Gå til innhold

vag 1.8t i golf2

Ranger emnet


traktor

Anbefalte innlegg

Originally posted by greenrallye

chip er bestilt, men e-prom brenneren til han fyren er defekt, så han ventet på ny. Og hadde veldig mye å ta igjen.

 

Skal sende han email nå, så kan jeg sende deg en PM..

 

Blir det krise så kan jeg ordne dette for deg. Trenger filen og chip type i såfall. Nemo problemo.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

G60TURBO= her begynner vi å snakke ja! skal vi se hva man IKKE skal gjør med den motoren her iallefall( HER er jg ekspert azzå!!!)

 

-IKKE sett på turbokitet fra GIK me IHIRHB5 turbo med mindre du nøyer deg med 180hk. skal du ha mer guffe enn det får du straks problemer med mottrykket siden g60 har 8,0-1 i komp og produserer store skyer me eksos. hvis du ikke gjør dette smelter du stempla til helvete. (d gjorde jg!)

 

 

-Skal du ha mere guffings må du da ha større turbo!

da slenger du på en garrett t3 me .63 eksosdel og vips.- 1,3 i laddetrykk og 220hk. eller bytte stempler sånn at du får 10.0-1 i komp, da kan du få ca 200hk me lille IHIRHB5 turbon uten å få et helvetes mottrykk.

 

 

 

Unnskyld meg men det er jo en fordel med 8.0:1 i komp da, kjører du med 10.0:1 i komp og Turbo så er det jo store sjanser for at topp pakningen går.

Eller??? :rolleyes:

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men det er jo en fordel med 8.0:1 i komp da, kjører du med 10.0:1 i komp og Turbo så er det jo store sjanser for at topp pakningen går.

 

G60toppakninga tåler jo en del da.

 

Fordeler med lav komp.

-Kan mate på me høyere trykk før tenningsbanken kommer

-Blir ikke så høy belastning for motoren

 

Ulemper med lav komp.

-Produserer mere eksos, må ha større eksosdel for å unngå mottrykk.

-Mindre bånndrag

 

V.A.G 1.8T har 10.0:1 i komp.

Audi turbofemmer har 9.3:1 i komp

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår