Gå til innhold

2.3 20v

Ranger emnet

one

Anbefalte innlegg

Hei folkens, går rundt med et ønske om litt mer guffe i Audi 100'n min... (2.3 10V), og lurer på om ikke det enkleste må være å sette inn en 20V motor.

Er antall ventiler den eneste forskjellen mellom en 133 hesters 2.3 10V og en 170 hesters 2.3 20V motor? I såfall burde det ikke være uoverkommelig å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by one

Selv liker jeg best 92-94' S4 Sedan, er vel ikke så mange av de heller... ikke som med Avant/Vare som det flyter over av.

Enig, sedan er finest. Det viktigste er dog det som er under panseret...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Var på skroten og så de hadde en doch 20v motor stående i en coupe. Han sa han skulle ha 8000 pluss moms for denne. Var ikke det stiv pris for en motor liggende på skroten? Og er det bare å sette over selve motoren fra denne og over i min 2.3 10v eller må mere byttes som eks ledningsnett/ hjerne/ eksos/ radiator osv..? Trenger raskt og seriøst svar! Gjærne på email Zirconius@spray.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 10V og 20V er totalt forskjellige. Kun selve blokka er lik. Topp, innmat i motor, ledningsnett, eksos etc er forskjellig. Men 8 laken + moms inkl eksos og alt er litt drøyt synes jeg, da disse motorene ofte er "enten-eller". Noen er knallbra, mens andre går dårligere enn 10V. Og det er jo kjipt å sett inn en dårligere motor....Likevel, har du 10' ekstra, så spar de og bruk de på noe annet vil jeg anbefale.

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zircon

Var på skroten og så de hadde en doch 20v motor stående i en coupe. Han sa han skulle ha 8000 pluss moms for denne. Var ikke det stiv pris for en motor liggende på skroten? Og er det bare å sette over selve motoren fra denne og over i min 2.3 10v eller må mere byttes som eks ledningsnett/ hjerne/ eksos/ radiator osv..? Trenger raskt og seriøst svar! Gjærne på email Zirconius@spray.no

Dyrt !

Kontakt SaDsAm, for jeg mener han ga meg navn til en som solgte en 2.3 20v til rundt 6000,-

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

En 10V og 20V er totalt forskjellige. Kun selve blokka er lik. Topp, innmat i motor, ledningsnett, eksos etc er forskjellig. Men 8 laken + moms inkl eksos og alt er litt drøyt synes jeg, da disse motorene ofte er "enten-eller". Noen er knallbra, mens andre går dårligere enn 10V. Og det er jo kjipt å sett inn en dårligere motor....Likevel, har du 10' ekstra, så spar de og bruk de på noe annet vil jeg anbefale.

mvh

Virker som om du har litt greie på sånt.

Vet du om noen typiske feil på en 2.3 20v quattro ?

Noe jeg burde være obs på e.l ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dem ikke spesielt teknisk. Har kun prøvekjørt et x antall, men aldri skrudd noe på dem.

5'erne holder jo tradisjonelt veldig lenge, nesten uansett bruk. Ventiltikking er jo "normalt", så det trenger ikke være noe alvorlig tegn mener jeg. En halvliter ekstra olje har jeg funnet ut gjør susen, andre bytter olje. Den virker visstnok også. Men hva slags olje man skal bruke blir man vel aldri enig om.

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider