Gå til innhold

Kjøre på le mans

Ranger emnet

Svennern

Anbefalte innlegg

Hei, skal til Paris ni dager i sommer i perioden 18-26 juli.

Ettersom Le Mans banen ligger nærme paris lurer jeg på om noen vet om det er mulighet for å leie bil, i det hele tatt mulighet for å kjøre bil der. snakker da ikke om egen bil men leie bil og bli vist av instruktør og slikt.

vet det muligens kan bli dyrt men har spart en stund og kan ihvertfall bla opp 3000-4000. har lyst å oppleve Le mans med litt fart og spenning!

Håper noen har noe info om dette, eller kanskje noen har gjort det selv. Tips og eller erfaringer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i lemans i 2002 og så på 24timers løpet. Det var helt rått.

Jeg tror den banen er stengt utenom de få løpene som arrangeres der. fordi at deler av banen går på vanlig vei. Den lengste strekka bl.a er en vei som er i daglig bruk som blir sperret av når det er løp.

Kanskje det er en kortere runde det går ann å få kjørt litt på?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en engelsk kompis som har vært der alle år siden 1992, han ordna billetter og Camping plass. Man bør være litt tidlig ut. spesielt med Campingplassen, det er vel europas største biltreff/begivenhet nesten uansett klasse tror jeg. Masse gromme biler og ting som skjer utenom løpet og. Før løpet starter er det et lite "classic" løp hvor de kjører gamle LeMans legender. rått.

I løpet av de 24 timene løpet varer kjørte vi bil på utsiden av banen og stod å titta i de forskjellige svingene. banen er lang. 3 mil eller noe. Nick var jo lokalt kjent så vi var overalt. feks der de begynner å bremse på den lengste sletta før de går inn i en 90 graders sving. Sykt sen bremsing :). Jeg skal ta flere turer dit. syns det var tøft å se når Corvette og Ferrari kniva i 12 timer. Ferrari dro noen kus hår i fra. men Corvette teamet tok det med ro fordi de påsto at motorene dems ikke varte ut løpet. Noe som stemte da begge ferrariene stoppa nøyaktig etter 12 timer.

Tøft å se bilene i mørket og med flammer og greier. Wankel Mazdaen var jo også interessant. Men lagde en helvetes støy. på natta kunne man høre den konstant uansett hvor man var, den varte heldigvis ikke lenge den heller, når den stoppa hørte jeg mange på Campingplassen som dro ett lettelses sukk. Vi sov på campingplass i senter av banen med Viper klubben fra englang. Litt bøllete å komme med 5 Dodge Vipere og 5 iglo telt. Vi grilla med den gjengen der et par kvelder da de ikke hadde mye camping utstyr med seg.. Og det ble mye øl og høye øltårn.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe høres vanvittig gøy ut.

sendte en mail til bilsportforbundet og hørte om litt informasjon og hvor man kunne bestille biletter. håper på svar, har sinnsykt lyst til å dra! Trenger ikke campingplass ettersom jeg er der som turist og ikke har bil der nede eller noe så en vanlig bilett er nok i massevis for meg. takk for fine svar. skal komme tilbake til tråden hvis jeg makter å få tak i noen biletter, leste først i autofil at det var 24/25 juli, så er muligens for sent ute. men den som lever får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpet har vært akkurat. Det er flere ting som skjer der. Classic le mans har jeg ikke vært på, men det er visstnok rått. Så har du Goodwood Festival Of speed i england. Det er verdt å få med seg. et av englands største klassiker treff. og der spares det ikke på millionbilene.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider