Gå til innhold

Ascona B SR 2.0

Ranger emnet


wabby

Anbefalte innlegg

En kamerat har kjøpt seg en Ascona SR 2.0 mot en mobil som kostet han 300,-

Den har noe rust i hjulbuene og hull i eksosen. Eu godkjent, betalt veiavgift og med skilter.

Eneste som er galt er at det metallet under skiltet forran er trykket noe inn , men treffer ikke radiatoren.

 

Fyren har lyst å pusse denne opp, for den ser ut som en bil som kan være mye morro.

Men lurer på noe, hva er spesiellt med SR utgaven, 2 dører ?

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, men dette er en 2 liter.

Har egenlig trua på denne bilen, skal se om jeg kan få tak i et kamera og ta bilder.

 

Det som er synd med den er at den er klippt forran, hører at fjørene løper løpsk hver gang man kjører over en fartsdump.

 

btw. den har ikke takluke.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en 2.0 SR før.

er masse smått som er forskjellig.

husker ikke alt.

det viktigste er SR instrumenter og SR ratt, andre dempere, og muligens andre fjærer(?)

Litt kortere utveksling på styringa, svart mellom lykta og skiltet bak (om du ikke har svart bil slik jeg hadde)

muligens 13" alu som standard, og så hadde den klokke og radio og slik luksus :D

intervalvisker hadde den og, vet ikke om det var blitt standard på de andre utgavene på den tia.

er sikkert noe mer og, min hadde lister, og rød velour intreør.

min var en '80, men SR'r før '78 hadde 1.9 motor.

 

ligger en komplett liste på en tysk side om alt som var forskellig, men fant den ikke akkurat nå.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står mye på http://mancona.de

 

Men tror faktisk ikke SR hadde radio som standard, siden opel reklamerte med at 400 hadde radio som standardutstyr, hehe.

Som Christian sier er styringa kortere på SR, det vil si det er 4 runder fra høyre til venstre, mot 4,5 runder på standard. Er 4 runder på manta gsi og gte også. Er rimelig sikker på at det er samme tannstang i begge modellene, og at forskjellen ligger i navene der man skruer styrekula fast. Ikke sikker på om det var spesielt for SR, men man kunne få lakkert midten på panseret svart matt mot "mehrpreis". Lurer på om krengestagene er litt kraftigere også, muligens samme som på manta gsi.

 

Veldig usikker på hva SR egentlig står for, men tror det er "Super Rally". S-en på vanlige S-modeller står i alle fall for "Super", siden de skal ha 98-Super :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår