Turbo havari Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Men er det forsjel på chipen til turbo og til G-lader? Eg gadda ikkje meir turbo skruing. Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Originally posted by greenrallye chip er bestilt, men e-prom brenneren til han fyren er defekt, så han ventet på ny. Og hadde veldig mye å ta igjen. Skal sende han email nå, så kan jeg sende deg en PM.. Blir det krise så kan jeg ordne dette for deg. Trenger filen og chip type i såfall. Nemo problemo. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Har chipp stående i nå og, men den nye skulle vere bedre så da får eg kjøpe den og! Ha god tid lenge til sigdal enda!:):cool: Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 har du finni ut hva som forårsaket turbo havari da?? Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet November 2, 2002 Rapporter Share Skrevet November 2, 2002 Originally posted by greenrallye Tja.. Kan bli gøy.. Rallye'n min gikk likt som orginale escort coswort'er på sletta den. Men gikk vesentlig bedre med turbo.. Ottar: Ikke så tøff nå! Vet hvor du bor!! :) Veit du? helpme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 2, 2002 Rapporter Share Skrevet November 2, 2002 Originally posted by G60Turbo G60TURBO= her begynner vi å snakke ja! skal vi se hva man IKKE skal gjør med den motoren her iallefall( HER er jg ekspert azzå!!!) -IKKE sett på turbokitet fra GIK me IHIRHB5 turbo med mindre du nøyer deg med 180hk. skal du ha mer guffe enn det får du straks problemer med mottrykket siden g60 har 8,0-1 i komp og produserer store skyer me eksos. hvis du ikke gjør dette smelter du stempla til helvete. (d gjorde jg!) -Skal du ha mere guffings må du da ha større turbo! da slenger du på en garrett t3 me .63 eksosdel og vips.- 1,3 i laddetrykk og 220hk. eller bytte stempler sånn at du får 10.0-1 i komp, da kan du få ca 200hk me lille IHIRHB5 turbon uten å få et helvetes mottrykk. Unnskyld meg men det er jo en fordel med 8.0:1 i komp da, kjører du med 10.0:1 i komp og Turbo så er det jo store sjanser for at topp pakningen går. Eller??? :rolleyes: Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 2, 2002 Rapporter Share Skrevet November 2, 2002 Unnskyld meg men det er jo en fordel med 8.0:1 i komp da, kjører du med 10.0:1 i komp og Turbo så er det jo store sjanser for at topp pakningen går. G60toppakninga tåler jo en del da. Fordeler med lav komp. -Kan mate på me høyere trykk før tenningsbanken kommer -Blir ikke så høy belastning for motoren Ulemper med lav komp. -Produserer mere eksos, må ha større eksosdel for å unngå mottrykk. -Mindre bånndrag V.A.G 1.8T har 10.0:1 i komp. Audi turbofemmer har 9.3:1 i komp Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet November 4, 2002 Rapporter Share Skrevet November 4, 2002 Nei orsaken er uvist enda, har ikkje skrudd den ut enda. faen så merkeli har nokk bensin og stor downpipe! men no skal det g-lader i att! Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.