker det vel. Er bare den som gir strøm til bensinpumpa liksom.

Rotor'n er den dingsen som går rundt i fordeleren, som gir gnist til de forskjellige pluggene i riktig rekkefølge. Hvis den er slitt så blir det ikke kontakt mellom den og fordelerlokket.

Men som rairai sier så kunne det kanskje hjulpet om du sa hva som var problemet da ;)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det fortsatt er dette som han sliter med...

Originally posted by darkwih

Hei, er en stund siden jeg har postet om problemet mitt i golfen som jeg fremdeles har. det ene er at bilen dør mens jeg kjører. ( har bare skjedd 3 ganger siden jeg kjøpte bilen for snart 3 måneder siden ) og det andre er at jeg ikke får start på bilen, hører bare starteren går. men pluttselig kan den starte og alt er OK. I dag døde bilen igjen dvs jeg ikke fikk start på den. Men nå hørte jeg skummle lyder fra panseret. Jeg fikk en kamerat av meg til å høre hvor lyden kom i fra når jeg prøvde å starte saken igjen.

Lyden kom fra starteren. og den luktet svidd.

Er det en enkel sak å skifte starteren. liker å mekke litt. Var nøtt til å kjøpe mitt "private verksted" nå når jeg har golf. og kan dette ha en sammen heng med at bilen dør av og til når jeg kjører. Skulle ikke tro det men jeg bare lurer :)

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Genetic

Tror det fortsatt er dette som han sliter med...

Stemmer det :) er litt lei av den feilen nå. Har ringt til møller og andre verksteder. Uten serlig noen gode svar. Det kan være skipt hvis bilen min stopper når jeg skal ta en stygg forbi kjøring.

Da er jeg ille ute ;) Har foresten skiftet starteren, ingen sa til meg at den var skrudd i forre motor feste. det var morsomt :) Bilen er blitt en mandags bil for meg. nå lekker det av olje tanken også.

Noen som har lyst på en golf III gti 8v gått 146. ink prob.

Skal få den billig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Hvis pumpa går så virker det vel. Er bare den som gir strøm til bensinpumpa liksom.

Rotor'n er den dingsen som går rundt i fordeleren, som gir gnist til de forskjellige pluggene i riktig rekkefølge. Hvis den er slitt så blir det ikke kontakt mellom den og fordelerlokket.

Men som rairai sier så kunne det kanskje hjulpet om du sa hva som var problemet da ;)

Lett å skifte den rotoren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...