Gå til innhold

Tips til meg :)

Ranger emnet

Mambo

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mambo

jeg bor i hønefoss. og det hender ofte at det er noen kammerater over grensa, så det er ikke noe problem. men takk skal du ha for at du spurte :)

hønefoss er med normal kjøring ca 1.5-2timer unna.. men det er motor vei. så 100 i fartsgrense = 120-130 viss det er lite biler. så går greit nok fort :)

og jeg vil være med selv. jeg vil PRUTE :D:D hehe

Siden du bor på Hønefoss, hvorfor ikke ta deg en tur innom Steffen på Lyd og Bilde for å se om ikke han kan tilby deg noe moro?

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok.. solid audio er naboen min ca.. så kan vel spørre han også..

ekke så dumt.får vel kanskje dra innom lyd å bilde en tur ihvertfall. men de driver vel med litt dyrere saker enn hva jeg skal ha. får ta med bror hans så kanskje jeg får litt %% :D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok.. solid audio er naboen min ca.. så kan vel spørre han også..

ekke så dumt.får vel kanskje dra innom lyd å bilde en tur ihvertfall. men de driver vel med litt dyrere saker enn hva jeg skal ha. får ta med bror hans så kanskje jeg får litt %% :D

Kanskje Steffen kunne vise deg litt av det rimeligere seriene til Soundstream vet du.:D ;)

Steffen er en dyktig kar, han kan sikkert hjelpe deg å finne noe som passer ditt budsjett.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså. når jeg sa ca 2500.- var det bare sånn ca pris seff. kan jo alltids gå litt opp og litt ned..

jeg ekke sånn som skal ha det til å dunke no JÆVLIG.. men låte greit, og ha muligheten for litt smådunking og trøkk :P

jeg får vel ta en prat med steffen og høre hva han sier :P

kan evnt. dra med meg bror hans når jeg skal handle så viss han er snill får jeg %%..

er du selv ifra hønefoss eller, siden det virker som du kjenner han??

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså. når jeg sa ca 2500.- var det bare sånn ca pris seff. kan jo alltids gå litt opp og litt ned..

jeg ekke sånn som skal ha det til å dunke no JÆVLIG.. men låte greit, og ha muligheten for litt smådunking og trøkk :P

jeg får vel ta en prat med steffen og høre hva han sier :P

kan evnt. dra med meg bror hans når jeg skal handle så viss han er snill får jeg %%..

er du selv ifra hønefoss eller, siden det virker som du kjenner han??

he he

Neida, er ikke fra Hønefoss, men har en far som har bodd der, men han bor nå på Jevnaker. Er selv ganske mye på de traktene.

Må jo opp å sjekke hvodan det går med byggingen til Lars (Soundstream Arosa er på forumet) inni mellom:D .

Steffen kjenner jeg til for han er en av mine forhandlere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :) hvordan bil kjører du?

og hvordan bil er detta " Lars (Soundstream Arosa er på forumet)"

har du noen private tips eller? ;) som du ser har jeg vel nesten bestemt meg. men tips er alltid gode å ha ;)

Om du ser under tråden om Seat Arosa prosjektet her på forumet, så finner du ut litt om Lars og bilen hans.

Vel, mine tips, vil selvsagt være farget av hva jeg importerer, men det jeg importerer er jo så valgt ut etter hva jeg ser på som verd å selge.

Generelt, vil jeg anbefale deg følgene: legg litt penger i noen gode høyttaler til å ha forran i bilen. Gi blaffen i 6X9 (ødelegger mer enn det skaper). skaff deg og en ok forsterker, og en ok sub. Trenger ikke koste alverdens.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6X9 (ødelegger mer enn det skaper) jasså?

men det andre kan jo skaffes uten de store problemene vil jeg tro.. en liten tur til sverige og 2000.- så burde jeg vel ha fronthøytalere og bass element og forsterker ++

men jeg har ikke peiling :P

men god natt. jeg svarer kl 10 i mårra tidlig :P for da må opp og fikse masse piss :P hehe

så sov godt og takk for tipsene, kan vel egentlig høre med steffen viss jeg får tid :P

MvH

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

de hadde no trippel skjerma signal kabler på Biltema som en kompis av meg kjøpte.. de funka godt de da..

(off-topic)

Det blir nok det samme her som med hjemme hi-fi, et godt eksempel er når Lyd & Bilde testa signal/høytaler kabler, først prøvde de vanlgi lampe ledning og signal kabel til 29kr og synest det låt ganske bra, men når de kobla på dyrere kabler fikk lyden en annen dimensjon, så det hørest bra ut helt til du har hørt noe bedre=)

Og det nytter selvfølgelig ikke med 2000kr kabler til et 5000kr annlegg heller=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zicoz

(off-topic)

Det blir nok det samme her som med hjemme hi-fi, et godt eksempel er når Lyd & Bilde testa signal/høytaler kabler, først prøvde de vanlgi lampe ledning og signal kabel til 29kr og synest det låt ganske bra, men når de kobla på dyrere kabler fikk lyden en annen dimensjon, så det hørest bra ut helt til du har hørt noe bedre=)

(enda litt mer off topic)

Dette er et tema som egentlig er ganske interessant. Er det noen som har linker til skikkelig gjennomførte blindtester av forskjellige signalkabler og/eller høyttalerkabler? Mange testere vil nok være farget av både pris, rykte og tidligere anmeldelser når de tester. Placebo osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en basser som burde passe deg ganske bra.

Rockford Fosgate He. denne kan du få til 700kr.

da har du en ok basser til fornuftig pris som leverer bra.

Har også diverse forsterkere men er redd disse er litt utenfor din prisklasse.

Men klart som tilbud kunne du få kjøpe en RF punch 500s forsterker med basser for 3500 kr. det tror jeg andre her er enig i også.

basseren kosta ny ca 1800kr og forsterkeren 6995 kr.

Dette vil i alle fall gi deg god lyd for pengene uten at du trenger og være lydfrik for og eie det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider