Gå til innhold

verksted tid

Ranger emnet

gEIRA

Anbefalte innlegg

da ville jeg bare fortelle dere at bilen min nå skal inn på verksted :(

som de fleste vet har det jo regna endel i helga, og da er det morro å gi på litt... har liggi breidt temmlig mange ganger i svinger og ut rundkjøringer.. men selvfølgelig glemmer jeg å svinge av dit jeg skal, og må kjøre en annen vei hvor fristelsen blir for stor. breier ut av rundkjøringa, får understyring og bilen skeiner mot fortauskanten, jeg ratter og svinger unna fortauskanten, men så kom kontran og med et HARDT dunk blir venstre bakfelg fucked up.. og kardangklokka, og akslingen og det som er... så spretter bilen ut igjen og andre vei, og der gikk høyre frontfelg også.. heldigvis bare noen hakk/kutt som sikkert kan reddes. men da sto jeg der gitt... null framdrift. hadde ikke følse i beina i noen sekunder der, ble helt sjokka over at jeg faktisk presterte å ødelegge bilen.

ringe viking.. blabla, og dere kan tenke ut resten.

le eller syns synd på meg, vet det var teit, men shit happens, sturer litt nå.. blir dyr rep.. men kan ikke annet enn å se på det som en god erfaring. hadde det morro fram til da ihvertfall, skal jeg love dere :D

ps! kan dempern ha blitt skeiv? bremseskive etc?

noen som har ca pris og / eller noen råd.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Volvo-Lars

Koster å være kar;)

Koster også av å til penger å drite på draget....

fort gjort.. gjorde samme tabba i fjor høst... endte med at frontfanger'n og ene felgene foran gikk.. men fiksa det fort... kjøpte ny fanger og likegodt nye felger all over =)

skal utrolig lite for at det slepper på våt føre...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surt geir, får bare håpe du får bilen klar før rudskogen i det minste.

får passe på neste gang da, er nok best å leke seg på åpen parkeringsplass enn å ta det ut på veien.

håper alt ordner seg!

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mad:

lurer på å gjøre det samme som azzido.. bare kjøpe 4 nye felger, men blir dyrt igjen det da, istedenfor å kjøpe 2 av de jeg har.

var nede og kikket idag når det var lyst.. har visst fått en sprekk på bakfangeren ved hjulbua, + det mangler litt plast på der også.

traff godt i kanten der ja. bilen -spratt- ut igjen fra kanten, kjente at den løfta seg.

hadde det ikke vært for mine utrolige ratte ferdigheter :rolleyes: hadde fangeren foran og venstre felg foran også vært kondemnert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder finner dere her

ser faktisk ikke så ille ut på kamera..

kom fram til at jeg må ha:

- 2 nye dempere bak

- drivaksel

- stag

- foringer

- hjul lager

- 2 felger

i tilegg må frontfangern tas av etter den har mistet stillingen samt lakken har sprekki forran *reklamere til lakker*, må ha skjedd i regnet samme dagen. bakfangern må av for oppretting og fikse en sprekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd...hehe....de har jeg nok av.....for ca 6 mnd lånte en "kamerat" den gamle bilen min....det var en strøken e30 325i med litt snask oppi....når han kjøre skulle han plutselig ligge bredt et sted som ikke akkurat er så lurt å ligge bredt, det hele endte opp med 3 ødelagte Borbet A felger (9*16) skjev ramme ! aksling/kardang, stag her og der osv....

Noe av det viktigeste jeg syntes du bør gjøre er å ta firehjulskontroll på bilen når du har byttet det du tror er galt, grunnen til at jeg sier "tror" er fordi det somregel alltid oppstår noe mer/fler problemer underveis...

Det er kjedelig når sånn skjer....du er ikke den første iallefall... rundkjøringer kan være falig greier...;) bakhjulsstrekk må kjøres med respekt....(skryt:min spoler faktisk i 110 km/t med 3 i bilen, 2,73 utveksling, diffbrems og med nye 225 dekker, på vått alså... det hjelper å ha et lite busslass med moment) ;)

Mvh Otttesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en 4 hjulskontroll ja. Stor sjangse for at noen stag har fått seg en smell. Fort gjort ja, skulle leke meg litt med min E30 her om dagen (noe jeg ikke har gjort på veeeldig lang tid) og endte nesten med å pensjonere den i en tunell da en aldri så liten kontra møtte opp:rolleyes: Gjelder å holde breisladdkunsten vedlike har jeg skjønt, får vel holde meg til å kjøre som en gammel mann så holder bilen en stund til kanskje:D

Anyways, best of luck to ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt når ting går galt og den bitre følelesen av unødvendigheten sitter lenge igjen i kroppen.

Jeg skal faktisk hente et nytt skjørt på posten til uken. Jeg klarte å snurre med Bora'en i vinter etter først å ha spilt NFS litt for mange timer. Blir to lapper + lakkering fattigere... Hadde gudskjelov en liten sprekk i skjørtet fra før(Den sprekken skyldtes dog en viss sjappe som skulle legge om felger på bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider