Gå til innhold

Fjerne lakk og polere opp alu.felger!?

Ranger emnet

DrLaban

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer litt på om jeg skal fjerne lakken på mine 17" alu.hjul og polere disse opp slik at de blir helt blanke. Bør jeg da ha klarlakk på disse slik at de holder seg, eller vil jeg da miste litt av "chrome-effekten" ?

Noen som har tips på hvordan jeg enkelt fjerner all lakken?

Tips på hvordan og med hva jeg bør bruke for å polere opp "shinen" i hjula!?

Hvis jeg velger å ikke gjøre det selv...hvem i Østlandsområdet er dyktige på dette og ikke tar gull og grønne skoger for en slik jobb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer også på å fikse opp vinterfelgene mine. Har noen så sjeldent som orginale Lada Alufelger. Ligner litt på fiat uno turbo felgene, men er litt mer åpen og syns de ser litt grommere ut. Har ikke bilder av de, men siden fiat felgene ligner poster jeg et bilde av dem.

uno_turbo01.jpg

Felgene mine er polert aluminium, men de har etter hvert fått noen striper og litt belegg. Sist eier har også kantkjørt 2 av felgene, ikke så mye da... Lurer på om noen har en enkel framgangs måte for å få de penere. Ser ikke ut som felgene er lakket, ser ut som ren polert alu.

Hva slags stoff må jeg bruke. Så at fyren i linken rukte atosol? Hva er egentlig det. Har alltid lurt på det. Er det slipemiddel, eller polering?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by El_diablo

Så at fyren i linken rukte atosol? Hva er egentlig det. Har alltid lurt på det. Er det slipemiddel, eller polering?

Autosol er en slipepasta. Du vil kunne speile deg bare du holder på lenge nok med den. Ikke bruk på dekaler med chromlakk. Lakken forsvinner før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det på billakk? Tenkte da på bakluken. Har noen steinspruter jeg har gått over med punktlakk, men må få slipt det ned slik at det blir pent. Er btw met. lakk.

Når jeg bruker autosol, kan jeg ta det for hånde eller er det best å bruke batterimaskin (drill med batt) Har bare en litt slapp en, ikke så mye turtall.

Eventuelt noen framgangsmåte?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by El_diablo

Funker det på billakk? Tenkte da på bakluken. Har noen steinspruter jeg har gått over med punktlakk, men må få slipt det ned slik at det blir pent. Er btw met. lakk.

Når jeg bruker autosol, kan jeg ta det for hånde eller er det best å bruke batterimaskin (drill med batt) Har bare en litt slapp en, ikke så mye turtall.

Eventuelt noen framgangsmåte?

Selv ville jeg ikke turt. Etter å ha sett hvordan middelet behandlet lakken på et dekal. Planen var å få chromelakken mer skinnende, men jeg endte opp med å polere VEKK lakken! Bak på tuben står det riktignok: polerer och rengör billacker, plaster (gelcoat), och blanka metalldelar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider