Gå til innhold

Vento eiere?

Ranger emnet

mono

Anbefalte innlegg

nå begynner jeg å blir utolmodig, ferien er begynt og jeg har ingenting og gjøre.

har planer om å bytte panser, grill og lykter med en Vento for å få litt mer unikt utseende på golfen min, noen som er intressert i ett slikt bytte? Noen Vento eiere i Haugesund eller omegn? en times kjøring gjør ingenting! må få fart på Project Volf nå!!

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik blir ventoen seende ut:

mark-jetta.jpg

og slik blir golfen seende ut:

1-rg3_1.jpg

viss noen i det heletatt kjenner noen med Vento, hør med dem hva de syns og ta kontakt med meg, hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å finne noen med Vento.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Haugesund og har hatt Vento VR6 uten at det sikkert hjelper deg noe særlig ;)

Golf med Vento front har jeg alltid hatt sans for, og det er fortsatt fint få som har gjort dette i Norge... først og fremst pga de færreste liker det men nok og litt pga det er endel arbeid ;)

Har faktisk også hatt OZ Futura felger som du viser til, hadde 9x16. De lages heller ikke lenger og uansett så kostet de veil i Norge 7500 pr stk.. mao ikke så veldig mange sett i Norge. De jeg hadde er faktisk blant svært få jeg har sett med 4x100 her til lands, men der er endel med 5x112 og 5x120.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Vento Vr6'en, hvor tok den veien? og er den fremdeles i Haugesund? passerte en sort, senket Vento som var på vei retning avaldsnes.

Keskin har også 99% likt design som OZ felgen, de heter KT1 Klassik, og der var prisen 195,- euro for 7.5x16

og i følge vwvortex så er denne modden gjordt på 3-4 timer...?

klør fælt i fingrene mine nå vertfall!

selv om jeg ikke er noen mekaniker så burde det ikke være så vanskelig å skru løs 4 bolter, men det vanskligeste er nok å stille lyktene.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vell ikke akkurat Keskin felgen 99% lik da, bl.a. er den ikke skrudd... men ett billig alternativ det er det ;)

VR6en min er nå i Bergen og har bl.a. fått kompressor så den går rimelig bra! Har ikke sett en svart i distriktet, men der kjører en i "dusty mauve" som ihvertfall høres ut som en VR6.

Mulig modden er gjort på ett par timer dersom en vet hva en gjør, men da forutsetter det ting som at bl.a. at panser (og skjermer?) har samme farge, noe de garrantert ikke har.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"dusty mauve" ?

Vet ikke helt hva skrudde felger betyr, men viss det er masse små bolter rundtom hele felgen så er keskin sine skrudde.

lakkerer selvsagt panseret opp igjen, det er ikke no problem!

ha gjerne radaren på å se om du finner en vento som kan være intressert i ett slikt bytte.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

"dusty mauve" ?

Vet ikke helt hva skrudde felger betyr, men viss det er masse små bolter rundtom hele felgen så er keskin sine skrudde.

lakkerer selvsagt panseret opp igjen, det er ikke no problem!

ha gjerne radaren på å se om du finner en vento som kan være intressert i ett slikt bytte.

Tror du skal leite lenge før du finner noen som vil bli med på ett slikt bytte, det er jo ihvertfall MYE enklere å bare kjøpe løst panser, lykter, emblemløsgrill og heldekkene grillist.

Dusty Mauve er en lillaaktig VW farge... og skrudde/delte felger betyr at de er i flere deler. Keskin sine ser på avstand ut til å være skrudde, men det er bare juks.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme lillafarge som ble lever på golf? isåfall er det den fargen jeg har, litt perlemor/metallic i den? veldig pen når den blir stelt med. Vet du hvem som eier den Vr6'en?

Nytt vento panser fikk jeg en pris på 1900,- inkl moms hos AIS, lykter koster jo endel, regne med fra 2000,- og oppover, alt etter hva som er ønsket, grill ligger vel på en 700,- og oppover.

problemet er at jeg ikke har så mye penger for tiden, så ett bytte hadde vært perfekt for meg, og det hadde vært fint å hatt noe å ta seg til nå i ferien.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider